het spijt me, dit wordt weer een welke-backpack-moet-ik-nemen-topic, maar ik ben gewoon erg benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met Quechua?
Ik heb al veel in Europa en delen van Noord-Amerika rondgereisd maar daar heb ik altijd een rolweekendtas voor gebruikt. Ik ben nu aan het plannen om vanaf december voor een maand of 5-6 naar Azie te gaan. Ik ben er nog niet helemaal over uit waar ik precies heen wil maar India voor 4-6 weken staat in elk geval vast. Mijn roltas heeft het na jaren trouwe dienst nu toch echt begeven dus nu zit ik te overwegen een backpack te kopen. Lijkt me ook wat handiger daar

Ik ben over het algemeen helemaal fan van Quechua-tentjes, platypus-nepperds en andere kampeerbenodigdheden, maar heeft iemand van jullie ervaring met backpacks? Ik heb al een daypack (ik neem namelijk altijd mijn gewone - crumpler- rugzak mee) maar ik zit te denken aan een http://www.decathlon.nl/NL/forclaz-60-s ... 175183226/. Ik heb hem gepast en ik vond hem lekker en stabiel zitten. Ik lees hier op de fora verschillende meningen met betrekking tot dure merkbackpacks vs. goedkopere backpacks van bijvoorbeeld Perry, maar ik heb het puur even over kwaliteit. Overleeft een Quechua-backpack een reis van 6 maanden? Overigens ben ik niet iemand die daar zal gaan survivallen in de jungle en dus kook- en kampeergerei zal meenemen. De prijs is 119 euro: dit valt voor mij redelijk in het beoogde budget voor een tas: aan de andere kant denk ik dan ook meteen dat ik voor een paar tientjes meer een backpack van een "gevestigd" merk kan kopen.

Ik ben zeer dankbaar voor jullie tips en trucs