Te veel mogelijkheden te weinig tijd!

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Frederieke
Vakantieganger
Contacteer:

Te veel mogelijkheden te weinig tijd!

Bericht door Frederieke »

Wat veel topics over Indonesie! Ik hoopte hier wat duidelijkheid/gerichte ideeen te vinden over mijn mogelijkheden in Indonesie voor 3 weken vakantie, maar dit wordt alleen maar moeilijker!
Normaal reis ik langer en langzaam, maar aangezien ik die tijd niet meer krijg van mijn werk, ben ik beperkt in tijd. Ik wil natuur, orang oetangs en duiken (sipadan staat al lang op mijn lijstje), mijn reisgenoot wil surfen. Iemand tips??
Ik heb ook nog nooit vanuit Nederland binnenlande vluchten geboekt omdat dat gezien de tijd niet nodig was, maar nu ontkom ik daar waarschijnlijk niet aan. Iemand een tip bij welke maarschappij ik moet zijn?

Bedankt alvast!
Jenny
Reisexpert

Re: Te veel mogelijkheden te weinig tijd!

Bericht door Jenny »

Sipaden ligt niet in Indonesië, maar in Sabah/Borneo in Maleisië. Je kan daar ook orangutans zien. Ik weet niet of je daar kan surfen, bij surfen denk ik eerder aan Bali.

Wat je zou kunnen doen is een retourticket naar Kuala Lumpur kunnen kopen. Je kan dan op http://www.airasia.com een ticket naar Kota Kinabalu kunnen boeken. Daar kun je 1,5 week blijven. Met dezelfde maatschappij kun je via Kuala Lumpur naar Bali vliegen. Daar kun je een week blijven. Met de reisdagen erbij zit je op ongeveer 3 weken.

Mocht je 3 weken naar Indonesië willen, dan kun je vliegen naar Medan en dan bij Bukit Lawang of Ketambe orangutans zien. Vanuit Medan vlieg je dan naar Bali (bijvoorbeeld via Jakarta). Daar kun je zowel surfen als ook prachtig duiken.

Binnenlandse vluchten voor Indonesië kun je alleen voor Air Asia en Garuda vanuit Europa boeken. Maar je kan het ook ter plekke doen, ik heb heel vaak vluchten minder dan een week vantevoren geboekt in Indonesië. Echt geen probleem (tenzij je aan het eind van de Ramadan reist).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Frederieke
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Frederieke »

Bedankt! Ik was inderdaad vergeten dat Sipadan Maleisie is... Zit nu op de noemer, Borneo/Maleisie incl sipadan en Bali of Sumtara en Bali.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mocht budget een rol spelen, dan is de Sumatra optie meestal goedkoper.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie