Ervaringen backpacken Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Jake

Ervaringen backpacken Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam

Bericht door Jake »

Hoi allemaal!

Ik denk eraan om naar Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam te reizen voor ongeveer 2 maanden in juni, juli en eerste helft van augustus. Ik weet dat veel van deze landen hun regenseizoen hebben tijdens deze periode. Het is niet zozeer het weer dat waar ik me zorgen over maak, maar meer de backpacker-scene in deze tijd van het jaar. Ik heb al gebackpacked in Australië, Nieuw-Zeeland en Bali en ben eraan gewend om een heleboel gelijkgestemde backpackers te ontmoeten en een hele sociale reis te maken. Ik ben bang dat een reis naar Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam in juni-augustus in dit opzicht een teleurstelling zal zijn omdat de meerderheid van de backpackers in een andere tijd van het jaar zal reizen en niet tijdens de maanden juni-augustus. Kan iemand mij vertellen hoe de backpacker-scene in deze landen is gedurende deze maanden, zijn er veel backpackers? Is het aanzienlijk minder dan van januari tot maart? Wanneer zouden jullie mij aanraden om te reizen? Hoe is de party-scene in deze periode (ik gewend aan en houd wel van de backpacker-parties)?
Is het weer echt zo erg tijdens het regenseizoen?

Alvast heel erg bedankt!

Jake
Jenny
Reisexpert

Re: Ervaringen backpacken Thailand, Laos, Cambodja en Vietna

Bericht door Jenny »

Mijn ervaring met Thailand in juli (in de andere landen was ik in een andere periode) is dat het met het weer meestal wel meevalt, en dat er nog genoeg backpackers zijn om gezellig mee te doen.

December is uiteraard drukker dan juli in Thailand, maar vergeet niet dat er in juli schoolvakanties zijn en dat daarom ook veel mensen reizen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

De locals zijn in deze landen ook zeer sociaal én hebben vaak heel veel interessants te vertellen.
Knoop daar eens een gesprekje mee aan, zou ik zeggen.
Kan heel gezellig zijn :Y
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
toisch

Bericht door toisch »

Ik denk dat het geen enkel probleem hoeft te zijn, zolang je de vakantieoorden maar ontwijkt, al helemaal in de schoolvakantieperiodes.
In Laos geen gebrek aan backpackers. Ook Vietnam, of je nou begint in Hanoi of Ho Chi Minh City, backpackers genoeg in alle barretjes. Ongeacht de periode.
In Thailand vond ik vooral op Koh Chang een leuke backpackers-scene. Het staat daar nog niet overal vol met gigantische massatoeristische resorts en ook zijn er wel leuke feestjes.

succes ermee
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

Ik was in juli en augustus in Thailand en Vietnam. Maak je vooral over Thailand maar geen zorgen. Zó veel toerisme daar op de meeste plekken. Daar vind je echt wel genoeg andere backpackers. Vooral als je excursies gaat doen natuurlijk. Dat geldt ook voor Vietnam. Juli/augustus zijn studenten vrij he.. dat is ook de reden dat ik die tijd van het jaar ging.
JeroenB
Vakantieganger

Bericht door JeroenB »

Kan niets anders zeggen dan de eerdere reacties wat betreft Thailand, méér dan genoeg backpackers in Thailand in Juli!
Plaats reactie