Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum

Bericht door stevenl »

Ja, wat je hebt beadacht. Eerste keer heb je ene visum 2e keer krijg je visumvrije entree van 15 dagen. Dat je al eerder bent geweest is geen probleem. 3e keer kom je door de lucht binnen dus visumvrij entree van 30 dagen, en ook daar geldt dat erdere binnenkomsten geen probleem zijn. Er is geen regel dat je maar een bepaald aantal keren het land binnen mag.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: visum Thailand en doorreizen naar Laos en Cambodja

Bericht door stevenl »

Wat bolletjeom schrijft klopt helemaal.
Visum.nl heeft ongelijk.
doantj

Re: visum Thailand en doorreizen naar Laos en Cambodja

Bericht door doantj »

Thanks!

Ik ga direct een double entry aanvragen dan. Lekker dat visum.nl :N
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Zeer fijne info dit! :) ook voor mij, doe dit eigenlijk hetzelfde alleen dan ga ik ipv naar bali naar myammar en ipv KL terug naar nederland :) Mdekraker bedankt voor het stellen van dezelfde vraag :)
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
MdeKraker
Wereldreiziger

Bericht door MdeKraker »

Graag gedaan *)
-- You only live once. You better enjoy it --
Erik
Site Admin

Visum voor Thailand

Bericht door Erik »

Vraag uit de mailbox
ik lees net over je visum aanvraag voor thailand, maar ik kom er niet goed uit.
ik ga 30 mei voor 26 dagen naar thailand. maar in de 26 dagen ga ik ook naar laos, vietnam, cambodia. en vlieg weer terug naar nederland via bangkok. kom ik in aanraking voor een visum of kan ik die 30 dagen gratis visum gebruiken die je op het vliegveld krijgt?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum voor Thailand

Bericht door stevenl »

Je hebt een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen. Dat betekernt dat je in aanmerking komt voor visumvrije entree. Als je door de lucht binnenkomt (dus bij aankomst vanuit Nederland) krijg je 30 dagen visumvrij, als je over land binnenkomt (dus na je trips naar andere landen, ik neem tenminste aan dat je dan over land binnenkomt) krijg je 15 dagen visumvrij.
Carolientjeee

Qreply

Bericht door Carolientjeee »

Hoi,
Ik heb momenteel een ticket, waarbij ik 20 juli aankom en 17 augustus weer vertrek. (29 dagen). Als ik aankom heb ik dus een bewijs van vertrek, maar in deze periode wil ik graag mijn vertrek verlengen, naar 11 september. Ik ga binnen 30 dagen dan over land naar Laos, en zal dan via land weer Thailand binnen komen. Ik vertrek dus na 7,5 week weer per vlucht uit Thailand. Kom ik dan het land nog uit? Of kan ik beter een visum aanvragen?
De details
20 juli: aankomst Bangkok (met als vertrekdatum 17 aug).
21 juli: Datum vertrek verzetten naar 11 september.
15 augustus: over land naar Laos
3 september: over land terug naar Thailand
11 september: per vlucht weer verder reizen.
Kan dit? Of heb ik dan een visum nodig?
Als ik dan een visum aanvraag, heb ik qua dagen genoeg aan 60, maar omdat ik naar Laos wil gaan, mis ik dan een entry. Welk visum heb ik dan nodig.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

je hebt een geldig ticket als je het land in reist. Daar gaat het om.
zijn de voorwaarden om de datum te veranderen van je ticket zo gunstig? Vaak is dat kostbaarder dan gelijk de goede datum vastzetten en een visum aan te schaffen.
Wat betreft overland binnen komen en het aantal dagen dat je daarna nog in thailand wilt blijven voorzie ik geen problemen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Carolientjeee

Bericht door Carolientjeee »

De kosten zijn opzich hoog, maar ik heb al een aantal maanden geleden geboekt en nu ging ik twijfelen. Dus gelijk goed boeken was inderdaad handiger geweest, maar is geen optie meer.
Dus ook als ik weer vanuit Bangkok wegvlieg, en ze zien dat ik niet binnen 30 dagen via een vlucht uit het land ben gegaan (en wel via land) is dat prima?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Carolientjeee schreef:De kosten zijn opzich hoog, maar ik heb al een aantal maanden geleden geboekt en nu ging ik twijfelen. Dus gelijk goed boeken was inderdaad handiger geweest, maar is geen optie meer.
Dus ook als ik weer vanuit Bangkok wegvlieg, en ze zien dat ik niet binnen 30 dagen via een vlucht uit het land ben gegaan (en wel via land) is dat prima?
Ja, geen enkel probleem.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Omdat er volgens mij de regel is (en hier ook regelmatig gelezen en op het vliegveld om gevraagd) dat je bij vertrek naar Thailand een ticket moet kunnen laten zien dat je het land ook weer verlaat besloot ik vandaag eens een mailtje te sturen naar de Thaise ambassade in Nederland.

Ik kreeg dit als antwoord:

Dear Sir,

You don't have to prove at the immigration in Thailand that you will leave the country within 30 days as a Dutch citizen.

Kind Regards,

Consular Section
Royal Thai Embassy, The Hague

Dat zou me weer de kosten van een onzinboeking uitsparen natuurlijk. Maar klopt het antwoord wel? Zijn er mensen met recente, andere, ervaringen?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
herman demeyer

Qreply

Bericht door herman demeyer »

Hello,juist aangekomen vanuit Laos in Thailand via Longkhai. Zit hier in hoteltje en constateer dat ook ik dezelfde fout heb gemaakt.Slecht 14 dagen visa gekregen en vlucht naar Belgie na 18 dagen. Stom van mijnentwege. Ik kon best nog een 3 dagen langer in Laos zijn gebleven, maar ja.. Weet iemand of ik best terug naar Laos ga(2km),en opnieuw de 2 grensposten oversteek, of zou het mogelijk zijn na 3 dagen aan te kloppen bij Thaise grenspost, en opnieuw verlenging te krijgen zonder 25 usd te moeten betalen aan Laos grenspost om er direct opnieuw uit te checken.Mijn besten dank als u mij wilt helpen. Herman
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Je stelt de vraag aan de verkeerde organisatie / persoon. Zoals hier inderdaad vaker gezegd wordt moet je een visum hebben. Niet van de ambassade maar van de luchtvaartmaatschappij. Deze kan je namelijk weigeren als je geen visum hebt. Hierover heb ik contact gehad met luchtvaartmaatschappijen.
RSMCHLS

Thailand visumvrije entree

Bericht door RSMCHLS »

Hoi,
Ik heb een vraag betreffende de visumvrije entree voor Thailand.
Mijn situatie is als volgt: Ik vlieg in september vanuit Australie naar Bangkok. Ik wil dan enige tijd in Thailand blijven en dan over land verder reizen naar de omliggende landen (Laos, Cambodja en eventueel Vietnam) om vervolgens over land terug te keren naar Bangkok om naar Nederland te vliegen. De gehele periode zal meer dan 30 dagen in beslag nemen.
Volstaat het dan om mijn aankomst en vertrekdata binnen de visumvrije entree vereiste 30 dagen periode te laten vallen (in eerste instantie dus) en op een later moment de vertrekdatum naar voren te schuiven?
Als dit klopt betekent dat ik:
1) De visumvrije entree krijg wanneer ik voor het eerst Bangkok inkom in september (omdat ik mijn terugvlucht binnen de 30 dagen heb staan)
2) Vervolgens het land uit te gaan (laos etc.)
3) Dan bij de tweede binnenkomst over land weer een visumvrije entree krijg van 15 dagen
In de tussentijd verzet ik dan mijn terugvlucht naar NL. Dat moet genoeg zijn toch?
Ik hoop van jullie te horen
Alvast bedankt,
Roos
Plaats reactie