Tips voor goedkope Citytrip Londen
Re: Londen en dagtrips
Hoe ver buiten of binnen Londen wil je zitten?
Aan de rand van Londen:
Ik vond Hampton Court palace ook erg leuk. Mooi kasteel, grote tuinen, geinig doolhof.
En de Botanische tuinen, ook een beetje aan de rand.
Of, verder weg, een dag naar Brighton. Leuk kustplaatsje. Veel oud-victoriaanse gebouwen. Mooie witte krijtrotsen.
Aan de rand van Londen:
Ik vond Hampton Court palace ook erg leuk. Mooi kasteel, grote tuinen, geinig doolhof.
Of, verder weg, een dag naar Brighton. Leuk kustplaatsje. Veel oud-victoriaanse gebouwen. Mooie witte krijtrotsen.
Het moet te doen zijn in een dag zonder dat je heel ver moet reizen. 1,5 uur heen en 1,5 uur terug zou ik nog wel te doen vinden qua trein/bus. Qua auto huren; heb relatief kort mijn rijbewijs en weet niet of ik links durf te rijden.Francine schreef:Hoe ver buiten of binnen Londen wil je zitten?
Aan de rand van Londen:

Kew Gardens en Kampton Court Palace zijn goede ideeën! Ken ik beiden nog niet.
Zag leuke wandelingen in Brighton; http://www.visitbrighton.com/maps-guide ... king-tours
Je kan voor 15 pond retour (off peak) maar volgens mij stijgen de prijzen naar mate de treindag dichterbij komt toch?
Ik meen mij te herinneren dan Brighton op ong. 1,5 uur a 2 uur met de trein van Londen (Paddington, denk ik) is. Maar het is wel een tijd terug. Volgens mij heb je sneldiensten en langzame treinen. De prijzen stijgen inderdaad naarmate de datum dichterbij komt!
Kew Gardens is echt wel leuk. Ik vond vooral de mooie, oude kassen erg leuk. En als het lekker weer is, kun je heerlijk op een terrasje buiten zitten (iets wat ik in het drukke Londen wel eens miste). Het zijn natuurlijk wel echt veel planten. Moet je misschien een beetje van houden, maar de Engelse langschapstuinenstijl is gewoon prachtig! Meelopen met een gids aldaar kan ook een aanrader zijn, die kunnen je prachtig vertellen hoe tuinmannen vijfitg jaar vooruit denken bij het planten van bepaalde bomen en struiken om een bepaalde doorkijkje te creeeren dat er pas zal zijn als een boom of struik volgroeid is. Erg grappig.
Veel plezier!
Kew Gardens is echt wel leuk. Ik vond vooral de mooie, oude kassen erg leuk. En als het lekker weer is, kun je heerlijk op een terrasje buiten zitten (iets wat ik in het drukke Londen wel eens miste). Het zijn natuurlijk wel echt veel planten. Moet je misschien een beetje van houden, maar de Engelse langschapstuinenstijl is gewoon prachtig! Meelopen met een gids aldaar kan ook een aanrader zijn, die kunnen je prachtig vertellen hoe tuinmannen vijfitg jaar vooruit denken bij het planten van bepaalde bomen en struiken om een bepaalde doorkijkje te creeeren dat er pas zal zijn als een boom of struik volgroeid is. Erg grappig.
Veel plezier!
-
- Vakantieganger
Hmm beetje oud topic om nog op te reageren, maar misschien heeft iemand er nog wat aan. Een unieke belevenis in Londen is de Ceremony of the Keys in de Tower. Een soort wisseling van de wacht, maar authentieker en minder bekend. Elke avond om tien uur worden de poorten van de Tower op slot gedaan tijdens een twintig minuten durende ceremonie. Je kunt er alleen bij zijn als je een briefje stuurt naar de Tower met je persoonlijke gegevens en enkele voorkeursdata én een gefrankeerde retourenvelop. Als je geluk hebt sturen ze je envelop terug met toegangskaarten. De ceremonie zelf is doorspekt van historie en traditie. Volgens de overlevering al honderden jaren zonder één dag over te slaan.
Bezoek ook eens mijn blog: http://wonderfulworld.gaatverweg.nl
Dat lijkt me tof! Heb even gegoogled: http://www.hrp.org.uk/toweroflondon/wha ... yofthekeys
Dat lijkt me echt gaaf maar hoe kom ik aan postzegels die zij kunnen gebruiken
De internationale antwoordcoupon bestaat niet meer in NL.. die wordt niet meer verkocht 

Dat vroeg ik me ook al af, maar op die site kun je geloof ik ook online bestellen. Maar heb je gezien hoe veel al is volgeboekt? :S
In mijn maand maar 1 dag.Marije schreef:Dat vroeg ik me ook al af, maar op die site kun je geloof ik ook online bestellen. Maar heb je gezien hoe veel al is volgeboekt? :S
Ik heb via de site gekeken maar je kan niets aanvinken bij "Buy Tickets".
Hmmm vreemd, ik had het nog niet geprobeerd, maar er gebeurt inderdaad vrij weinig als je op een datum klikt.
Dat van die postzegels weet ik ook niet... sorry...
Dat van die postzegels weet ik ook niet... sorry...
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
ik heb in de afgelopen dagen ergens een tijdschrift gezien die leuke dagtripjes beschreef voor tijdens de olympische spelen.. weet alleen zo niet meer welk tijdschrift maar als ik het tegen kom zet ik het hier neer 

-
- Vakantieganger
Het is alweer wat jaartjers geleden dat ik dit heb gedaan en ik ben vergeten wat wij op de retourenvelop hebben geplakt. In elk geval niet die internationale coupon want daar had ik nog nooit van gehoord.
Misschien hadden we nog ergens Britse zegels in een laatje liggen...
De Ceremony of the Keys is trouwens prima te combineren met een Jack the Ripper tour. Die is zo georganiseerd dat hij een halfuurtje voor het begin is afgelopen. Even in mijn oude mails gegraven, wij hebben deze gedaan: http://www.jack-the-ripper-tours.com. Was heel goed, maar omdat de groep nogal groot was zo af en toe moeilijk te verstaan. De gids was wel een uitstekende verteller en je zag heel wat
Nog een leuke tip: Londen heeft een geweldig museum over openbaar vervoer, het London Transport Museum. Maar dit museum heeft even buiten Londen ook nog een gigantisch depot waar ze materieel hebben staan waar in het museum geen ruimte voor is. Dat is, ik meen, eens per maand een zaterdag geopend. Staat volgepakt met historische metro's, bussen en trams. Ik heb er uren rondgedwaald

De Ceremony of the Keys is trouwens prima te combineren met een Jack the Ripper tour. Die is zo georganiseerd dat hij een halfuurtje voor het begin is afgelopen. Even in mijn oude mails gegraven, wij hebben deze gedaan: http://www.jack-the-ripper-tours.com. Was heel goed, maar omdat de groep nogal groot was zo af en toe moeilijk te verstaan. De gids was wel een uitstekende verteller en je zag heel wat

Nog een leuke tip: Londen heeft een geweldig museum over openbaar vervoer, het London Transport Museum. Maar dit museum heeft even buiten Londen ook nog een gigantisch depot waar ze materieel hebben staan waar in het museum geen ruimte voor is. Dat is, ik meen, eens per maand een zaterdag geopend. Staat volgepakt met historische metro's, bussen en trams. Ik heb er uren rondgedwaald

JackThe Ripper tour is echt geweldig! Heb hem ook gedaan en later nog het boek van onze gids voor m'n verjaardag gekregen van een vriendin! Je moet overigens altijd voor de man gaan, die verteld het beste;)
Ik heb inmiddels een oproepje ergens gedaan voor britse zegels en nog een meisje dat ik via internet ken gemaild... kijken of ze me kan helpen
Laat het er niet zomaar bij zitten haha!
Ik heb inmiddels een oproepje ergens gedaan voor britse zegels en nog een meisje dat ik via internet ken gemaild... kijken of ze me kan helpen

-
- Vakantieganger
Las vandaag in de krant dat Jack The Ripper volgens een nieuw onderzoek Jacqueline The Ripper zou zijn geweest. De zoveelste verdachte. Het mysterie zal wel nooit ontrafeld worden...
Hoop dat je Britse zegels op de kop kunt tikken! Ben door dit topic weer helemaal in een Londen-stemming geraakt. Geweldige stad!
Hoop dat je Britse zegels op de kop kunt tikken! Ben door dit topic weer helemaal in een Londen-stemming geraakt. Geweldige stad!
Ik krijg als het goed is, Britse zegels opgestuurd 

Helemaal super! Heb je dat via het PC forum geregeld?
Ik ben ook erg benieuwd naar die ceremony, hopelijk krijg je tickets!

..take nothing but memories, leave nothing but footprints..