Rondtrekken Verenigde Staten openbaar vervoer

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
Iriss

Rondtrekken Verenigde Staten openbaar vervoer

Bericht door Iriss »

Hallo,

Ik weet dat er al heel veel topics over zijn, maar heb nog niet het gewenste antwoord op mijn vraag gevonden.
Ik ga van 25 juli t/m 3 november rondtrekken in Noord-Amerika en Canada. Ticket is al geboekt.
De eerste maand (25 juli t/m 25 augustus) ga ik samen met een vriendinnetje vanaf Los Angeles langs de west coast touren (ook richting las vegas, grand canyon ed) en daarna vliegt zij weer terug.
Vanaf dat moment ben ik alleen (vrouw, 22 jaar). Ik heb dan een georganiseerde tour door Canada gepland van 9 september t/m 3 oktober vanaf Seattle naar New York.

Ik heb dus van 25 augustus t/m 3 oktober totale vrijheid om van Los Angeles naar Seattle te komen. Ik vroeg mij af of dit verstandig is als vrouw alleen via het openbaar vervoer (greyhound, Amtrak). Amtrak lijkt mij persoonlijk redelijk veilig, maar ik vroeg mij dan af of ik ook nog tussenstops kan maken in andere steden waar ik wat langer kan verblijven. Kortom raden jullie het aan om met het openbaar vervoer te gaan? (ik kan ook weer een georganiseerde tour van LA naar Seattle doen, maar persoonlijk heb ik niet heel veel zin om alles vast te leggen). Is het ook verstandig om hostels van tevoren te boeken (zeg 2/3 dagen van tevoren ivm drukte?). En welke plaatsen/bezienswaardigheden meot ik absoluut bezoeken als ik van LA naar Seattle reis.

Dan vraag 2, komt op hetzelfde neer eigenlijk. Vanaf 3 oktober heb ik t/m 2 november om weer van NY naar Seattle te komen. Ik dacht zelf dat het wel tof was om route 66 te doen, maar aangezien ik dus alleen ben is het onhandig om een auto te huren.. Nu wou ik dit ook met het openbaar vervoer doen (greyhound/Amtrak). Zelfde vraag dus: is dit verstandig? Kan ik dan tussendoor ook nog stops maken en dingen zien (soort hop on hop off) of raden jullie hier een georganiseerde tour voor aan of een binnenlandse vlucht. Welke plaatsen moet ik van NY naar LA absoluut nog bezoeken etc?

Kortom, ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vragen en dan vooral op de vraag is het verstandig om als vrouw alleen het openbaar vervoer in de VS te nemen?
Handige tips zijn verder ook welkom.

Iris
bolletjeom
Reisexpert

Re: Rondtrekken Verenigde Staten openbaar vervoer

Bericht door bolletjeom »

ik denk dat de veiligheid voor vrouwen in de VS niet anders is dan in Europa. Ook niet in het openbaar vervoer. De amerikanen doen altijd wel erg negatief over de mensen die het openbaarvervoer gebruiken omdat nu eenmaal meer mensen daar een auto hebben dus is het vaak de wat lagere sociale klasse die de bus neemt.
De lange afstandsbussen zijn daarentegen weer niet echt spotgoedkoop dus hij zit echt niet vol louche types ;)
Ik voelde me alles behalve onveilig in het openbaar vervoer in de VS

veel plezier!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
dyon89

Re: Rondtrekken Verenigde Staten openbaar vervoer

Bericht door dyon89 »

Kwa veiligheid hoef je niet echt zorgen te maken wat dat betreft. Het grote probleem is het openbaar vervoer haha , dit is niet zo goed geregeld in de VS en wordt gebruikt door de "minder bedeelde mensen" .
Plaats reactie