Vliegen naar Bangkok of KL, paar vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Vliegen naar Bangkok of KL, paar vragen

Bericht door LaosFan »

Ik ga nu ook maar eens iets vragen :)

Ik ben van plan om een dezer dagen een vlucht te boeken naar Thailand (Bangkok) of Maleisië (Kuala Lumpur). Mijn eindbestemming is Vientiane (Laos). Een directe of indirecte vlucht maakt me niet uit, de goedkoopste optie telt voor mij. Vliegen vanuit Duitsland (Düsseldorf) heeft de voorkeur maar Amsterdam, Brussel, Keulen etc. is ook prima. Ik ga voor een enkeltje want ik verwacht een hele tijd niet meer in Nederland te komen.

Nu mijn vraagjes (advies welkom):

- Als ik vanuit hier naar Bangkok vlieg zal ik bij vertrek een ticket moeten kunnen laten zien om aan te tonen dat ik het land ook weer ga verlaten (rotregel maar het is niet anders). Daarom denk ik eraan om naar Maleisië te vliegen. Als ik daarheen vlieg zullen ze dan niks vragen? Visum is daar geen enkel probleem weet ik maar in Nederland/ Duitsland kunnen ze moeilijk doen. Ik denk dat op te lossen door vanuit Maleisië een vlucht te boeken naar Vientiane (minder dan 30 euro) en die te gebruiken, of vanuit Bangkok de goedkoopste optie te kiezen (en die vervolgens niet te gebruiken en met de bus naar het noorden te gaan).

- Wie weet de allergoedkoopste optie? Het goedkoopste wat ik tot nu toe gevonden heb is 425 euro. Dat kon in het verleden weleens voor onder de 400 euro (al stijgen de prijzen uiteraard overal).

- Als ze me eventueel in Maleisië niet zouden laten boarden omdat ik geen uitreisbewijs voor Laos kan tonen is dat geen groot probleem (die kans is heel klein) want dan kan ik evt. nog over land en ik zit dan al in Azië en heb de grootste kostenpost gehad.

- Vergeet ik nog iets?

Ik wacht nog maar heel even met boeken. Al sta ik te popelen :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Globetrot
Reisexpert

Re: Vliegen naar Bangkok of KL, paar vragen

Bericht door Globetrot »

Volgende week kun je vanaf Schiphol vertrekken naar Singapore (directe vlucht) met Singapore Airlines. Een enkeltje kost 384 euro bij Kilroy. Misschien een optie?
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Globetrot schreef:Volgende week kun je vanaf Schiphol vertrekken naar Singapore (directe vlucht) met Singapore Airlines. Een enkeltje kost 384 euro bij Kilroy. Misschien een optie?
Zeker een optie. Even kijken of ik vanuit daar ook voor weinig geld weer verder kan naar Vientiane. Bedankt voor de tip! Ik denk vandaag de stap te gaan wagen. Gezien mijn vestigingsplannen een grote stap toch wel (ik doe het alleen dus sta er in die zin ook alleen voor).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Ik zie dat Budgetair nu de goedkoopste is met 381 euro op woensdag en donderdag. Vliegen vanaf Singapore naar Vientiane kun je rond die datums voor vanaf 130 euro maar daar komt nog een bedrag overheen voor bagage. Vanaf Johor Bharu kan het voor 20 euro minder. In beide gevallen heb je hele lange transporttijden. Met de bus naar KL maakt het er niet goedkoper op, want van daar naar Vientiane kost ook nog altijd 86 euro + bagagekosten.

Je kunt echter ook voor 411 Euro op dezelfde dagen met Singapore Airlines naar Bangkok. Een ticket met Airasia naar Udon Thani kost 38 euro en dan kun je met de bus verder naar Vientiane. Of je kunt met de trein vanaf Bangkok, zie daarvoor http://www.seat61.com/Laos.htm#Bangkok%20to%20Vientiane. Er staan ook prijzen bij! Hoeveel het kost met de bus van BKK naar Vientiane weet ik niet, maar deze optie zal waarschijnlijk in totaal het goedkoopst zijn....
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik denk dat het een rechtstreekse vlucht vanauit Düsseldorf naar Bangkok gaat worden met Air Berlin. Dan moet ik nog wel een onzinvlucht boeken vanuit Bangkok maar het is niet anders. Het risico om in Düsseldor geweigerd te worden wil ik niet nemen.

Air Berlin zal me 450 euro kosten en de onzinvlucht naar KL (zal wel de goedkoopste zijn) een euro of 60.
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Weet niet wanneer je gaat, maar de goedkoopste die ik vond was van Surat Thani naar KL. b.v. op 21 juni voor 38 euro...
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Globetrot schreef:Weet niet wanneer je gaat, maar de goedkoopste die ik vond was van Surat Thani naar KL. b.v. op 21 juni voor 38 euro...
Dank je wederom! Ik vlieg 24 september, rond die periode (staat niet zo vast maar zoiets gaat het worden).
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Overigens lokt een vlucht naar Sri Lanka ook wel. Voor rond de 100 euro op en neer vanaf Bangkok is niet slecht. Maar dat kan later ook nog wel.
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Begin oktober Hat Yai - KL voor 27 euro...

Zit over 4 weken in Vietnam, maar overweeg ook om volgende zomer naar Sri Lanka te gaan.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Globetrot schreef:Begin oktober Hat Yai - KL voor 27 euro...
Dat is dan nog wel de beste optie misschien. Erg fijn dat je zo actief mee zoekt Globetrot, stel ik op prijs!
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Zit eigenlijk te studeren. Moet gauw examen doen. Tja en dan is het soms leuker om even wat anders uit te zoeken...
Ga nu slapen :Y
Plaats reactie