Backpacken in New York en Californie

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
mauddtjee
Vakantieganger

Backpacken in New York en Californie

Bericht door mauddtjee »

Hallo!

Mijn plan is om rond januari/februari 2013 te gaan backpacken in de VS. Ik vlieg eerst naar New York om daar 2 weken toeristendingen te zien. Weten jullie misschien leuke dingen die ik kan zien in New York die niet in de boekjes staan? Dus geen highlights.
Na die 2 weken vlieg ik verder naar LA (californie) en wil ik daar een aantal steden bekijken. LA, San Diego, San Francisco, Las Vegas en Santa Barbara staan al op mijn planning, maar weten jullie misschien plekken die ik niet moet missen?
En heeft iemand misschien ervaring met Couchsurfing of hostels? Ik ben dan namelijk net 18 en ga het alleen doen en ik ben ook nog een meisje. Het moet dus wel veilig zijn. Ik hoorde dat in hostels vaak mensen verblijven die veel feesten en daar heb ik het niet zo van..
Natuurlijk zijn tips of andere weetjes altijd welkom!

Groetjes Maud.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Backpacken in New York en Californie

Bericht door bolletjeom »

je had mijn vraag over NY al gezien op dit forum. Daar staan wat tips voor de minder toeristische dingen.
Hostels in NY zijn er steeds minder en prijzig. Het loont echt om ruim van te voren te boeken. Jij hebt het voordeel dat je lang wilt blijven. Dan kan je vaak kortingen of goede deals krijgen.
Vraag me persoonlijk wel af wat je met 2 weken moet doen. Mij lijkt het lang. Misschien toch een uitstapje naar een stad niet al te ver weg?
We hebben op deze site een hosteldatabase. Ga daar eens kijken. Ik ben erg te spreken over het YH niet ver van het central park in NY.

Voor Californië : reserveer je buskaartjes op tijd voor tussen de steden. of check of er geen gekke feestdagen zijn. door een vergissing van mijn kant zat ik heel lang in Las Vegas en ben in niet in San Fransisco geweest :@
Ik vond San Diego verrassend leuk. Las vegas echt te bizar voor woorden. Ik zou overigens geen dagtrip doen vanuit Las Vegas naar de Grand Canyon maar een bezoekje aan flagstaff inplannen zodat je dat ding uitgebreider kan zien dan een kwartiertje op de rand staan.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
mauddtjee
Vakantieganger

Bericht door mauddtjee »

Die had ik inderdaad gezien, zitten goede tips bij, erg leuk!
Is 2 weken echt lang? Ik zit namelijk te denken aan 3/4 maanden VS en daarvan 2 weken in New York. Ik heb geen idee hoelang ik namelijk nodig heb voor deze reis. Ik wil het wel rustig aan doen en doe alles te voet/metro/bus, aangezien ik geen rijbewijs heb! Had gekeken naar Washington, maar wist niet zeker of dit wel de moeite waard zou zijn. Ook heb ik niet super veel geld, of nouja, ik moet er wel echt op letten.

Wat houdt Flagstaff in? Is dat een resort waar je kan overnachten en tripjes kunt maken naar Grand Canyon, Zion national park, Bryce canyon etc.? Ik heb namelijk geen idee hoe ik bij die parken moet komen zonder auto en hoe ik de parken ga bezoeken. Zag al dat je te fiets of te paard kan. Lijkt me erg leuk, maar te paard is wel duur.
Ik hoop dat je wat goede tips voor me hebt! Heb nog veel uit te zoeken namelijk!
:Y
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Flagstaff is een stad in de buurt van de Grand Canyon. Tours naar verschillende nationale parken zonder eigen vervoer is misschien het makkelijkste met een soort tourtje. google er maar eens op. er zijn er wel een aantal voor backpackers. Er is hier ook ergens een oud topic over. Je moet alleen wel in onze zomer zijn want anders vriest het 's nachts in de parken en dan zijn de campings dicht
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie