Thailand: 30 dagen te weinig...

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Niellles
Reiziger

Thailand: 30 dagen te weinig...

Bericht door Niellles »

Hallo beste,

Ik zit momenteel in Parangadan, Indonesie, lekker aan het strand -niet dat ik de mensen thuis jaloers wil maken- en het is hier heerlijk weer.

Er is echter iets wat me al een tijdje bezig houdt.

26-02 j.l. vloog ik naar Bangkok, met het plan om daar wat rond te zwerven, een paar dagen in George Town (Maleisie) te blijven en vervolgens 10-04 naar Medan (Sumatra) te vliegen.

Toen ik zo rond 22-02 eens in m'n paspoort keek zag ik daar staan "until 26 March". Terwijl ik toch echt in de veronderstelling was dat m'n visum voor 60 dagen was. (Daar heb ik alle papieren voor ingevuld, ben ik twee keer van Utrecht naar Den Haag gereden, etc...) Ik weet het bijna zeker, het bonnetje ligt helaas nog thuis, maar volgens mij staat daar ook 60 days op... Verder staat er op de sticker in m'n paspoort geen aantal dagen... Alleen "tourist"...

Nou is het allemaal niet zo erg, we hebben gewoon wat meer van Maleisie gezien...

Ik vroeg me af of er mensen met vergelijkbare verhalen zijn....

Groet,

Niels
bolletjeom
Reisexpert

Re: Thailand: 30 dagen te weinig...

Bericht door bolletjeom »

heb je per ongeluk in Thailand een visum on arrival gekregen naast je gewone visum?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Heel eenvoudig, je hebt gewoon een visa exempt entry gekregen in plaats van dat je ingestempeld bent op basis van je tourist visum. Dit betekent dat het tourist visum nog ongebruikt is en je dit nog gewoon kunt gebruiken.

Komt zo af en toe voor, daarom met visum altijd controleren of je ook met visum bent ingestempeld (gewoon datum controleren). Heb je op je arrrival card wel de visum gegevens opgeschreven? Als je dat namelijk doet is de kans op fouten veel, veel kleiner.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ik denk ook dat ze je toeristenvisum niet gezien en gebruikt hebben. Wat ze vaak doen als je het visa gebruikt dan stempelen ze op de sticker die in je paspoort zit een stempel used. Is dit niet het geval kun je dit visa nog gebruiken. Mits de einddatum nog niet in verstreken. Dat kun je zien op het sticker wat ze in je paspoort geplakt hebben.
Niellles
Reiziger

Bericht door Niellles »

Dat zou het weleens geweest kunnen zijn...
De vriend waarmee ik aankwam heeft een penstreep door z'n visumsticker heen gekregen, die van mij is nog helemaal intact... Ik zal eens nagaan tot wanneer hij in Thailand had mogen blijven, daar hebben we volgens mij niet eens naar gekeken.

Ik heb op m'n arrivalcard -volgens mij- wel aangegeven dat ik 60 dagen wilde blijven.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Niellles schreef:Dat zou het weleens geweest kunnen zijn...
De vriend waarmee ik aankwam heeft een penstreep door z'n visumsticker heen gekregen, die van mij is nog helemaal intact... Ik zal eens nagaan tot wanneer hij in Thailand had mogen blijven, daar hebben we volgens mij niet eens naar gekeken.

Ik heb op m'n arrivalcard -volgens mij- wel aangegeven dat ik 60 dagen wilde blijven.
Tja, is nu moeilijk na te gaan en ook niet zo van belang, maar als je een visum wilt gebruikne, op de arrival card altijd viusminformatie (er wordt naar het nummer gevraagd) opnemen. Dit verkleitn de kans opo foutjes zoals hier waarschijnlijk is gebeurd.
Plaats reactie