Help!!! Van phnom phen naar bangkok bus/vliegtuig
Help!!! Van phnom phen naar bangkok bus/vliegtuig
Hallo allemaal,
gisteren heb ik al een berichtje geplaatst over mijn zuid oost azie reis, na lang wikken en weken heb ik besloten in plaats van 2 maanden 15 weken naar zuid oost azie te gaan en bij de landen Thailand, Vietnam en Cambodja. De eilanden Bali en Lombok toe te voegen, hier wil ik 3 weken voor uittrekken. Nu is mijn vraag, via phnom phen zijn er geen tickets naar Denpasar(Bali) te krijgen of ze zijn een vermogen. Het goedkoopst is via Bangkok, hoe zit het met de 15 dagen verblijf in Thailand na de eerste 4 weken, gaan die meteen in op het moment dat je weer voet zet in Thailand en dus met de bus een heel eind moet reizen. Ik vraag me af wat de beste optie is, vanuit Phnom Phen met de bus/trein naar Bangkok en van daaruit het vliegtuig naar Bali te pakken of eerst een vlucht naar Bangkok en dan een retourtje naar Bali. En dan ook niet belangrijk om te weten, wanneer gaan die extra 15 dagen nu werkelijk in?
Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk voor de goede tips
gisteren heb ik al een berichtje geplaatst over mijn zuid oost azie reis, na lang wikken en weken heb ik besloten in plaats van 2 maanden 15 weken naar zuid oost azie te gaan en bij de landen Thailand, Vietnam en Cambodja. De eilanden Bali en Lombok toe te voegen, hier wil ik 3 weken voor uittrekken. Nu is mijn vraag, via phnom phen zijn er geen tickets naar Denpasar(Bali) te krijgen of ze zijn een vermogen. Het goedkoopst is via Bangkok, hoe zit het met de 15 dagen verblijf in Thailand na de eerste 4 weken, gaan die meteen in op het moment dat je weer voet zet in Thailand en dus met de bus een heel eind moet reizen. Ik vraag me af wat de beste optie is, vanuit Phnom Phen met de bus/trein naar Bangkok en van daaruit het vliegtuig naar Bali te pakken of eerst een vlucht naar Bangkok en dan een retourtje naar Bali. En dan ook niet belangrijk om te weten, wanneer gaan die extra 15 dagen nu werkelijk in?
Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk voor de goede tips
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Help!!! Van phnom phen naar bangkok bus/vliegtuig
15 dagen gaan in als je een voet over de landsgrens zet.
PP naar BKK kan in 2 dagen. Logischer zou zijn om in vietnam af te zakken van hanoi naar HCMC, dan PP en dan naar siem reap voor ankor wat. Van daar kan je in 1 dag in BKK zijn met de bus.
Dan kan je een vlucht nemen naar bali. Of een stukje zuid thailand nog doen en kijken of je van phuket kunt vliegen.
PP naar BKK kan in 2 dagen. Logischer zou zijn om in vietnam af te zakken van hanoi naar HCMC, dan PP en dan naar siem reap voor ankor wat. Van daar kan je in 1 dag in BKK zijn met de bus.
Dan kan je een vlucht nemen naar bali. Of een stukje zuid thailand nog doen en kijken of je van phuket kunt vliegen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Oke, ja mijn plannen zijn om na Bali nog 2 weken de eilanden van Thailand af te gaan en dan via
Bangkok weer naar huis, en als het vanaf Siem Raep te doen is in een dag, dan neem ik dat risico wel, heb je het dan over de bus of over de trein? Ja, ik ga via Bangkok met een vlucht naar hanoi en dan zo naar beneden om dus jouw advies op te volgen en naar Bangkok te reizen via Siem Raep. Maar gaan deze 15 dagen dan weer opnieuw in als je het land hebt verlaten en dat kan aantonen?
Bangkok weer naar huis, en als het vanaf Siem Raep te doen is in een dag, dan neem ik dat risico wel, heb je het dan over de bus of over de trein? Ja, ik ga via Bangkok met een vlucht naar hanoi en dan zo naar beneden om dus jouw advies op te volgen en naar Bangkok te reizen via Siem Raep. Maar gaan deze 15 dagen dan weer opnieuw in als je het land hebt verlaten en dat kan aantonen?
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
15 dagen gaan in zo gauw je in het land bent. Er is geen maximum aantal keren dat je een 15 dagen visumvrije entree kunt krijgen, maar een douane beambte kan je in theorie weigeren, bijvoorbeeld als hij denkt dat je illegaal werkt in Thailand. Dus doe het 5 keer achter elkaar, iedere keer direct Thailand uit en direct weer in, en je kunt problemen krijgen.Saraa schreef:Oke, ja mijn plannen zijn om na Bali nog 2 weken de eilanden van Thailand af te gaan en dan via
- bolletjeom
- Reisexpert
ik snap je routes niet.
Kun je eens opschrijven in welke volgorde je welke landen wilt doen en tussen welke plekken je een ticket hebt?
Als ik je tweede reactie lees dan zit het namelijk weer anders. Dan zou je dus thailand in komen met een vlucht. Maar ik weet niet of je dan ook een ticket hebt dat aantoont dat je binnen 30 dagen thailand verlaat. Zo ja. Dan krijg je 30 dagen. Zo niet dan moet je van te voren een visum halen.
Siem reap naar bangkok is een (lange) dag in de bus.
Kun je eens opschrijven in welke volgorde je welke landen wilt doen en tussen welke plekken je een ticket hebt?
Als ik je tweede reactie lees dan zit het namelijk weer anders. Dan zou je dus thailand in komen met een vlucht. Maar ik weet niet of je dan ook een ticket hebt dat aantoont dat je binnen 30 dagen thailand verlaat. Zo ja. Dan krijg je 30 dagen. Zo niet dan moet je van te voren een visum halen.
Siem reap naar bangkok is een (lange) dag in de bus.
Ik heb een ticket geboekt naar Sydney met een stopover op de terug weg in bangkok. Ik kom 14 januari aan in Bangkok en wil een enkele ticket gaan boeken voor 13 februari naar Hanoi, vanuit Hanoi naar Cambodja en dan van daaruit de bus weer terug richting bangkok, dan het retourtje Bali en lombok van +/- 3 weken. Dan nog even 2 weken relaxen op de Thaise stranden en dan via Bankok weer naar Amsterdam. Dat zijn de plannen.
Kom je er nu een beetje uit, ik kan nogal wat chaotisch over komen haha.
Kom je er nu een beetje uit, ik kan nogal wat chaotisch over komen haha.
- bolletjeom
- Reisexpert
ik snap hem!
Als je het ticket naar vietnam hebt voordat je naar bangkok vertrekt dan kan je 30 dagen krijgen.
Als je in cambodja de grens oversteekt krijg je 15 dagen.
Als je vanuit indonesie terugkomt en dus het ticketdeel van je australie reis BKK-ams doet krijg je weer 30 dagen.
Als je het ticket naar vietnam hebt voordat je naar bangkok vertrekt dan kan je 30 dagen krijgen.
Als je in cambodja de grens oversteekt krijg je 15 dagen.
Als je vanuit indonesie terugkomt en dus het ticketdeel van je australie reis BKK-ams doet krijg je weer 30 dagen.
Dus als ik het goed begrijp krijg je als je vliegt 30 dagen en als je over land komt krijg je 15 dagen? Of sla ik de plank volledig mis?
- bolletjeom
- Reisexpert
bijna goed.
Als je vliegt krijg je 30 ...mits je een ticket hebt dat bewijst dat je binnen 30 dagen het land verlaat.
Anders moet je voor vertrek een visum kopen.
Als je vliegt krijg je 30 ...mits je een ticket hebt dat bewijst dat je binnen 30 dagen het land verlaat.
Anders moet je voor vertrek een visum kopen.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Klopt, als je door de lucht binnenkomt krijg je 30 dagen visumvrij, als je op andere manieren binnenkomt 15 dagen.Saraa schreef:Dus als ik het goed begrijp krijg je als je vliegt 30 dagen en als je over land komt krijg je 15 dagen? Of sla ik de plank volledig mis?
Voor die visumvrije entree is officieel een vliegticket naar buiten Thailand vereist. De Thaise immigratie doet daar echter niet moeijlijk over, de vliegmaatschappij mogelijk wel want zij zijn verantwoordelijk als ze mensen zonder de juiste papieren meenemen.