in okt naar nepal wat is de goedkoopste manier?
-
- Reiziger
in okt naar nepal wat is de goedkoopste manier?
hallo ik wil in okt naar nepal om daar een maandje te gaan reizen. en daarna of sri lanka of myanmar. ik ben er nog niet helemaal over uit. wil 2 maanden gaan. wil zo min mogelijk plannen.
ik ben vorig jaar al in india gweest en ik weet dat je via varanasi de grens over kan gaan naar nepal.
mijn voorkeur is om gelijk in nepal te beginnen.
hoe zit het met het visum zijn ze in nepal ook streng als je met een one way ticket aankomt?
is overland via india echt de goedkoopste manier?
en wat is evt leuk om na nepal te doen in nov als je ook wat strand dagen wilt? is sri lanka een aanrader? of kom je daar weinig solo reizigers tegen en is nov een goede maand?
ik ben vorig jaar al in india gweest en ik weet dat je via varanasi de grens over kan gaan naar nepal.
mijn voorkeur is om gelijk in nepal te beginnen.
hoe zit het met het visum zijn ze in nepal ook streng als je met een one way ticket aankomt?
is overland via india echt de goedkoopste manier?
en wat is evt leuk om na nepal te doen in nov als je ook wat strand dagen wilt? is sri lanka een aanrader? of kom je daar weinig solo reizigers tegen en is nov een goede maand?
okt naar nepal & sri lanka? of toch wat anders.
Vliegen naar Nepal is over het algemeen duur dus daarom vliegen veel mensen toch naar Delhi. Je zou een moeten opzoeken wat het verschil is. Over het algemeen is het niet het land zelf dat moeilijk doet over een ticket maar de luchtvaartmaatschappij. Wat wil je gaan doen in Nepal, oktober is het perfecte trekking seizoen, wil je echt een lange tocht maken dan is 5 weken beter een maand is dan naar mijn idee net te krap. Ga je geen lange tocht doen dan is 3 wk wel weer genoeg. Sri lanka kan ik je helaas niet bij helpen maar krijg je vast nog reacties.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Re: in okt naar nepal wat is de goedkoopste manier?
Ik ben via Dubai naar Nepal gevlogen.
Ik had een goedkoop ticket met Tarom naar Dubai, en ik vloog toen met Fly Dubai verder. (Dit zijn losse tickets, je bagage wordt dus niet doorgelabeld.)
Ik had een goedkoop ticket met Tarom naar Dubai, en ik vloog toen met Fly Dubai verder. (Dit zijn losse tickets, je bagage wordt dus niet doorgelabeld.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reiziger
hallo ja ik denk dat via delhi wel het goedkoopste is. want dan kan ik ook nog een bezoekje brengen aan varanasi.
alleen hoe zit het dan met het visum?
waarsch vlieg ik op delhi en waarsch via een andere plek terug denk bangkok kan dat?
alleen hoe zit het dan met het visum?
waarsch vlieg ik op delhi en waarsch via een andere plek terug denk bangkok kan dat?
-
- Reiziger
- Contacteer:
Hoi Nicole,
via Delhi is inderdaad vaak een goedkope optie. Vanuit delhi kun je ook via verschillende low cost maatschappijen door vliegen naar Nepal. Per dag zijn er tussen de 10 en de 20 vluchten van Delhi naar Kathmandu. Het goedkoopste enkeltje kost je €50,-. Voorbeeld van wat carriers: Indigo, Jetairways, Airindia, Nepal Airlines etc.
Je hoeft dus niet perse naar Varanasi, dat scheelt je een visum voor India aanvragen.
In Nepal heb je geen retour vlucht nodig voor het aanvragen van een Visum. Je kunt heel gemakkelijk ter plekke in Nepal een visum krijgen bij aankomst. Hiervoor moet je twee formuliertjes invullen en heb je twee pasfoto's nodig. De kosten van het visum bedragen op dit moment:
1 dag = 5 USD
15 dagen = 25 USD
30 dagen = 40 USD
90 dagen = 100 USD
Je kunt dit eventueel ook en euros betalen, maar dan is de wisselkoers vaak wat slechter dan als je zelf dollars wisselt.
Veel reisplezier,
Rudy van Bruggen
Great Wall Nepal Pvt. Ltd.
via Delhi is inderdaad vaak een goedkope optie. Vanuit delhi kun je ook via verschillende low cost maatschappijen door vliegen naar Nepal. Per dag zijn er tussen de 10 en de 20 vluchten van Delhi naar Kathmandu. Het goedkoopste enkeltje kost je €50,-. Voorbeeld van wat carriers: Indigo, Jetairways, Airindia, Nepal Airlines etc.
Je hoeft dus niet perse naar Varanasi, dat scheelt je een visum voor India aanvragen.
In Nepal heb je geen retour vlucht nodig voor het aanvragen van een Visum. Je kunt heel gemakkelijk ter plekke in Nepal een visum krijgen bij aankomst. Hiervoor moet je twee formuliertjes invullen en heb je twee pasfoto's nodig. De kosten van het visum bedragen op dit moment:
1 dag = 5 USD
15 dagen = 25 USD
30 dagen = 40 USD
90 dagen = 100 USD
Je kunt dit eventueel ook en euros betalen, maar dan is de wisselkoers vaak wat slechter dan als je zelf dollars wisselt.
Veel reisplezier,
Rudy van Bruggen
Is dat zo? Als je met verschillende maatschappijen vliegt dan heb je een transfervisa nodig omdat je door de douane moet. Krijg je dat on arrival? Zo nee, dan moet je alsnog een visum aanvragen.greatwallnepal schreef: Je hoeft dus niet perse naar Varanasi, dat scheelt je een visum voor India aanvragen..
-
- Reiziger
- Contacteer:
Ook al vlieg je met verschillende maatschappijen, alsnog kun je dan zonder visum via Delhi vliegen. Eenmaal in Delhi aangekomen meld je je bij de transfer desk en geef je je boekingsbewijs, bagage label en paspoort af. Er gaat dan iemand voor je aan de slag, die je bagage ophaalt en weer incheckt en jou je ticket verschaft. Let er wel op dat je aansluitende vlucht binnen 24 uur plaats vindt.
Heb dit ook zelf al enkele keren gedaan en gaat altijd prima, wel duurt het soms wat lang voordat je weer in het bezit bent van je paspoort en ticket. Een portie geduld is dus benodigd.
Groetjes,
Rudy
Heb dit ook zelf al enkele keren gedaan en gaat altijd prima, wel duurt het soms wat lang voordat je weer in het bezit bent van je paspoort en ticket. Een portie geduld is dus benodigd.
Groetjes,
Rudy
- bolletjeom
- Reisexpert
wat jenny zegt klopt. Je hebt dan een transitvisum nodig!!!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Reiziger
- Contacteer:
@ Bolletjeom en @ Jenny, zie mijn voorgaande post. Als je dit via de transferdesk regelt hoef je niet door de douana. Iemand van het personeel van Delhi airport haalt je bagage op en checkt dit opnieuw in en regelt ook je ticket. Het enig wat je hoeft te doen is wachten totdat zij terugkomen.
Groetjes,
Rudy
Groetjes,
Rudy
Of .... wachten óf ze terugkomen?greatwallnepal schreef: Het enig wat je hoeft te doen is wachten totdat zij terugkomen.
Ik vind het geen fijn idee om iemand mijn bagagelabel en paspoort te geven. Als er iets mis gaat, dan ben je de Sjaak. Sta je daar zonder je pas en zonder je spullen. (Of ben ik nu te wantrouwig?)
En hoe reageert de maatschappij bij het inchecken op Schiphol? Je voldoet immers niet aan de visumeisen.
-
- Reiziger
- Contacteer:
@ jenny
In Januari en Maart beide keren geen vragen gesteld bij het inchecken. Heb nog nooit gehoord dat het paspoort niet is terug gekomen, maar als je voor zekerheid kiest, dan kun je misschien beter een transit visum aanvragen.
Conclusie, wil je zekerheid vraag dan een transit visum aan.
In Januari en Maart beide keren geen vragen gesteld bij het inchecken. Heb nog nooit gehoord dat het paspoort niet is terug gekomen, maar als je voor zekerheid kiest, dan kun je misschien beter een transit visum aanvragen.
Conclusie, wil je zekerheid vraag dan een transit visum aan.
-
- Reiziger
Sri Lanka heeft mooie stranden, maar je komt er inderdaad weinig solo reizigers tegen. Dorms zijn er volgens mij weinig of niet, dus minder kans om medereizigers te ontmoeten. November is het regenseizoen in het oosten, maar ook in het zuiden kan het dan nog flink regenen. Dus als je echt gaat voor zon en strand, moet je geluk hebben met een paar droge dagen. Of nog wat langer in Nepal blijven en in december naar Sri Lanka.nicolle007 schreef:en wat is evt leuk om na nepal te doen in nov als je ook wat strand dagen wilt? is sri lanka een aanrader? of kom je daar weinig solo reizigers tegen en is nov een goede maand?
Vanaf juli 2012 een jaar op wereldreis.
Er is een sale bezig naar Nepal momenteel met Qatar (beste airline ter wereld). Wees erop voorbereid om maar € 430,- of minder te betalen voor een retour. 

-
- Reiziger
nou ik heb inmiddels geboekt!
nog een maandje en dan lekker 5 weken alleen naar nepal!
moet ik vooraf veel guest houses vast leggen? ik lees overal dat november wel een drukke maand is. maar ik heb een hekel aan vooraf dingen vast te leggen.
dus liever niet dan wel.
wat betreft de trek tochten? ikwil het anapuna gebied doen. moet ik dat ook vooraf bespreken??
nog een maandje en dan lekker 5 weken alleen naar nepal!
moet ik vooraf veel guest houses vast leggen? ik lees overal dat november wel een drukke maand is. maar ik heb een hekel aan vooraf dingen vast te leggen.
dus liever niet dan wel.
wat betreft de trek tochten? ikwil het anapuna gebied doen. moet ik dat ook vooraf bespreken??