Kamelensafari....Jaisalmer of Bikaner?

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Veuvje
Vakantieganger

Kamelensafari....Jaisalmer of Bikaner?

Bericht door Veuvje »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik lees verschillende verslagen over de kameelsafari`s in India, de een zegt je moet het doen in Bikaner en de andere zegt je moet echt naar Jaisalmer.... :?

Hebben jullie ervaring in 1 van de 2 steden of misschien wel allebei. Misschien hebben jullie ook wel tips waar ik op moet letten als ik zo een safari wil boeken.

Ook vroeg ik me af, ik reis alleen, kom je dan bij andere mensen in een groepje of kom je alleen?

Wat neem je eigenlijk mee de woestijn in en de meest stomme vraag ik weet het maar wat eten ze daar? :@

Ik heb namelijk An Idiot Abroad (FANTASTISCHE SERIE *O* ) gekeken en daar aten ze echt geitenkoppen en kamelenkoppen in die kampen. Nou kan ik me voorstellen dat ze het hem echt lekker moeilijk wilde maken dus dat het niet overal is, maar ik ben toch wel benieuwd 8-)

Bedankt alvast voor jullie reacties!!
kohraya
Reisexpert

Re: Kamelensafari....Jaisalmer of Bikaner?

Bericht door kohraya »

Ik ben wel in Bikaner geweest, maar de kamelensafari heb ik in Jaisalmer gedaan.
De safari's kan ik dus niet vergelijken, enkel de steden ... en dan spant Jaisalmer natuurlijk de kroon!
Ik had mijn eigen slaapzak mee (dat vind ik wel hygiënisch), maar ter plekke zijn van die dikke, zware, prikkelende dekens beschikbaar die je ook nog eens onder en op je legt ('t is echt wel koud 's nachts). Diezelfde dekens gebruik je ook om op de kameel te leggen en als 'zadel' te gebruiken.
Het eten is vrij eenvoudig en typisch Indisch en dus geen haute cuisine, maar ook geen gekke toestanden.
Daal Bhaat staat de 1e dag zeker op het menu, maar vanaf dag 2 wordt het pover.
Ik heb deze tocht reeds 2x gedaan vanuit Jaisalmer en telkens kwam ik in een klein groepje terecht. Wel gezellig dus.
Een overnachting onder de blote sterrenhemel in het midden van de woestijn is een onvergetelijke ervaring, maar na 2 dagen op een kameel gezeten te hebben, wil je reet toch wel eens wat anders ...
Mijn safari regelde ik steeds in mijn guesthouse welke goede referenties had in de Lonely Planet (naam ben ik kwijt, maar er zijn er meerdere).
Als ik me ergens goed voel op een overnachtingsplaats, dan ben ik ook snel geneigd bij die mensen een tour te boeken. Je krijgt dan ook wat meer gedaan bij die mensen en je behoudt een goede onderlinge sfeer. Wel zorgen dat je prijsbewust bent door eerst overal eens rond te vragen.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik heb de tocht ook vanuit Jasailmer gedaan. Eten was prima hoor gewoon standaard india's eten.
Wij hebben twee dagen gedaan vond dat meer dan genoeg.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Veuvje
Vakantieganger

Bericht door Veuvje »

Bedankt voor jullie reacties, ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die het gedaan hebben. Ben wel erg blij te horen dat ze er niet van die gekke dingen eten,,,,daar zag ik er tegen op.
Thanks ook voor de tips!! ^O^
Plaats reactie