Zeilen in Thailand
Zeilen in Thailand
Beste Reizigers,
Op dit moment ben ik samen met een vriend door cambodja aan het backpacken. Graag zouden wij de oversteek van cambodja naar de eilanden van Thailand per zeilboot maken om daar wat zeilervaring op te doen voor een grote zeilreis die wij over 2 jaar willen gaan maken.
Helaas hebben wij nog niks kunnen vinden over een mogelijkheid om te kunnen werken op een zeilschip of ook maar over een ferry die de overtocht verzorgt.
Heeft iemand hier meer ervaring mee of kan je mij hierbij enkele tips geven laat het mij aub weten.
Met avontuurlijke groet,
Kymo!
Op dit moment ben ik samen met een vriend door cambodja aan het backpacken. Graag zouden wij de oversteek van cambodja naar de eilanden van Thailand per zeilboot maken om daar wat zeilervaring op te doen voor een grote zeilreis die wij over 2 jaar willen gaan maken.
Helaas hebben wij nog niks kunnen vinden over een mogelijkheid om te kunnen werken op een zeilschip of ook maar over een ferry die de overtocht verzorgt.
Heeft iemand hier meer ervaring mee of kan je mij hierbij enkele tips geven laat het mij aub weten.
Met avontuurlijke groet,
Kymo!
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Zeilen in Thailand
ik durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat er geen ferry is tussen Cambodja en Thailand. Er zal wel een bootdienstje zijn vlak bij de grens die je snel kan overzetten maar niet echt een ferry die je ver gaat brengen.
Vervoer per boot is relatief kostbaar dus overal ter wereld sneuvelen ferryroutes.
Mee zeilen op een zeilboot. Tja, kwestie van plaatsen vinden aan de kust waar andere westerlingen met een boot eventueel aan zouden meren. Ik ken in Cambodja alleen niet echt een havenplaats. En heb ook voor de kustplaatsen geen boten zien liggen.
Vervoer per boot is relatief kostbaar dus overal ter wereld sneuvelen ferryroutes.
Mee zeilen op een zeilboot. Tja, kwestie van plaatsen vinden aan de kust waar andere westerlingen met een boot eventueel aan zouden meren. Ik ken in Cambodja alleen niet echt een havenplaats. En heb ook voor de kustplaatsen geen boten zien liggen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Er is wel een boot die langs de kust vaart van sihanoukville naar de grens met thailand. Maar dan ben je in trat en dus niet echt bij de eilanden. Dit is ook een motorboot en geen zeilboot.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Bedankt voor jullie reacties, ook hier in Battang ban durft niemand met zekerheid te zeggen dat er een boot van combodja naar de eilanden van Thailand gaat.
Morgen vertrekken we richting Shihanoukville en hopen daar een aantal zeilboten aan te treffen!
Als iemand nog meer tips voor ons heeft horen wij dat graag!
Morgen vertrekken we richting Shihanoukville en hopen daar een aantal zeilboten aan te treffen!
Als iemand nog meer tips voor ons heeft horen wij dat graag!