Tour malang - bromo - kawah ijlen - Bali (lovina)
-
Tour malang - bromo - kawah ijlen - Bali (lovina)
Ik lees met veel plezier het forum.. Samen met mijn vriend ga ik in juli / augustus 4 weken naar indonesië. We hebben nu in gedachten Java / Bali en lombok. Waarvan de laatste nog onzeker is ivm de tijd, we willen namelijk niet alles snel snel doen, maar ook relaxen. Nu had ik twee vragen.
1. Is pangandaran de moeite waard om dit tussen Bandung en yogyakarta te bezoeken?
2. Ik heb van een tour bureau sunrise holiday een offerte gekregen voor de tour malang - bromo - kawah iljen - Bali ( lovina). Dit is een tour van twee dagen en 1 nacht voor 1850000rph (156 euro)? Is dit een redelijke prijs? Of is het verstandig om no een dag bij bromo te blijven of de kawah iljen?? Is het wenselijk om dit van te voren te boeken of kan dit te plaatste bv in yogyakarta? Kan dit dan ook ivm met het hoogseizoen?
Het reisvoorstel sunrise holiday:
TOUR PROGRAM 1
MALANG - BROMO - IJEN - LOVINA (2 DAYS 1 NIGHT)
Day 1
Start the trip at 1.30 am we will depart to Wonokitri; it will take 2 hours to Wonokitri, the closest village to Mount Bromo then from Wonokitri we take the jeep to go to Pananjakan (the highest view point). After seeing the process of Sunrise we continue the trip to Bromo crater via sea of sand. At08.00 am, we will leave Bromo and drive back to Wonokitri to continue our trip to Ijen. It takes approximately 7 hours drive.
Overnight: Catimor/ Arabika Homestay
Day 2
At 5 am we start the trip to Paltuding (the entrance point), from this point we start trekking to the top of Ijen to see the crater and it will take about 1, 5 hours or more. During the trekking, we can see the activities of sulfur miners when they are carrying sulfur from the bottom of crater. After we finish the entire program in Ijen we drive to Lovina. It takes approximately 5 hours drive from Ijen.
Price: IDR 1.850.000/ person
The price base on 2 persons
Included :
Car with AC, 1 Night Accommodation, Jeep in Bromo, English Speaking Guide, Coffee break, Entrance Fee, Breakfast, Seasonal fruits, mineral water and Ferry Ticket to Bali
Excluded :
Horse Riding in Bromo, Lunch, Dinner, Camera Ticket in Ijen (IDR 30.000/ camera) and personal Expenses
Alvast bedankt voor jullie hulp,
Groeten Nicolet
1. Is pangandaran de moeite waard om dit tussen Bandung en yogyakarta te bezoeken?
2. Ik heb van een tour bureau sunrise holiday een offerte gekregen voor de tour malang - bromo - kawah iljen - Bali ( lovina). Dit is een tour van twee dagen en 1 nacht voor 1850000rph (156 euro)? Is dit een redelijke prijs? Of is het verstandig om no een dag bij bromo te blijven of de kawah iljen?? Is het wenselijk om dit van te voren te boeken of kan dit te plaatste bv in yogyakarta? Kan dit dan ook ivm met het hoogseizoen?
Het reisvoorstel sunrise holiday:
TOUR PROGRAM 1
MALANG - BROMO - IJEN - LOVINA (2 DAYS 1 NIGHT)
Day 1
Start the trip at 1.30 am we will depart to Wonokitri; it will take 2 hours to Wonokitri, the closest village to Mount Bromo then from Wonokitri we take the jeep to go to Pananjakan (the highest view point). After seeing the process of Sunrise we continue the trip to Bromo crater via sea of sand. At08.00 am, we will leave Bromo and drive back to Wonokitri to continue our trip to Ijen. It takes approximately 7 hours drive.
Overnight: Catimor/ Arabika Homestay
Day 2
At 5 am we start the trip to Paltuding (the entrance point), from this point we start trekking to the top of Ijen to see the crater and it will take about 1, 5 hours or more. During the trekking, we can see the activities of sulfur miners when they are carrying sulfur from the bottom of crater. After we finish the entire program in Ijen we drive to Lovina. It takes approximately 5 hours drive from Ijen.
Price: IDR 1.850.000/ person
The price base on 2 persons
Included :
Car with AC, 1 Night Accommodation, Jeep in Bromo, English Speaking Guide, Coffee break, Entrance Fee, Breakfast, Seasonal fruits, mineral water and Ferry Ticket to Bali
Excluded :
Horse Riding in Bromo, Lunch, Dinner, Camera Ticket in Ijen (IDR 30.000/ camera) and personal Expenses
Alvast bedankt voor jullie hulp,
Groeten Nicolet
Re: Tour malang - bromo - kawah ijlen - Bali (lovina)
Zoals ik het lees is dit de prijs voor een privetour vanuit Malang voor 2 personen. Voor zo weinig mensen is dit echt een hele redelijke prijs. Je kan het misschien een paar euro goedkoper krijgen als je het ter plekke boekt, maar het is niet waarschijnlijk dat het gaat lukken voor minder dan 850.000 - 900.000 rp per persoon.
Je bent goedkoper uit als je de tour in Yogya boekt (ondanks dat het verder weg is). Maar.... Dan zit je opgepropt in een klein busje, en je hebt minder mogelijkheden om te stoppen onderweg. Entreegelden zitten er dan niet bij in (nu wel), en het is een hoop onderhandelen.
Als je tijd hebt zou ik zelf naar Malang reizen, en daar wat rondkijken. Er zijn grappige tempels in de sawa's rondom Malang. Batu en Selekta hebben een rijke geschiedenis.
De tour boeken in het hoogseizoen is geen probleem. Dat heb ik vorig jaar ook gedaan. De avond voor vertrek geboekt in Probolinggo. Zelf iets boeken is wel een probleem: de tours hebben alle plekken opgekocht.
Ik heb overigens via hetzelfde bureau gereisd. Wat je ook doet: laat heel goed zwart op wit zetten wat wel en niet inbegrepen is. Iedereen heeft namelijk wat anders. en als ze niet weten waarvoor je betaald hebt dan loop je het risico dat er fouten gemaakt worden. (Ik liep hier vorig jaar tegenaan. Nu was mijn Indonesisch goed genoeg om mijn gelijk te halen, want de chauffeur sprak 'ineens' geen Engels meer!)
Je bent goedkoper uit als je de tour in Yogya boekt (ondanks dat het verder weg is). Maar.... Dan zit je opgepropt in een klein busje, en je hebt minder mogelijkheden om te stoppen onderweg. Entreegelden zitten er dan niet bij in (nu wel), en het is een hoop onderhandelen.
Als je tijd hebt zou ik zelf naar Malang reizen, en daar wat rondkijken. Er zijn grappige tempels in de sawa's rondom Malang. Batu en Selekta hebben een rijke geschiedenis.
De tour boeken in het hoogseizoen is geen probleem. Dat heb ik vorig jaar ook gedaan. De avond voor vertrek geboekt in Probolinggo. Zelf iets boeken is wel een probleem: de tours hebben alle plekken opgekocht.
Ik heb overigens via hetzelfde bureau gereisd. Wat je ook doet: laat heel goed zwart op wit zetten wat wel en niet inbegrepen is. Iedereen heeft namelijk wat anders. en als ze niet weten waarvoor je betaald hebt dan loop je het risico dat er fouten gemaakt worden. (Ik liep hier vorig jaar tegenaan. Nu was mijn Indonesisch goed genoeg om mijn gelijk te halen, want de chauffeur sprak 'ineens' geen Engels meer!)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Mocht je trouwens naar Kawah Ijen gaan, zou je een paar foto's voor me mee willen nemen?
-
Qreply
Dag Jenny,
Bedankt voor je reactie. We gaan zeker naar de Iljen, dus zou een paar foto's voor je meenemen. Je bent er zelf dus nog nooit geweest? ondanks al je indonesie ervaring...
Ik vind het lastig om een keuze te maken voor deze tour. Het is zo dat onze voorkeur zeker uitgaat naar wat meer relaxter, dan opgepropt zitten in een mini bus. Heb jij goede ervaringen met dit tour bureau? Hoe ben jij van Yogyakarta naar Malang gereisd? met de nachttrein of overdag met de minibus?
Nu had ik een vraagje over onze route op Java, denk je dat dit haalbaar is:
dag 1 aankomst jakarta doorreis bogor (28 juli)
dag 2 Bogor
dag 3 Reizen naar Bandung
dag 4 bandung (31 juli)
dag 5 Reizen naar Pangandaran (1 aug)
dag 6 Pangandaran (2 aug)
dag 7 Pangandaran (3 aug)
dag 8 Reizen naar Yogyakarta (4 aug)
dag 9 Yogyakarta (5 aug
dag 10 Yogyakarta (6 aug)
dag 11 Yogyakarta (7 aug)
dag 12 Reizen naar Malang
dag 13 en 14 die bovengenomende tour
Alvast bedankt,
Nicolet
Bedankt voor je reactie. We gaan zeker naar de Iljen, dus zou een paar foto's voor je meenemen. Je bent er zelf dus nog nooit geweest? ondanks al je indonesie ervaring...
Ik vind het lastig om een keuze te maken voor deze tour. Het is zo dat onze voorkeur zeker uitgaat naar wat meer relaxter, dan opgepropt zitten in een mini bus. Heb jij goede ervaringen met dit tour bureau? Hoe ben jij van Yogyakarta naar Malang gereisd? met de nachttrein of overdag met de minibus?
dag 2 Bogor
dag 4 bandung (31 juli)
dag 9 Yogyakarta (5 aug
Alvast bedankt,
Nicolet
-
Dag Jenny,
dag 2 Bogor
dag 4 bandung (31 juli)
dag 9 Yogyakarta (5 aug
Alvast bedankt,
Nicolet
dag 2 Bogor
dag 4 bandung (31 juli)
dag 9 Yogyakarta (5 aug
Alvast bedankt,
Nicolet
Ik ben vorig jaar naar Kawah Ijen geweestNicolet de wit schreef: Bedankt voor je reactie. We gaan zeker naar de Iljen, dus zou een paar foto's voor je meenemen. Je bent er zelf dus nog nooit geweest? ondanks al je indonesie ervaring...

Je Java-route kan, maar ik vind sommige dingen niet heel logisch. Maakt niet uit, want in Indonesie kun je dingen makkelijk te plaatsen boeken, dus je kan altijd nog wijzigen.Jenny schreef: De tour boeken in het hoogseizoen is geen probleem. Dat heb ik vorig jaar ook gedaan. De avond voor vertrek geboekt in Probolinggo. Zelf iets boeken is wel een probleem: de tours hebben alle plekken opgekocht.
- je tijd in Yogya (3 dgn) vind ik aan de korte kant. tenminste, als je de stad wilt zien, naar de Borobudur en Prambanan wilt, en naar Dieng wilt. Ik zou zeker rekenen op 4-5 dagen.
- je reist nu naar Malang, maar je bekijkt de stad niet. ik zou daarom óf Malang overslaan en vanuit Yogya je tour boeken, óf 1-2 dagen in Malang blijven. betekent dat dat je te weinig tijd over hebt voor Lombok: jammer dan. komt een volgende keer wel.
- houd je rekening met het eind van de Ramadan op 18 augustus? veel dingen op Lombok zullen gesloten zijn rond die tijd. Bali zal druk zijn.
Ik zal binnenkort even contact opnemen voor de foto's. Ze zijn voor mijn gids van vorig jaar. Zijn naam weet ik niet, maar iedereen kent iedereen daar, als je ze aan een willekeurige zwaveldrager geeft komen ze vast goed terecht. (Helaas spreekt de desbetreffende man totaal geen Engels, zijn verhalen zijn zo boeiend!)
Toevallig was ik een paar dagen geleden in Pangandaran. De sfeer daar was heerlijk, niet veel touristen - dat wil zeggen, de lokale bevolking had net een aantal dagen vakantie gekregen dus juist veel niet-westerse touristen.Nicolet de wit schreef:1. Is pangandaran de moeite waard om dit tussen Bandung en yogyakarta te bezoeken?
Voordat ik naar Pangandaran ging had ik een aantal dagen in Yogya gezeten - een geweldige maar drukke stad. Dus de rust van Pangandaran beviel mij erg goed. Ook was het toen nog laag seizoen wat betekent dat de locals het niet zo druk hadden -hoewel ik me van de mensen in Pangandaran afvraag of ze in staat zijn druk te zijn...- Zo gebeurde het dat een paar locals ons wel even de weg naar de vismarkt konden laten zien, daar samen met ons wachtten tot de vis klaar was, vervolgens terug naar een strandtentje waar we de hele avond met ze hebben zitten praten. Ze vertelden me dat ze zich klaar aan het maken waren voor het hoogseizoen, dan schijnt het behoorlijk druk te zijn. Als ik hen mag geloven valt dat precies wanneer jij in Indonesie bent, of het relaxte sfeertje dat ik zo fijn vond er dan ook nog hangt kan ik je helaas niet vertellen.
Verder zijn er diverse bezienswaardigheden in de buurt, waarvoor je tours kunt boeken maar die veelal ook per scooter goed bereikbaar zijn.
In ieder geval alvast heel veel plezier!