2 maanden zuid amerika??

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
nicolle007
Reiziger

2 maanden zuid amerika??

Bericht door nicolle007 »

hallo mede backpackers. ik zit met een moeilijke beslissing! ik ben weer bezig om een nieuwe reis te plannen voor 2 maanden in de maanden okt nov. ik reis als meid 29 altijd alleen en plan nooit veel van te voren.
nu heb ik al heel wat landen bezocht zoals: australie, nieuw zeeland, fiji, costa rica brazilie organiseerd ) 4 maanden zuid oost azie laos, cambodja vietnam indonesie thailand, en laatste reis was 5 weken alleen naar india wat ik ook echt geweldig vond.
ik zit heel erg te twijfelen of ik weer richting azie ga denk dan aan nepal of china myanmar, of een ander continent kies zuid amerika. ik heb geen idee of oct nov goede maanden zijn en of zuid amerika als meisje alleen wel zo veilig is? iemand een idee wat leuk is om te reizen?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: 2 maanden zuid amerika??

Bericht door Tikva »

Bijvoorbeeld de Andes landen in Zuid-Amerika zijn behoorlijk anders dan de landen waar je tot nu toe geweest bent dus een goede reden om hier heen te gaan. Twee maanden is een mooie periode om 2 of 3 landen te bezoeken. Het klimaat in zuid-amerika wordt erg bepaald door de bergen dus een goede en slechte reisperiode bestaat wat minder, het hangt ook van het land af. Voor bijv Peru zou je in nov net in de andes de start van het regenseizoen kunnen hebben maar aan de kust is het dan juist nog wel mooi.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
nicolle007
Reiziger

Bericht door nicolle007 »

hallo ja daarom lijkt zuid amerika mij wel wat omdat het idd heel anders is dan de landen waar ik al ben geweest. peru lijkt me erg gaaf alleen ik lees dat okt nov te nat is om tek tochten te doen. en de inca trail is wel een must. ik spreek geen woord spaans is het nodig om een cursus te doen? of red je je wel met handen en voeten werk?
dyon89

Bericht door dyon89 »

Ik zou wel wat basic spaans leren dat gaat je echt helpen in Zuid-Amerika. De meeste mensen kunnen of willen geen Engels spreken ;) En als je als meisje alleen reist zorg denk dan aan je veiligheid, vraag bij infopunten welke gebieden je beter kunt mijden enz....

Veel plezier in Zuid-Amerika !!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ook in die maanden kan je het incatrail lopen hoor, alleen feb is deze gesloten. Ik zou wel beginnen met een minimaal een weekje spaanse cursus. Het maakt de rest van je reis zoveel makkelijker en je reis krijgt veel meer diepgang als je een beetje met mensen kunt communiceren.

Ik ben zelf een aantal jaar geleden 2 maanden in peru en Bolivia geweest, ook als meisje alleen en veiligheid is prima hoor. Gewoon je verstand gebruiken en je goed laten informeren ter plekke en dan is er niets aan de hand.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
HendrikHerman
Reiziger

Bericht door HendrikHerman »

Er reizen door Peru heel veel vrouwen alleen. Aangezien je al veel reiservaring hebt zie ik op dat punt geen enkel probleem. Gewoon je gezonde verstand gebruiken, zoals al eerder opgemerkt. Bovendien zul je in hostels, bussen, enz. steeds weer individuele reizigers tegenkomen, en soms wellicht een stukje samen reizen.
Als je met handen en voeten communiceren een uitdaging vindt en er misschien zelfs plezier in hebt, dan zal dat ook wel lukken. Bovendien zul je snel het nodige Spaans oppikken. Dat neemt niet weg dat het verstandig is om, als je daartoe de gelegenheid hebt, alvast in Nederland je op het Spaans te oriënteren.
En met de regen in de bergen valt het in die tijd ook wel mee. De Inca Trail is alleen in februari gesloten, dus daar kun je al uit opmaken dat het on october / november nog wel mee zal vallen. Aantrekkelijk van die periode is dat je in bijvoorbeeld Cusco en Machu Picchu niet overspoeld zult worden door andere toeristen, wat in de maanden juni, juli en augustus wel het geval is.
Plaats reactie