Van Bali naar Darwin

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Splintje

Van Bali naar Darwin

Bericht door Splintje »

Hoi allemaal,

Ik heb me maar eindelijk eens aangemeld op het forum na een aantal weken het een en ander te hebben
gelezen. Ik zelf ben nu ook volgend jaar van plan om een reis te maken, na mijn HAVO. Ik ben van plan
op reis te gaan naar Thailand, Maleisië, Singapore, Indonesië, Australië, NZ, Fiji en daarna midden/zuid-amerika ( weet alleen nog niet zeker waar).

In Australië wil ik gaan werken. Alles bij elkaar gaat de reis een jaar duren. Ik dacht erover zo'n wereldticket te kopen, maar aan de andere kant zou ik liever zo min mogelijk geld aan vliegtickets uit willen geven.

Dan komt nu mijn echte vraag: Is het mogelijk om vanaf Bali, een boot te nemen naar Darwin? ( dit zodat ik geen vliegtuig hoef te nemen ) en is dit dan ook goedkoper?

Mvg,

maarten
bolletjeom
Reisexpert

Re: Van Bali naar Darwin

Bericht door bolletjeom »

Laat ik beginnen met een gekke vraag...wanneer je klaar bent met je HAVO...hoe oud ben je dan????
want je moet voor de meeste visa enzo minimaal 18 jaar zijn.

anyway, je vraag:
Nee, er zijn geen boten van Bali naar Darwin. Ook niet van Timor naar Darwin. Verder zijn boten over zulke lange afstanden vaak duurder dan vliegen. Een wereldticket pakt vrijwel altijd een stuk goedkoper uit dan losse tickets onderweg kopen.
ik heb ervaring met beide methodes. hoewel het lekker veel vrijheid geeft als je niets vastlegd waren we toch veel meer geld kwijt dan als we een RTW ticket hadden gehad. Al onze losse tickets waren goed uitgezochte koopjes maar zo goedkoop als een RTW kan bijna niet. Wanneer ik de prijs van mijn RTW deelde door het aantal vluchten kwam ik op een gemiddelden van 200nogwat Euro per vlucht. Nou daar kan niets tegenop!!!

je kunt wel vliegen van Timor naar Darwin. Die vlucht kostte in 2005 €140,-

succes met planenn en stel gerust meer vragen als je die hebt
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Splintje

Bericht door Splintje »

Oké, bedankt voor je antwoord.

Ik ben volgend jaar mei geloof ik klaar met m'n HAVO, en in juni wordt ik 19.
Ben van plan de hele zomervakantie te werken met m'n baantje en rond sept. te vertrekken.
Dan nog een vraagje over de round the world tickets. Ik las op de site dat je maar een bepaald
aantal mijlen mag maken, en ik geloof dat dit ook over land was, of begreep ik dat verkeerd? En is het vervelend/moeilijk om je vertrekdatum van je vliegticket te wijzigen ( stel dat je ergens langer wilt blijven ) ?
bolletjeom
Reisexpert

het hangt van het type ticket af. je kunt kiezen voor een mijlen ticket of 1 met een bepaald aantal vluchten.
Het wijzigen van een vluchtdatum is vaak niet moeilijk maar het is meestal niet zonder kosten. Reken op €100 voor het wijzigen van een vlucht
soms mag je 1 keer 1 vlucht gratis verzetten. maar als je dit vroeg in je ticket doet en je daardoor alle andere tickets ook wilt opschuiven dan kan het heel prijzig worden.
Splintje

Bericht door Splintje »

Oké dan,

Ik ben er een beetje vroeg mee bezig maarja. Bedankt voor de informatie :)
mooie site met reisverslagen heb je trouwens, bolletjeom.

Groetjes,

Splintje
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Bij mijn ticket was het wijzigen van data gratis, ook de 3e keer dat ik dezelfde vlucht wijzigde. Dus het hangt echt van je ticket af. Mijlen die mee tellen als je over land reist is alleen de hemelsbrede afstand tussen het vliegveld waar je laatste vlucht aankwam en je volgende weer vertrekt. Dat is wel minder dan wat je zelf eigenlijk aan het reizen bent.

Voor jou route met zowel asie/australie en midden/zuid amerika is een RTW ticket zeker goedkoper.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Splintje

Bericht door Splintje »

Ja oké.

Ik wilde zelf het grootste gedeelte over land doen. Dus vanaf bangkok tot Bali, en vanaf daar met het vliegtuig naar Darwin. Vanaf Darwin over land richting Zuid-Oost australië, ik dacht aan Sydney ofzo. Dan naar met het vliegtuig naar christchurch. Vanaf christchurch over land naar Auckland. Daar met het vliegtuig naar Fiji, even een tijdje daar kijken en dan vanaf Fiji naar Mexico ofzo.

Dan zou dat dus allemaal in de mijlen zijn inbegrepen? Ga ik dan niet over het limiet en wordt mijn ticket dan niet nog duurder?

Groetjes,

Splintje
bolletjeom
Reisexpert

splintje, lees eerst eens:

Hier staat uitglegd hoe RTW tickets werken (vaak ook niet met mijlen) en welke verschillende tickets er zijn.

Een stop in Mexico maakt een tickets sowieso een stuk duurder.
je kunt ook doen wat ik heb gedaan. Het goedkoopste ticket nemen en dan vliegen op LA.daar heb ik toen een los ticket naar Mexico geboekt. Dat was goedkoper dan een RTW met mexico erin
De goedkoopste RTW tickets hebben overigens Bali er vaak niet inzitten maar alleen Bangkok en singapore
Maar met Airasia ofzo kan je dan ook weer eenlos ticketje erbij boeken. Ook dit kan goedkoper uitpakken dan een RTW die wel op Bali vliegt
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Splintje schreef: Dan zou dat dus allemaal in de mijlen zijn inbegrepen? Ga ik dan niet over het limiet en wordt mijn ticket dan niet nog duurder?
Dat zou je dan ff uit moeten rekenen (of uit laten rekenen) maar als ik het zo vergelijk met mijn eigen route en het aantal miles dat ik had denk ik niet dat je over de 29.000 heen gaat (dat is meestal de goedkoopste klasse)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Splintje

Bericht door Splintje »

bedankt voor alle info :)

Ik zal gewoon wat offertes moeten gaan aanvragen, en dan zie ik wel wat het goedkoopste antwoord voor mij is
van de RTW tickets. Eerst maar eens even een paspoort aanvragen bij de gemeente.

Groetjes en bedankt ,

Splintje
Plaats reactie