Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
menasil
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door menasil »

Reismeis schreef:Jenny, UPC werkt inmiddels weer helemaal goed, maar bedankt voor de tip!!

Travelator, wat knap zeg!! Daar mag je inderdaad trots op zijn!

Menasil, werk se vandaag! Fijn dat je eventjes thuis kan werken, scheelt weer een wasje :)
:'( mijn lieve appartementegenoten zijn op hetzelfde idee gekomen... Ik was dus te laat :'( Nu maar hopen dat ik op tijd ben als hun was klaar is ;)

De rest lees ik later, duty is calling :W ;)
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Globeskater schreef:@ Travelator, gaaf zeg, ben ooit in NL een jongen tegen gekomen die meedeed aan Wk's freediven en Nederlands kampioen in 1 van de disciplines was geweest! Lijkt mij ook nog wel eens wat ben liever onder water als boven water..
Wow, spannend...!
Heb vanmorgen op youtube filmpjes zitten kijken van freedive-kampioenschappen....tot ik het filmpje tegenkwam van Audrey Mestre op het kampioenschap no limits... Toen voelde ik me een beetje misselijk worden en ben ik maar even gestopt.
Ik ben ook heel graag onder water en wilde dit al HEEL lang doen!
Een paar jaar geleden ging ik 4 x per week naar het zwembad om onder water te zwemmen. Zomaar, vond ik leuk.
Toen had ik nog nooit van freediven gehoord.
Probeer het maar eens, Globeskater. 20 meter was best goed te doen!
Globeskater schreef: moet wel zeggen dat ik het erg stil vind in mijn huisje nadat ik de laatste maanden altijd mensen om mij heen had...
Klinkt als een uitnodiging, dames en heren in Nederland ; )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Travelator schreef: Jenny: Keer proberen! Is inderdaad wel een gaaf gevoel. Zie je misschien onder (of boven) water in Indonesië ; )
Er zijn veel dingen die ik wil proberen, maar freediving staat niet heel hoog op mijn lijstje. Het gevoel lijkt me ergens wel 'kicke', maar ik word ook helemaal blij als ik een mooie foto maak, of een zeldzaam beest zie onderwater. En dat gevoel blijft langer. :)

Als je filmpjes van freediving wil zien: kijk eens naar blue hole Dahab. Er zijn freedivers die door 'the arch' op 60m gaan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Voor degenen die binnenkort een stedentripje in de planning hebben naar Parijs, Londen, Barcelona, New York of San Francisco: gratis reisgids voor op je iPhone of iPad: http://www.reisbijbel.nl/reisnieuws/rei ... ijk-gratis

Hopelijk ok, ivm eventuele reclame?
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Haha, de icoontjes zijn echt heel erg gejat van de LP!

Goede tip trouwens. Ik denk dat ik al test eentje ga downloaden.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Globeskater, veel plezier met de last minute-surfer!

Reisfreaks, dat is inderdaad een interessante route! Nu we het over wereldreizen via scooters hebben.. Vorige week las ik dat de motor van een Indonesiër, die met die motor al vanaf 2006 de wereld rondreist en al meer dan 70 landen heeft bezocht, uitgerekend in Amsterdam werd gestolen :{

Menasil, is het nog gelukt met de was?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ga waarschijnlijk over 2 weken naar mijn eerste CS-event. In Utrecht. Mochten er nog meer mensen meewillen?

Zojuist mijn scriptie en portfolio ingeleverd. Jippie! Nu lessen voorbereiden. Jammer dat het weer een latertje wordt vanavond. Maar nog even en dan heb ik meer rust. Hoop ik ;)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Jenny, wat goed!! Dat geeft vast een stukje rust. Leuk zeg, naar een CS event! Wat gaan jullie doen? Hier in Leeuwarden hebben ze ook regelmatig iets te doen, maar omdat ik nog niet gehost heb ben ik daar nog niet geweest. Succes met het voorbereiden van de lessen!

Ik heb morgen een les techniek op het programma. De kids vroegen al weken, zo niet maanden om een techniekles en aangezien ik maar 1 dag in de week voor deze groep sta heeft dat nogal wat voorbereiding gekost. Maar morgen is het dan zover, ze mogen in tweetallen oude apparaten slopen :) Ik ben heel NO Friesland doorgecrost om her en der apparaten op te halen en de kinderen hadden zelf ook heel veel meegenomen. Volgens mij heb ik alles geregeld, ik moet morgen alleen nog wat werkbladen uitprinten en alles klaarzetten. Morgenmiddag gelijk de auto maar weer volladen met de apparaten, kan ik meteen doorrijden naar de stortplaats hahahaha :P
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@ reismeis, mag ik ook een dagje mee in de klas? vind het heerlijk oude apparaten uit elkaar slopen.. toen mijn camera kapot was gevallen heb ik die ook helemaal uit elkaar gehaald.. moet daar nog wel ergens foto van hebben...

@ travelator, heb mijzelf maar bij anderen uitgenodigd en net even een weekendje weg richting den haag en leiden bedacht ;)

@ jenny wat voor event is dat? ben nog niet echt vaak naar CS Utrecht geweest ;)

Ik heb vandaag een lekker productieve dag gehad een project dat op de planning stond vrijdag ingeleverd te worden voor de studie heb ik vandaag al kunnen inleveren.. nu alleen mijn scriptie nog afschrijven en dan ben ik klaar! als beiden goed beoordeeld worden tenminste ;)

couchsurfer is erg leuk, alleen flink verkouden dus maar op tijd naar bed!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik twijfel om naar 'Lets Them Eat Cake' te gaan. De titel zegt genoeg ;)

Wat een regen vanochtend. Spontaan besloten een trein later te nemen. (Ahum.) Lange dag vandaag, vanavond moeten er toetsen nagekeken worden. Het grootse nadeel van nakijken is dat het altijd langer duurt dan ik denk. Gelukkig is het nu maar een klas, en hoop ik het binnen 3 uur af te ronden.
Reisfreaks
Wereldreiziger

Bericht door Reisfreaks »

Reismeis schreef:
Reisfreaks, dat is inderdaad een interessante route! Nu we het over wereldreizen via scooters hebben.. Vorige week las ik dat de motor van een Indonesiër, die met die motor al vanaf 2006 de wereld rondreist en al meer dan 70 landen heeft bezocht, uitgerekend in Amsterdam werd gestolen :{
Ja, dat heb ik ook gelezen :@ :@
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Reisfreaks schreef:
Reismeis schreef: Vorige week las ik dat de motor van een Indonesiër, die met die motor al vanaf 2006 de wereld rondreist en al meer dan 70 landen heeft bezocht, uitgerekend in Amsterdam werd gestolen :{
Ja, dat heb ik ook gelezen :@ :@
Ik zag het op tv. Ik had het wel te doen met die man.

Klas voor me is toets aan het maken. Aan het gezucht en gesteun te horen vinden ze het moeilijk. Ze gaan dan naar buiten staren, of naar plaffond of gewoon voor zich. Lastig om in de gaten te houden of ze niet spieken ~O> (Duidelijk gevalletje van: jippie ik kan blind typen.)
Travelator
Reisexpert

Vandaag eerste twee duiken gemaakt met Ties en HOP, meteen walvishaaien gespot!!
Hoezee!

En wat zijn ze lief, Ties en Shirley... : )

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben zo jaloers! Eerste wat ik ga doen als ik met pensioen ben is walvishaaien sporten! Helaas is het nergens walvishaaienseizoen tijdens m'n zomervakantie.... Of mis ik iets?
Travelator
Reisexpert

Jenny schreef:Ik ben zo jaloers! Eerste wat ik ga doen als ik met pensioen ben is walvishaaien sporten! Helaas is het nergens walvishaaienseizoen tijdens m'n zomervakantie.... Of mis ik iets?
Ja, zou ik ook zijn...
Het was/waren m'n eerste (mogelijk twee) walvishaaien...
Heb je ze al eerder gezien, Jenny?
Hier op Ko Tao worden ze nu dagelijks gespot, geen idee hoe het is tijdens jouw vakantie...
Lagen vanmiddag wel met minstens 30/40 man in het water te snorkelen (hij/zij kwam net na onze duik even aanwaaien, ik had m'n loodgordel nog om haha)
Niet echt relaxed dus... Heb dan ook een paar flinke trappen in m'n sm**l gehad, maar dat voelde ik achteraf pas ; )
Later, tijdens de tweede duik kwam er ook nog even een (dezelfde?) snel voorbij scheuren.

Ik zou niet wachten tot m'n pensioen als ik jou was :{

Plaats reactie