wie gaat er op wereldreis?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
bolletjeom
Reisexpert

wie gaat er op wereldreis?

Bericht door bolletjeom »

Wie gaat er op wereldreis????

"vroeguh" moesten we hier continue advies geven over Round The World tickets en routes. De laatste tijd lijkt het wel of niemand grote plannen heeft. 3 maanden Azië hoor ik nog het meeste maar mensen met plannen om 1 jaar of langer meer dan 2 continenten aan te doen lijken verdwenen.
Is de crisis toegeslagen?
Zijn wereldreizigers zo zelfstandig geworden dat ze geen forum meer nodig hebben?
Of is de info op ATG zo goed dat er niets meer te vragen valt ;-) ?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reismeis
Reisexpert

Re: wie gaat er op wereldreis?

Bericht door Reismeis »

Hier geen plannen in ieder geval!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef: Zijn wereldreizigers zo zelfstandig geworden dat ze geen forum meer nodig hebben?
Ik denk dat de mensen die écht lang op reis gaan prima in staat zijn om in oude topics de antwoorden te vinden. Of inderdaad via de algemene info?

Zelf heb ik geen plannen om weer lang weg te gaan. Mede omdat ik een combinatie van banen heb die vrij uniek is, en die ik niet kwijt wil.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Nou ik wil wel weer op reis want het blijft altijd kriebelen, maar vind Nieuw Zeeland op dit moment ook wel erg fijn. Het bied nog genoeg mogelijkheden om binnen dit land rond te reizen.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Zou heel graag op wereldreis gaan, maar helaas zit dat er voorlopig financieel echt nog niet in.
Er moet nog een studieschuld afgelost worden en mijn inkomsten zijn dusdanig laag dat er weinig overblijft na de dagelijkse dingen + aflossen om voor een grote reis te sparen.

Daarnaast denk ik dat er hier op het forum veel info te vinden is, maar ik zie ook steeds meer wereldreizigers die hun website niet alleen gebruiken om het thuisfront op de hoogte te houden, maar ook als informatie/inspiratiebron voor andere reizigers.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Ik ga eerst even 4,5 maand Zuid oost azie aandoen en daarna ga ik kijken wat ik doe. Misschien dat ik daarna een wereldreis als spaar doel ga zetten ;)
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Misschien ben ik ook wel op "wereldreis", maar dat weet ik nog niet...
Voorlopig ben ik op Azië-reis, maar misschien plak ik er wel Europa of Midden/Zuid-Amerika aan vast.
Is men dan op wereldreis?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
bolletjeom
Reisexpert

of je dan op wereldreis bent?
Persoonlijk vind ik mensen die naar Australië gaan met een stop in Azië niet op wereldreis. Vandaar dat ik voor het gemak maar even riep meer dan 2 continenten.
stien vdh
Vakantieganger

Bericht door stien vdh »

JA :) Om te antwoorden op je vraag, bolletjeom: de info hier is zo goed dat er niets meer te vragen valt ;)
Rose
Vakantieganger

Bericht door Rose »

Ik heb nog wel min of meer wereldreis plannen op dit moment, vanaf november een paar maanden azië, dan 2 maanden australië en nieuw zeeland, met een paar weekjes californië aan het eind. Is dat wereldreizerig genoeg :P Maar tot nu toe heb ik ook gewoon alle nodige info op de site kunnen vinden, hartstikke handig hier!
MdeKraker
Wereldreiziger

Bericht door MdeKraker »

Ik ga 7 maanden reizen.
7 landen in 7 maanden :D

Bestemmingen:
Thailand
Laos
Vietnam
Cambodja
Indonesië
Maleisië
Japan
China

Ik vertrek op 20 augustus 2012 :D
Heb er zoveel zin in!!!
Niks crisis, lekker geld uitgeven en dromen waarmaken :D
-- You only live once. You better enjoy it --
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

En gelijk heb je! Als het kan, moet je het altijd doen :) (en ons uiteraard op de hoogte houden van alle avonturen ;) )
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Mjav88
Vakantieganger

Bericht door Mjav88 »

bolletjeom schreef:Wie gaat er op wereldreis????

"vroeguh" moesten we hier continue advies geven over Round The World tickets en routes. De laatste tijd lijkt het wel of niemand grote plannen heeft. 3 maanden Azië hoor ik nog het meeste maar mensen met plannen om 1 jaar of langer meer dan 2 continenten aan te doen lijken verdwenen.
Is de crisis toegeslagen?
Zijn wereldreizigers zo zelfstandig geworden dat ze geen forum meer nodig hebben?
Bij mij staat in de planning Noord Amerika en dan misschien nog door naar Zuid Amerika in 2013... en misschien een maandje plakken bij een vriend in Zuid Afrika.. Nu sparen
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Hoe leuk 7 maanden reizen ook is als alle bestemmingen in Azië zijn noem ik het ook geen wereldreis.

Ik was me er helemaal niet zo van bewust maar een paar jaar geleden waren het inderdaad veel meer wereldreizigers. Zou de echte wereldreis met uitsterven bedreigd worden? Ik zag laatst wel langskomen dat Sjaak met wereldreis gaat, maar goed dat is iemand die al eerder lang op reis was.

Wellicht hebben wereldreizigers inmiddels een ook wel een ander favoriet forum, als ik nu google op wereldreis dan kom je gelijk ATG tegen. mmmm :?
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

ik veroordeel helemaal niemand die maanden besteed in 1 continent ;)
het was vooral omdat de complexe ticket vragen er nauwlijks meer zijn dat ik het me begon af te vragen.

@tikva, een ander forum? Ik was laatst een uurtje bij 'die andere' en ik kwam gillend weer terug. Je kunt daar de weg niet vinden. Vervolgens stroomt mijn mailbox alweer een week vol met verzoeken of ik een subforum wil beheren. Hoe desperate!
Plaats reactie