Prijzen Inonesie tov Thailand

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
C1000

Prijzen Inonesie tov Thailand

Bericht door C1000 »

Is er iemand die in Thailand en in Indonesie is geweest? Mijn vraag is of de prijzen en kosten ongeveer gelijk zijn, of welk land er duurder uitvalt?

k wil waarschijnlijk een reis gaan maken naar Indonesie ( en/of India, niet samen ) Over het algemeen lees ik overal wel dat het niet echt een duur land is en het wel zou moeten lukken met een paar tientjes per dag.
Dit werd ook vertelt over mijn eerste reis naar Thailand, maar uiteindelijk viel het me toch wel een beetje duurder uit dan verwacht :P. ( Het was wel mijn eerste echte reis, en ik heb natuurlijk veel moeten leren als backpackernoob, VOORAL qua kosten drukken. )
Travelator
Reisexpert

Re: Prijzen Inonesie tov Thailand

Bericht door Travelator »

Ik ben alleen op Bali geweest en in Zuid-Thailand en vond Bali op alle vlakken aanzienlijk duurder...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
greatwallnepal
Reiziger
Contacteer:

Re: Prijzen Inonesie tov Thailand

Bericht door greatwallnepal »

Ben zelf alleen op Sumatra en Bali geweest, dus kan het niet voor heel Indonesie inschatten, maar
Bali is natuurlijk het Walhalla voor toeristen, dus de prijzen liggen op Bali hoger dan op Sumatra. In vergelijking met Thailand liggen de prijzen in echte backpackers plekken in Sumatra lager dan de backpackers plekken in Thailand. In de grote steden op Sumatra waren de hotels echter vaak erg duur en was er nog een gebrek aan low-budget guesthouses. Qua eten vond ik Sumatra altijd goedkoper dan Thailand. Prijzen voor busvervoer liggen voor zover ik het me kan herinneren ongeveer gelijk.

Overigens redt je het met een budget van enkele tientjes makkelijk per dag, als je tenminste niet al te veel gekke dingen gaat doen.

Overigens zal je in India een stuk goedkoper uit zijn dan in Indonesie of Thailand.

Goede reis,

Rudy
Plaats reactie