Welk land was het minst leuk dat je bezocht hebt?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Angela82
Reisexpert

Re: Welk land was het minst leuk dat je bezocht hebt?

Bericht door Angela82 »

Ik moet meer reizen om een "minst leuk land" te noemen denk ik.
Dat hangt waarschijnlijk ook samen met verwachtingen wat je hebt van een land.
Kan voor nu geen land noemen...
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Grappig om te zien hoe meningen kunnen verschillen.
Ik vond Bali bijvoorbeeld helemaal geweldig en heb daar echt de tijd van mn leven gehad!

Als er een vakantie is die ik niet speciaal vond was het Turkije. Het was een beetje een hopelose last minute aktie. Waardoor je dus in gebieden komt waar je alles ziet behalve iets van Turkije, ook voor de Turkse bevolking hoef je het niet te doen want daar hebben we er genoeg van in Amsterdam, en de natuur en stranden etc deed me veel aan Griekenland denken, en dan gaat mijn voorkeur toch uit naar Griekenland.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

India natuurlijk. Het meurt daar gigantisch, is een ranzig land, en de ergste stalkers die er zijn......
4 dagen was meer dan genoeg om te besluiten daar nooit op vakantie te gaan.

Verder sluit ik me aan bij een paar opmerkingen van bolletje. Ik heb ook niks met Parijs; veel te veel Fransen, en ook nog eens de duurste stad van Europa. Nieuw Zeeland vind ik overrated. Het is helemaal niet nodig om helemaal naar de andere kant van de wereld te reizen om geysers en gletsjers te zien. In IJsland heb je volgens mij mooiere geysers, en de Perito Moreno in Patagonie is mooier dan die gletsjers in NZ. Ook nog eens te duur, en 0,0 cultuur. Alleen nep-Maori shows, verder komt het nogal Amerikaans over.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

El Niño schreef:Nieuw Zeeland vind ik overrated. Het is helemaal niet nodig om helemaal naar de andere kant van de wereld te reizen om geysers en gletsjers te zien. In IJsland heb je volgens mij mooiere geysers, en de Perito Moreno in Patagonie is mooier dan die gletsjers in NZ. Ook nog eens te duur, en 0,0 cultuur. Alleen nep-Maori shows, verder komt het nogal Amerikaans over.
Ik ging er niet heen voor de geysers en gletsjers maar vond het toch super. En uiteraard zijn er dichter bij huis (ligt er ook maar aan waar je dan net bent :) ) ook prachtige en soms vergelijkbare dingen te zien.

Het is ook niet goedkoop maar wel een stukje goedkoper dan Nederland was mijn ervaring (de euro stond een tijdje terug ook wat hoger, scheelt ook weer). Qua cultuur vond ik het nog opvallend dat er redelijk wat Maori invloed over is gebleven her en der. Maar goed, smaken verschillen :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
leen85
Reiziger
Contacteer:

Bericht door leen85 »

Ik denk dan toch dat Vietnam voor mij de grootste teleurstelling was.

Misschien moesten we het wel anders aangepakt hebben, meer tijd spenderen op de minder toeristische plekken.
De mensen waren voor mij veel minder open en vriendelijk dan in Laos, Cambodja of Thailand. Meeste oplichters ook
naar mijn gevoel. Nog niet te spreken over het verkeer en de vervuiling.

Toch ben ik wel blij er geweest te zijn. Vooral de Cu Chi tunnels en Saigon zullen me nog lang bijblijven. En heel soms brengen minder leuke ervaringen je toch veel meer bij dan super toffe belevenissen.
tisa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door tisa »

Voor ons was het ook Turkije en dat vond ik eigenlijk zeer spijtig. Ik had echt graag met een leuk gevoel terug thuis gekomen samen met een totaal andere kijk op de islam en de mentaliteit van de Turkse maatschappij in België. Wij staan altijd open voor andere culturen en gewoonten en passen ons altijd aan, niet enkel uit respect maar ook om het echt te kunnen ervaren en begrijpen. Helaas was alles één grote flop. We werden constant lastig gevallen, vooral mijn vrouw dan. Ze is slank en blond, blijkbaar is dat daar een synoniem voor hoer? Alhoewel ze altijd netjes en deftig gekleed is... We werden verschillende malen opgelicht, agressief behandeld, kortom de ganse rimram. We waren eigenlijk blij dat we weer naar huis toe konden =(

We horen nochthans zoveel positieve verhalen over Turkije dus ik weet echt niet waar het mis is gelopen :( Misschien geven we het ooit een tweede kans...
“The traveler sees what he sees, the tourist sees what he has come to see.” ~ G. K. Chesterton
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Niet verwacht, maar ik vind Andalusia echt een tegenvaller. Onvriendelijke bediening (bijna onbeschoft: heel kortaf, en 5 keer negeren enzo), nergens lekker muziekje, oudjes zie zo hard tegen elkaar schreeuwen in dat lelijke dialect dat je beter anders terrasje op kunt zoeken als dat soort terreur naast je komt zitten (of oordoppen in de bus...), jongeren alleen maar in groepjes, heel erg "ons-kent-ons". Echt de vervelendste native spaanstalige locals die ik tegengekomen ben.
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Ik vond Nieuw Zeeland eigenlijk best tegenvallen. Prachtige landschappen en fenomenale uitzichten, maar ik vond het leeg. In die zin: vrijwel elk beest dat we zagen was ingevoerd; van konijnen en egels tot merels en mussen. Natuurlijk hebben we ook wel wat inheemse beesten (vogels en veel leuke zeezoogdieren) gezien, maar ik vond het echt jammer. Soms leek het net alsof ik gewoon in Europa was. Een soort leeg paradijs.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Reismeis schreef:Er zijn wel stadjes of regio's waar we niet zo snel weer naar toe zullen gaan, maar of er een land is wat we nooit weer zullen bezoeken? Volgens mij (nog) niet!
Ik kan inmiddels Hongarije aan deze lijst toevoegen. Het viel op de een of andere manier tegen, maar we kunnen beide niet echt aangeven waarom :?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Plaats reactie