Wat zijn goede reisboeken of reisgidsen voor Azië?
Wat zijn goede reisboeken of reisgidsen voor Azië?
Hoi hoi,
Ik ben van plan volgend jaar zo'n 5/6 maanden door Azië te reizen, maar ik heb eigenlijk nog geen idee naar welke landen ik wil, laat staan wat ik er precies wil zien. Dus ik zoek goede boeken van een aantal landen om te kijken wat er allemaal te beleven valt e.d. voornamelijk. (adressen van restaurantjes e.d. heb ik niet zo veel aan want dat doe zie ik allemaal daar wel)
Toen ik vorig jaar naar Thailand en Vietnam ging had ik van Thailand de discover Thailand LP, een wereldreisgids van anwb voor Vietnam en een LP Southeast Asia on a shoestring.
Ik vond de discover Thailand LP veeel handiger dan die van zuid oost Azië. Truth be told, ik hou gewoon van plaatjes kijken. Dan zie ik iets moois en dan weet ik dat ik daar heen wil. Picture is worth a thousand words ey.
Maar goed mijn vraag is dus, weten jullie misschien andere goede boeken? Want er bestaat geen discover versie van Indonesië, Laos, Cambodja, Maleisië, Birma, Nepal, Filipijnen..)
Alvast bedankt!!
Gr. Renee
Ik ben van plan volgend jaar zo'n 5/6 maanden door Azië te reizen, maar ik heb eigenlijk nog geen idee naar welke landen ik wil, laat staan wat ik er precies wil zien. Dus ik zoek goede boeken van een aantal landen om te kijken wat er allemaal te beleven valt e.d. voornamelijk. (adressen van restaurantjes e.d. heb ik niet zo veel aan want dat doe zie ik allemaal daar wel)
Toen ik vorig jaar naar Thailand en Vietnam ging had ik van Thailand de discover Thailand LP, een wereldreisgids van anwb voor Vietnam en een LP Southeast Asia on a shoestring.
Ik vond de discover Thailand LP veeel handiger dan die van zuid oost Azië. Truth be told, ik hou gewoon van plaatjes kijken. Dan zie ik iets moois en dan weet ik dat ik daar heen wil. Picture is worth a thousand words ey.
Maar goed mijn vraag is dus, weten jullie misschien andere goede boeken? Want er bestaat geen discover versie van Indonesië, Laos, Cambodja, Maleisië, Birma, Nepal, Filipijnen..)
Alvast bedankt!!
Gr. Renee
Re: Reisboeken
Hoi Renee,
Inside guides vind ik ook altijd prettig. Ook veel foto's.
Gr Sandra
Inside guides vind ik ook altijd prettig. Ook veel foto's.
Gr Sandra
Ze zijn ook nog eens in het nederlands.
-
- Wereldreiziger
Insight Guide
Die gebruik ik altijd om thuis te lezen en plannen te maken. De LP neem ik mee voor onderweg.

Juist! zo doe ik het ook!Evelien1983 schreef:Insight GuideDie gebruik ik altijd om thuis te lezen en plannen te maken. De LP neem ik mee voor onderweg.

En ik download ook vaak via de site van lonely planet alleen de hoofdstukken die ik nodig heb.
Ringbandje er in en klaar!
Scheelt een hoop gewicht!
Hoef je niet het hele boek mee te nemen als je maar een klein deel ervan gebruikt.
Vorige keer had ik de LP 3 keer gelezen dus hoefde k m niet mee te nemen haha, de rest deed ik gewoon op internet daar (maarja Thailand en Vietnam zijn ook wel hele makkelijke landen)
Thanks voor de reacties!
Thanks voor de reacties!
renee_ schreef:Vorige keer had ik de LP 3 keer gelezen dus hoefde k m niet mee te nemen haha, de rest deed ik gewoon op internet daar (maarja Thailand en Vietnam zijn ook wel hele makkelijke landen)
Thanks voor de reacties!
Ik vind het knap dat je een lonely planet uit je hoofd kent !!!!!

En soms is een internetverbinding niet altijd vanzelfsprekend.
Tenzij je alleen de toeristische routes pakt.
Ik kan eerlijk gezegd niet zonder mijn LP
Vind het echt een superhandig boek om standaard in mijn handbagage te hebben.
Alle info, telefoonnummers, openbaar vervoer, eten drinken slapen etc etc in 1 boek.