meleisie / indonesie
meleisie / indonesie
Hallo,
Tijdens mijn wereldreis(je) vlieg ik met Airasia van Kolkata (India) naar Kuala Lumpur. Ik heb hierbij de volgende vragen:
- Is 2 dagen voldoende in Kuala Lumpur?
- Heeft iemand een budget overnachting tip in K. Lumpur (inclusief airport pickup service?)
Vervolgens een reis te maken door Borneo en Indonesië.
In Borneo blijf ik +/- 9 dagen. Wild life in het noorden, mri, duiken en vliegen naar jakarta.
In jakarta wil ik naar Yogakarta:
- Is het beter om dit met de trein te doen of vliegen?
- En hoe kom ik het makkelijkst van Java naar komodo-island?
(ik wil namelijk graag de komodo zien en ik heb gehoord dat hier minder toeristen zijn en het duiken mooi is, iemand hier ervaring mee?)
- Vanuit komodo/flores , hoe kom ik dan het makkelijkste naar Singapore? via welke route?
Algemene tips zijn ook welkom.
Al met al heb ik zo'n 5 weken.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij deze vragen.
BVD!
Tijdens mijn wereldreis(je) vlieg ik met Airasia van Kolkata (India) naar Kuala Lumpur. Ik heb hierbij de volgende vragen:
- Is 2 dagen voldoende in Kuala Lumpur?
- Heeft iemand een budget overnachting tip in K. Lumpur (inclusief airport pickup service?)
Vervolgens een reis te maken door Borneo en Indonesië.
In Borneo blijf ik +/- 9 dagen. Wild life in het noorden, mri, duiken en vliegen naar jakarta.
In jakarta wil ik naar Yogakarta:
- Is het beter om dit met de trein te doen of vliegen?
- En hoe kom ik het makkelijkst van Java naar komodo-island?
(ik wil namelijk graag de komodo zien en ik heb gehoord dat hier minder toeristen zijn en het duiken mooi is, iemand hier ervaring mee?)
- Vanuit komodo/flores , hoe kom ik dan het makkelijkste naar Singapore? via welke route?
Algemene tips zijn ook welkom.
Al met al heb ik zo'n 5 weken.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij deze vragen.
BVD!
Groet,
Sjaak
Sjaak
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: meleisie / indonesie
Sjaak. voor je indonesie vragen kan je dit onderwerp beter even splitsen en bij indonesië zetten. Een ook even de topics daar lezen want er is al veel gezegd over bijvoorbeeld tripjes naar Komodo.
je hebt 5 weken? wilt 2 dagen KL en verder niets op het vaste land en dan 9 dagen Borneo?
2 dagen is zat voor KL. Ik heb geen tips voor acco met pickup service. volgens mij is dat ook niet nodig want met het openbaarvervoer is het goed te doen. waarschijnlijk nog sneller ook dan met een auto permanent vast staan in het verkeer. Ik heb beide keren verbleven in China town.leuke buurt om te zitten.
9 dagen borneo? Alleen sabah denk ik dan, met stukje noord Sarawak voor Miri?
Kijk naar vluchten met airasia van bijvoorbeeld Tawau terug naar Kota kinabalu. ik neem aan dat je van daar uit verder vliegt. De vluchten zijn erg goedkoop en zo kan je meer zien omdat je niet dezelfde weg terug hoeft.
9 dagen is wel erg krap hoor. Ik zou proberen er nog minstens 5 dagen aan vast te plakken.
5 weken min wat je daarvoor gaat doen = 3 weken Indonesië?
Java willen zien en naar komodo in 3 weken is wel heel raar. Komodo kom je door een boottrip te regelen in Lombok. Het is logisch om dan eerst Bali te door kruizen. Vliegen is in indonesie iets minder simpel en ook niet zo goedkoop.
je hebt 5 weken? wilt 2 dagen KL en verder niets op het vaste land en dan 9 dagen Borneo?
2 dagen is zat voor KL. Ik heb geen tips voor acco met pickup service. volgens mij is dat ook niet nodig want met het openbaarvervoer is het goed te doen. waarschijnlijk nog sneller ook dan met een auto permanent vast staan in het verkeer. Ik heb beide keren verbleven in China town.leuke buurt om te zitten.
9 dagen borneo? Alleen sabah denk ik dan, met stukje noord Sarawak voor Miri?
Kijk naar vluchten met airasia van bijvoorbeeld Tawau terug naar Kota kinabalu. ik neem aan dat je van daar uit verder vliegt. De vluchten zijn erg goedkoop en zo kan je meer zien omdat je niet dezelfde weg terug hoeft.
9 dagen is wel erg krap hoor. Ik zou proberen er nog minstens 5 dagen aan vast te plakken.
5 weken min wat je daarvoor gaat doen = 3 weken Indonesië?
Java willen zien en naar komodo in 3 weken is wel heel raar. Komodo kom je door een boottrip te regelen in Lombok. Het is logisch om dan eerst Bali te door kruizen. Vliegen is in indonesie iets minder simpel en ook niet zo goedkoop.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Bedankt voor je reactie.bolletjeom schreef: 5 weken min wat je daarvoor gaat doen = 3 weken Indonesië?
Je hebt het aardig beschreven inderdaad.
Ik wil naar komodo voor de dragon en het duiken. Dat ik dan het toeristische Bali moet overslaan en doorkruizen is dan niet anders.
Gaat er ook een boot van Bali naar Komodo?
Groet,
Sjaak
Sjaak
- bolletjeom
- Reisexpert
er gaan boten vanaf lombok. Geen reguliere vervoerboten maar tours. Zoek even op parama.
Je bent echt wel wat dagen zoet om van yogjakarta in lombok te komen.
Een dag van yogja naar bromo. Dag van bromo naar bali, een volgende dag naar lombok.
Je bent echt wel wat dagen zoet om van yogjakarta in lombok te komen.
Een dag van yogja naar bromo. Dag van bromo naar bali, een volgende dag naar lombok.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Nogmaals dank voor je reactie.
Ik zag dat er ook een vlucht gaat van bali naar birma. Of inderdaad met de boot. Lijkt me wel een leuke trip.
Mag ook wel wat reistijd kosten: Komodo en omgeving lijkt me nu veel mooier dan Bali...
Ik zag dat er ook een vlucht gaat van bali naar birma. Of inderdaad met de boot. Lijkt me wel een leuke trip.
Mag ook wel wat reistijd kosten: Komodo en omgeving lijkt me nu veel mooier dan Bali...
Groet,
Sjaak
Sjaak