Ervaring met de gorillapod?

Weten hoe je geweldige foto's maakt tijdens je reis? Of wil je jouw fotografie kennis delen met andere reizigers gebruik dan dit forum.
Sandervh
Reisexpert

Ervaring met de gorillapod?

Bericht door Sandervh »

Dag mensen,

Hebben er hier mensen ervaring met de gorillapod (compact). Ik wil ergens komende tijd voor men reis wel een statiefje kopen voor mijn camera (Panasonic Lumix tz6) zodat ik mocht ik alleen zijn toch een leuke foto kan maken met mezelf erop met de zelfontspanner.

Of raden jullie iets anders aan? Eisen: ligt, stevig en compact!
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
menasil
Reisexpert

Re: Ervaring met de gorillapod?

Bericht door menasil »

Het ligt er ebetje aan waar je hem voor wil gebruiken......
een gorillapod is niet handig als je een foto van jou staand voor een gebouw wil maken en je hebt geen muurtje ofzo waar je hem op kan zetten... Ik gebruik een gorillapod vooral voor nachtfotografie/avondfotografie en dan zet ik hem op een verhoging (bijvoorbeeld een muurtje, brugleuning etc). Ik zou dan wel een grotere versie nemen dan de "kleine" die voor compact camera's vaak wordt aangeraden... dit omdat je dan wat meer stevigheid hebt..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb de versie voor een SLR, inclusief statiefkop. Ook met een grote camera is deze nog stevig, al moet ik eerlijk bekennen dat ik sommige standjes niet zo goed durf te gebruiken. (Hij blijft wel hangen, maar ik blijf er dan vlak naast om toe te kijken of het wel goed gaat en evt. in te grijpen.) Ik ben heel tevreden over het product.

Je hebt goedkope kloons, geen idee hoe goed of slecht die zijn.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

@ menasil: Ik ben vooral van plan te gebruiken als ik bijv. ergens in een hangmatje lig. als ik een brommertje heb gehuurd en bij een afgelegen watervalletje kom waar ik een duik wil nemen en er een foto aan wil overhouden. Zulke momentjes dus (werelddeel: Zuid oost azie) Dus staand voor een gebouw gok ik er wel op dat er dan iemand in de buurt is die een foto zou kunnen nemen.

Of raden jullie voor deze opties een ander soort statief aan? Andere "normale" statiefen lijken me gewoon onhandig om mee te nemen... doordat deze vrij groot zijn meteen en aan de zware kant.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Ik heb een goedkope neppert, geloof dat ik 'm via Ebay heb gekocht.
Als gewoon statiefje heel erg handig, ik heb uiteindelijk die ophang/vastklem/enzovoort functie niet gebruikt. Later wel even geprobeerd en dat werkt niet echt goed. Volgens de verpakking zou hij het gewicht van mijn compact camera aankunnen, maar ik vond het niet echt goed werken. Hij is toch echt te zwaar, mijn camera. Ik heb ook een van de zwaardere, grotere compact camera's, dat wel. Het is inderdaad een beetje engig. Wel ideaal als gewoon statief en vooral op niet vlakke ondergrond!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Voor echt goede foto's is een normaal statief vaak beter. Maar om dat tijdens het backpacken mee te nemen? Ik doe dat meestal niet.
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Jenny schreef:Voor echt goede foto's is een normaal statief vaak beter. Maar om dat tijdens het backpacken mee te nemen? Ik doe dat meestal niet.
Voor echt goede foto's zou ik ook een spiegelreflex camera moeten kopen + curcusje. Maar daar ben ik niet op uit. had hier 5 sec over nagedacht maar zag toen al zoveel meer nadelen dan voordelen aan.

Ben ook zeer tevreden over men camera die ik nu heb. En zal dus voor de kiekjes die ik wil maken nog prima dienst doen.

Dus zoek gewoon een kleine simpel statiefje. Maar aan jullie reacties te horen zou ik met de gorillapod prima uit de weg kunnen.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Ik heb een originele Gorillapod Compact voor m'n TZ-7, zou niet meer zonder willen. Uiteraard heeft zo'n ding ten opzichte van een echt statief zo z'n beperkingen, maar hij is klein genoeg om altijd bij je te hebben. En of het nu is om hem vast te klemmen aan een hek, om de camera een stabiel plekje op het dashboard van een auto te bezorgen, of om hem ermee bovenop m'n SLR te kunnen klemmen om zo tegelijkertijd te kunnen fotograferen en filmen, hij doet het allemaal.
worldwidefreeride
Vakantieganger

Bericht door worldwidefreeride »

Welke gorillapod zouden jullie aanraden voor een EOS 550D met lens, dus het moet zeker geen licht statief zijn!
Tips zijn zeker welkom, want dit is momenteel mijn terrein nog niet.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Die voor camera's tot 3 kg, en dan met balhoofs. (Sorry, kan even niet opzoeken hoe deze heet.) Deze kan een camera en de meeste (kleinere) zoomlenzen makkelijk houden.

Goedkoop is deze combinatie niet, rond de 80 euro.
worldwidefreeride
Vakantieganger

Bericht door worldwidefreeride »

Goedkoop is deze combinatie niet, rond de 80 euro.
Goedkoop is dat idd niet, maar wel nog beter dan met een statief van +1kg rondlopen te van dezelfde prijs denk ik :).

En die balhoofds moet je altijd afzonderlijk van de gorrilapod kopen? Dat zit er niet automatisch bij?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je kan ze zonder kopen, en met. Staat duidelijk aangegeven als je ze bestelt. Zonder hoofd ongeveer de helft van de prijs als ik me goed herinner.
kleijn

Qreply

Bericht door kleijn »

Ik heb er een met een balhoofd gekocht.
En het is een geweldig ding.
Zeker omdat als je hem ergens opzet je de camera recht kan zetten
jacob1985

Bericht door jacob1985 »

De versie voor een SLR, inclusief statiefkop kan je via Amazon.de voor ongeveer € 50,-
Verzenden gratis naar NL voor bedragen boven de €20,-
MdeKraker
Wereldreiziger

Bericht door MdeKraker »

Ik heb pasgeleden een Gorillapod gekocht voor mijn D3100 Nikon.
Deze is inclusief waterpas en balhoofd.
Ik heb hem in de achtertuin uitgeprobeerd (dit omdat ik nog even niet op reis ga :) ) en hij bevalt mij prima.
Zeer stevige, kleine, compacte pod met mogelijkheden om gewoon neer te zetten, of om een boom te wikkelen. (wel was ik daar wat zenuwachtiger om de eerste keren omdat er toch voor 800 euro aan techniek aanhangt, maar het werkte allemaal goed!)

Ik heb mijn gorillapod bij steenweg gekocht 2 weken geleden toen hij van 99 euro afgeprijsd was naar 59.
Misschien weer op een actie wachten?

Ik hoop dat dit hulp geboden heeft :) Succes met het uitkiezen van een statief. Is een stuk makkelijker voor nachtfoto's en/of bewegende foto's. Ik kijk er zeer naar uit om hem op mijn Azië reis te mogen uitproberen!
-- You only live once. You better enjoy it --
Plaats reactie