Ervaring met Quechua-producten?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
hhyams
Vakantieganger

Ervaring met Quechua-producten?

Bericht door hhyams »

Hallo allemaal,

het spijt me, dit wordt weer een welke-backpack-moet-ik-nemen-topic, maar ik ben gewoon erg benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met Quechua?

Ik heb al veel in Europa en delen van Noord-Amerika rondgereisd maar daar heb ik altijd een rolweekendtas voor gebruikt. Ik ben nu aan het plannen om vanaf december voor een maand of 5-6 naar Azie te gaan. Ik ben er nog niet helemaal over uit waar ik precies heen wil maar India voor 4-6 weken staat in elk geval vast. Mijn roltas heeft het na jaren trouwe dienst nu toch echt begeven dus nu zit ik te overwegen een backpack te kopen. Lijkt me ook wat handiger daar :)

Ik ben over het algemeen helemaal fan van Quechua-tentjes, platypus-nepperds en andere kampeerbenodigdheden, maar heeft iemand van jullie ervaring met backpacks? Ik heb al een daypack (ik neem namelijk altijd mijn gewone - crumpler- rugzak mee) maar ik zit te denken aan een http://www.decathlon.nl/NL/forclaz-60-s ... 175183226/. Ik heb hem gepast en ik vond hem lekker en stabiel zitten. Ik lees hier op de fora verschillende meningen met betrekking tot dure merkbackpacks vs. goedkopere backpacks van bijvoorbeeld Perry, maar ik heb het puur even over kwaliteit. Overleeft een Quechua-backpack een reis van 6 maanden? Overigens ben ik niet iemand die daar zal gaan survivallen in de jungle en dus kook- en kampeergerei zal meenemen. De prijs is 119 euro: dit valt voor mij redelijk in het beoogde budget voor een tas: aan de andere kant denk ik dan ook meteen dat ik voor een paar tientjes meer een backpack van een "gevestigd" merk kan kopen. *_*

Ik ben zeer dankbaar voor jullie tips en trucs *O*
bolletjeom
Reisexpert

Re: Ervaring met Quechua-producten?

Bericht door bolletjeom »

ik ken het niet. Quecha is een Bmerk. Dat hoeft niet erg te zijn maar het kan ook tegenvallen. Maar het is niet gezegd dat je met een iets duurdere tas geen problemen hebt.
Perry heeft in deze prijs categorie ook rugzakken en die redden het echt wel op een trip van 6 maanden. Maar stel dat je de komende jaren vaker met een rugzak weg wilt dan kan het wel zijn dat deze vrij snel aan vervanging toe is.
J. heeft een paar jaar geleden een tas bij de V&D gekocht die we na ongeveer jaar bij het vuil konden zetten. We hebben toen in Maleisië een nieuwe gekocht. Ongeveer een jaar later was die ook op. Ik liep 2 jaar lang met een Nomad rugzak die toen al meer dan 10 jaar oud was.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Ik loop al 10 jaar op een paar slippers van hun die ik ooit voor 15 euro gekocht heb. ^O^

Ps. nu is het wel tijd voor nieuwe :@

Pss. volgens mij is het wel een kwalitatief goed merk: http://www.outdoorsmagic.com/forum/foru ... 40083&umn=

Oh en maat van me die wat meer thuis is in dit soort dingen:
wel okee kwaliteit en goedkoop
maar kan niet meten met meeste a-merken
hhyams
Vakantieganger

Bericht door hhyams »

Bedankt! Ik heb besloten dat ik toch voor een Nomad ga in dezelfde prijsklasse, er is er ineens een op mijn pad gekomen nl. :) en het feit dat bolletjeom ook er zo lang mee heeft gedaan stelt me wel geruster. Ik ben vast van plan om vaker met de backpack weg te gaan dus ik wil hem liever niet na een jaar al kwijt zijn.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Quechua word in Nederland misschien gezien als b merk, maar voor België en Frankrijk is het merk nummer 1 voor alles dat met outdoor te maken heeft. Daarnaast heeft het merk ook producten die zeer scherp geprijst zijn, waar andere merken bijna net tegenop kunnen.

Nomand is een prima merk, maar dat geldt ook voor jack wolfskin, deuter etc etc . Kijk dus vooral naar een backpack die prettig zit en aan je wensen voldoet. Wanneer je in je juiste tijd koopt of wanneer je naar de fabrieksverkoopdagen gaat kun je goede merken tegen prima prijzen kopen.

Wat betreft het perry sport merk (wilde beast), dit schijnt een a merk backpack te zijn gemaakt in de zelfde fabriek met iets andere zakken en label.
hhyams
Vakantieganger

Bericht door hhyams »

Dank voor de tips, Erik! Ik heb al veel backpacks gepast en er waren een aantal die ik -met gewicht en al- prettig vond zitten. Overigens was die Quechua daar eentje van. En zoals ik al zei: van sommigen van hun outdoorspullen (lees: watersysteem/zijden lakenzak/popup-tentjes) ben ik echt fan! Ik kan nu een rugzak van iemand overkopen die tijdens haar reis volledig is afgeknapt op backpacken, en dat is toevallig ook een van de modellen die ik in de winkel had gepast en prettig vond. Dus dat is een gelukje! ^O^

Ik was trouwens laatst in de Perry (om dus backpacks te proberen) en de verkoopster aldaar raadde mij af om voor een reis van 6 maanden een Wildebeast te kopen, ze zei dat ze "regelmatig hoorde dat de ritsen en gespen het niet volhouden". 0_0 Ik was daar best verbaasd over..

Ik vind het echt lastig om een backpack te kiezen, want volgens mij kan je pas echt inschatten hoe prettig hij is op het moment dat je onderweg bent...?
tisa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door tisa »

Wij hebben al jaren beide een backpack van Quechua. Je wil niet weten hoe die backpacks al hebben afgezien en ze zijn nog steeds in prima staat. We nemen ze eind dit jaar ook mee op wereldreis dus dat zegt al iets over het vertrouwen in de backpack. Wat we wel doen is ze in een extra beschermtas steken voor in het vliegtuig (genoeg verhalen gehoord over linten die vast komen te zitten in de bagageband en gans de backpack in stukken scheuren. Die tassen zijn overigens ook van Quechua en daar is er één van gescheurd na vijf jaar en tig veel vliegtuigen. Even naaien en is weer zo goed als nieuw.

We hebben ook beide een water en windvrije jas van Quechua en ook daar héél tevreden over.
“The traveler sees what he sees, the tourist sees what he has come to see.” ~ G. K. Chesterton
Plaats reactie