Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Ik ben bezig met het uitzoeken van wat dingen voor onze trip naar Maleisie. Nu willen wij heel graag Mount Kinabalu op (in 2 dagen), maar las ik in de LP dat alleen maar mogelijk is via Sutera Sanctuary Lodges en dat je dit vooraf moet boeken..Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand een goede touroperatour die dit voor een redelijke prijs kan doen (ipv $500 )?
ja, heb ik ervaring mee. En het hoeft zeker geen $500 te kosten.
ik weet niet hoeveel tijd jullie hebben maar in Kota Kinabalu kan je gewoon naar het kantoor van het National Park om je slaapplaats en een gids te regelen. Je kunt ook aangeven als je best een gids wilt delen met andere toeristen. Verder kunnen vrijwel alle backpackershostels in KK je op weg helpen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Toen ik in het park was (december) waren alle slaapplaatsen in het park vol (we hadden niet vooaf gereserveerd). Dus het kan de moeite waard zijn om dat wel vooraf te regelen.
oke dankjulliewel!
Wij zijn alleen van plan om maar een dag of 10 op Borneo te blijven, en willen dus eigenlijk de 2e dag al naar het nationale park toe. Ook gaan wij in de zomer, dus echt in het toeristische seizoen..dus wij willen het eigenlijk wel van te voren boeken. Heb een paar touroperatours gevonden, maar vind het een beetje tricky om via zo'n gare site te boeken en andere mooie sites vragen $500..dus vandaar mijn vraag of jullie misschien een goede touroperator/hostel weten? of dat t ook op zo'n korte termijn in het hoog seizoen te regelen is?
http://www.suterasanctuarylodges.com.my
dit is toch echt de officiele plek om te reserveren. Voor overnachtingen in ieder geval. Ik sliep in Rock en zag net dat ie 120 RM per nacht kost. (stukje het boekingssysteem in gaan om de prijzen te zien)
ik zou ze eens mailen om te vragen hoe je aan een gids komt voor de beklimming.
Of zoek een aanbevolen gueshoes/lodge in Kota Kinabalu in je LP en bekijk op hun site of ze iets aanbieden of mail ze.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Zoals bolletje als zegt is sutera sanctuary lodges de enige en officiele beheerder van de accomodatie op de berg. Voor de zomerperiode moet je zeker reserveren. Wij waren rond juli 2009 in Maleisie, hadden niet gereserveerd en de eerstvolgende mogelijkheid was pas 10 dagen later, helaas te laat voor ons. Je kan via hun website reserveren, of je kan ze via skype bellen. In de Lonely Planet staat welke accomodatie het goedkoopst is MAAR alle optie zijn relatief duur. Je krijgt er wel ontbijt, lunchpakket en diner bij maar bij de goedkoopste optie slaap je een slaapzaal met 25 man ofzo en betaalt geloof ik iets van €60 pp. Een gids (verplicht) regel je als je aankomt bij het park bij het park office (vaste prijs).
Je bent nog vroeg genoeg om via Sutera te reserveren dus dat zou ik je ook aanraden. Een reisbureau/touroperator is niets meer dan iemand die de diensten bij Sutera inkoopt en voor een hogere prijs verkoopt.......
Als je een budgetreiziger bent kan je ervoor kiezen om 's ochtends heel vroeg de taxi naar Mt Kinabalu te nemen vanuit Kota Kinabalu. Dan dezelfde dag te gaan klimmen, overnachten in 1 van de lodges, de volgende dag naar de top en weer terug naar beneden. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten, maar er zijn mensen die je aanraden om alvast op de berg te overnachten de dag voordat je gaat trekken zodat je kan wennen aan de hoogte. Als je de avond ervoor wil acclimatiseren kan je ook een hostel in de buurt van Mt. Kinabalu boeken (zie LP).
Hoi Marte,
Wij gaan eind maart naar Borneo en hebben de Mount Kinabalu geboekt bij river-junkie.com.
3 dagen/ 2 nachten en 7 maaltijden voor
€ 470 voo 2 personen. Dit is in een 2 persoonskamer in het park en een heated room in Laban Rata.
Via Sutera Harbour is het gewoon niet te boeken en wij hebben beperkt tijd en daarom toch maar vooraf geboekt.
Wij moeten wel zelf naar het park reizen en gids en entree komt er nog bij.
Groetjes Marian
Hoi Marie-Jose,
Wij zijn ook druk bezig met het boeken van Kota Kinabalu!
Als het goed is ben jij al terug van je reis en we zijn er benieuwd of het boeken via river-junkie goed is gegaan?
Wij willen dat namelijk ook graag gaan doen!
Groet,
Lieke
Op het moment zit ik in KL en ik denk dat ik de eerste week van november t/m de 11e in sabah/kk ben.
Ik heb gehoord dat ik naar het winkelcentrum wisma merdeka moet om daar bij een van de tour-operators moet boeken en dat het wss wel binnen 2 dagen kan. Dit kost wss, incl vervoer van en naar de berg 1100 RM dus zo'n 255Euro..
Iemand enig idee of dit normaal is of juist duurder? Ik heb namelijk ook prijzen van 60E voorbij zien komen?
Ik betaalde vorig jaar ook bijna 200 euro...
de rit vanaf de stad, de gids, het hotel halverwege met eten (heel duur, maarja je hebt geen andere keuze) en de toegang tot het park bijelkaar volgens mij 200...
succes... hopelijk zie jij wel de zonsopgang (bij ons regende het pijpenstelen haha)