Visum Indonesië
Re: Visa Indonesie; geen retourticket Indonesie
Ik wil inderdaad het visum aanvragen in Nederland bij de ambassade. Misschien toch maar even bellen naar hen wat de bedoeling is anders..
Visum Indonesie
Goedemorgen,
Ik heb een vraag over die 30 dagen dat het visum geldig is. Ik blijf zelf namelijk 6 weken, is het dan verstandig om toch in Nl een visum te regelen voor die periode of is een verlenging van bijv. 15/20 dagen in Indonesie zelf goed te regelen?
Ik heb een vraag over die 30 dagen dat het visum geldig is. Ik blijf zelf namelijk 6 weken, is het dan verstandig om toch in Nl een visum te regelen voor die periode of is een verlenging van bijv. 15/20 dagen in Indonesie zelf goed te regelen?
Paspoort min 6 maanden geldig bij aankomst
Wie heeft er ervaring met de geldigheidsduur van je paspoort naar Indonesie?
Ik heb gelezen dat je paspoort minimaal 6 maanden geldig moet zijn bij aankomst in indonesië.
Mijn paspoort is bij aankomst 4,5 maand geldig. Ik twijfel hoe noodzakelijk het is om een nieuw paspoort aan te vragen.. Letten ze daar echt op? zijn ze daar echt zo streng in dat ie 6 maanden geldig moet zijn?
Ik hoor graag wat ervaringen
Ik heb gelezen dat je paspoort minimaal 6 maanden geldig moet zijn bij aankomst in indonesië.
Mijn paspoort is bij aankomst 4,5 maand geldig. Ik twijfel hoe noodzakelijk het is om een nieuw paspoort aan te vragen.. Letten ze daar echt op? zijn ze daar echt zo streng in dat ie 6 maanden geldig moet zijn?
Ik hoor graag wat ervaringen

Re: Paspoort min 6 maanden geldig bij aankomst
Je kan geweigerd worden op Schiphol als je paspoort niet meer dan 6 maanden geldig is. Ik zou het risico niet nemen, dan ben je je ticket kwijt!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Re: Paspoort min 6 maanden geldig bij aankomst
Ok bedankt! dan moeten we dat risico maar niet nemen
-
Qreply
Ik ben erg benieuwd of iemand weet of je inderdaad je visum van 30 naar 60 dagen kan verlengen in Indonesie zonder dat je een eruit ticket hebt van binnen 30 dagen. Ik ga namelijk 26 mei indonesie binnen en heb op 22 juli een ticket naar Kuala Lumpur geboekt.
Ben vandaag in Den-Haag geweest maar volgens hun was ik te vroeg met aanvragen van een visum, ook was het een probleem dat ik geen ticket heb om Indonesie in te gaan. Ik vlieg op singapore en wil vandaar af met de boot naar Batam.
Ik zou ook natuurlijk een visum kunnen aanvragen in Singapore maar ben daar maar 2 dagen, heeft iemand hier ervaring mee?
bedankt voor de hulp!
Ben vandaag in Den-Haag geweest maar volgens hun was ik te vroeg met aanvragen van een visum, ook was het een probleem dat ik geen ticket heb om Indonesie in te gaan. Ik vlieg op singapore en wil vandaar af met de boot naar Batam.
Ik zou ook natuurlijk een visum kunnen aanvragen in Singapore maar ben daar maar 2 dagen, heeft iemand hier ervaring mee?
bedankt voor de hulp!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Visum Indonesie aanvragen langer dan 30 dagen vanuit bui
sowieso loop je nu al tegen het probleem van het vliegticket het land uit. Heb je die niet dan kom je Indonesie niet eens in. Ze nemen je niet eens mee het vliegtuig in. Indonesie is 1 land wat daar erg streng op is. Ik zou dus gewoon via Ambassade een toeristenvisum 60 dagen aanvragen en zorgen dat je een vliegticket hebt waarin in staat dat je binnen 60 dagen het land weer verlaat.
Re: Visum den Haag
Ik vroeg me af hoe het zit met ophalen, er staat op de website van de ambassade dat het na 3 werkdagen klaar is. Krijg je een soort van verplichte dag mee waarop je het moet komen ophalen, of is het niet erg als je een paar dagen later komt?
Je mag zelf de dag kiezen waarop je komt. Houd wel de tijden goed in de gaten, daar zijn ze heel strikt in. En let ook op wanneer er (Indonesische) feestdagen zijn, dan is de ambassade dicht.
Een visum bij de ambassade kost 45 euro.
In Indonesie betaal je US$25 bij aankomst voor 30 dagen, en ongeveer 550.000 - 650.000 rp om het te laten verlengen. Ik heb geen ervaring met overstay.
In Indonesie betaal je US$25 bij aankomst voor 30 dagen, en ongeveer 550.000 - 650.000 rp om het te laten verlengen. Ik heb geen ervaring met overstay.
-
Hallo allemaal!
28 mei vertrek ik voor zes weken naar Indonesië. Helaas was het voor mij niet mogelijk om eerder een visum te regelen waardoor ik nu enigszins in tijdnood zit. Wat is de beste optie nog snel een visum regelen in nederland of een visum verlenging aanvragen in Indonesië. Ik woon zelf in groningen wat niet echt in de buurt van den haag is. Mag je ook de reispapier + paspoort van iemand anders inleveren en ophalen zodat mijn reisgenoot ze drie dagen later van ons beide op kan halen?
28 mei vertrek ik voor zes weken naar Indonesië. Helaas was het voor mij niet mogelijk om eerder een visum te regelen waardoor ik nu enigszins in tijdnood zit. Wat is de beste optie nog snel een visum regelen in nederland of een visum verlenging aanvragen in Indonesië. Ik woon zelf in groningen wat niet echt in de buurt van den haag is. Mag je ook de reispapier + paspoort van iemand anders inleveren en ophalen zodat mijn reisgenoot ze drie dagen later van ons beide op kan halen?
Inleveren moet je zelf doen (of via het visumbureau), ophalen kan je laten doen.
Is de ambassade vrijdag open? Anders kun je maandag pas terecht. Ik zou het niet proberen in NL, je bent gewoon te laat.
Zorg dat je op tijd op Schiphol bent. Mocht de persoon aan de incheckbalie niet geloven dat je visum te verlengen is, dan kun je nog snel een ticket het land uit boeken. Heb je dat niet, dan kan je de toegang tot het land ontzegd worden. (Je kan ook naar een officiële bron zoeken waarin staat dat het visum te verlengen is - dat staat geloof ik niet op de site van de ambassade.)
Is de ambassade vrijdag open? Anders kun je maandag pas terecht. Ik zou het niet proberen in NL, je bent gewoon te laat.
Zorg dat je op tijd op Schiphol bent. Mocht de persoon aan de incheckbalie niet geloven dat je visum te verlengen is, dan kun je nog snel een ticket het land uit boeken. Heb je dat niet, dan kan je de toegang tot het land ontzegd worden. (Je kan ook naar een officiële bron zoeken waarin staat dat het visum te verlengen is - dat staat geloof ik niet op de site van de ambassade.)