Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Gino

Re: Visum aanvraag Thailand moeite

Bericht door Gino »

Drankje voor je reactie!
Dus ook voor een tourist visa moet je occupation invullen? Vreemd maar ok.
Dan nog een probleem waar ik niet uitkom...

Type.. Paspoort
No. NT43RH etc
Issued at....?
Date of issue : 25-01-12
Expiry date: 25-01-17

Wat wordt er dan bedoeld met issued at??

Name and adress local guarantor & name and adress guarantor in Thailand..... Hou ik open dus.

Thanks!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

'Issued at' is de plaats van uitgifte. Bijvoorbeeld Utrecht, of Amsterdam.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Ik had het binnen 3 dagen terug. Verder moet er een groene stikker bij zodat hun het paspoort aangetekend retour kunnen sturen (vraag bij postkantoor).
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

gurantor hoef je niet in te vullen heb ik nooit gedaan en is me nog nooit gevraagd dus gewoon leeg laten. Ik heb in totaal zo'n 7 toeristenvisa's Thailand aangevraagd.
renee_
Reiziger

Re: Nog een visum vraag over Thailand!!??

Bericht door renee_ »

Ik weet niet of jullie er iets aan hebben, maar zal toch even mijn ervaringen delen.

5 juli 2011 Düsseldorf - Beijing - Bangkok (allemaal geen probleem)
24 juli 2011 Bangkok - Hanoi (Vietnam) (ook geen problemen, we hadden in Bangkok een visum voor Vietnam gehaald bij de Vietnamese ambassade)
5 augustus 2011 Hanoi - Bangkok (Nu deden ze ineens moeilijk, het duurde verschrikkelijk lang bij de paspoort en visa controle. Toen wij eindelijk aan de beurt waren hadden we op onze arrival card geen adres ingevuld. We wisten namelijk nog niet waar we heen gingen (welk eiland), laat staan welk hotel. De vrouw die er zat zei heel boos wat het niet goed was en we moesten zeggen waar we heen gingen. Toen zeiden we dat weten we nog niet. Toen wees ze heel boos dat we weg moesten om het op te schrijven. We zeiden we weten het nog niet, dat moeten we nog uitzoeken. Toen schreeuwde ze keihard This is not Netherland!! This is Thailand!! In Thailand you know where you go! Dus we vroegen, oke, so it's not allowed to travel around? Daar gaf ze geen antwoord op.. Toen hebben we maar gewoon random wat ingevuld, toen mochten we weer gaan..)
23 augustus 2011 Bangkok - Beijing - Düsseldorf

Dus geen visum voor Thailand hoeven regelen, en er is ons ook nooit gevraagd wanneer we het land weer uit zouden gaan. We hadden ook nog geen visum voor Vietnam, de tickets wel, maar dat wisten zij niet.
Hoop dat iemand er iets aan heeft)
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Nog een visum vraag over Thailand!!??

Bericht door stevenl »

Ja, als je niet weet waar je heen gaat gewoon willekeurig iets invullen op de kaart.

Over visum/geen visum: een kwestie van geluk/afwachten. Soms wordt er wel naar gevraagd, soms niet, vanuit omringende landen vrijwel nooit. Jullie ervaringen bij de Thaise immigratie hebben ook niets met wel of niet visum te maken, maar alleen met een niet ingevulde immigratiekaart.
mariaap

Sorry... weer een visumvraag

Bericht door mariaap »

Hallo iedereen :)

Vorig jaar heb ik mijn eerste reis gemaakt; 5 weken alleen door Thailand.
Het regelen van het visum ging allemaal heel gemakkelijk via het consulaat, en verder geen problemen gehad.

Dit jaar dan mijn tweede reis; 2 maanden Thailand, Cambodja, (Vietnam) en Laos.
Of ja, ik ben van plan 3 dagen in Thailand te verblijven en de rest in de andere landen.
Ik snap echter geen kont van wat ik moet doen voor een visum.
Ik heb een retourticket Bangkok, 5 juni heen, 31 juli terug.
Ik lees hier vanalles over double entry, ambassade's, visa runs e.d. maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Van mijn vorige reis in Thailand weet ik nog dat heel veel mensen gewoon in Bangkok visa regelden,
maar ik wil eigenlijk geen risico lopen... Kom ik dan daarna bijvoorbeeld zonder visum voor Thailand, Thailand nog wel binnen? Ik ben pas 19, ga alleen en wil nog graag beginnen met mijn studie in september haha.

Heeft het nog consequenties als ik over land reis?
Moet ik in Nederland al bepaalde visa aanvragen? (terwijl ik wrs geen begin/einddata heb)

Ik heb nog niet echt een planning gemaakt, maar wil iig het langste in Cambodja en Laos vertoeven... En misschien Vietnam wel overslaan ivm de tijd.

Ik hoor het graag.
sannie23
Reisexpert

Re: Sorry... weer een visumvraag

Bericht door sannie23 »

Hoi, :)
Je hebt normaal gesproken voor Thailand geen visum nodig als je niet langer dan 30 dagen blijft.
Maar je gaat na een paar dagen het land uit en 2 maanden later kom je het land weer in.
Ondanks dat je maar een paar dagen in Thailand bent zal je toch een visum moeten regelen.
Ze kijken naar je retour ticketdatum.
Dus moet je een visa regelen met double entry bij de ambassade in Den Haag.
Neem je ticket ook mee als je een visum gaat aanvragen.

Voor Cambodja en Laos kun je hem zonder problemen aan de grens zelf regelen.

In bijv Laos (Luang Prabang) kon je bij travel burootjes een visum voor Vietnam kopen.
Ik weet niet of dat ook in Bangkok kan!!!
Maar het is handiger en veel goedkoper om er een te halen bij de ambassade in Nederland.
Je moet een visum in je paspoort hebben voor het het land in wilt.

Ik hoop dat je wat aan de informatie hebt
Succes

Gr Sandra
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Officieel is de regelning: je hebt een visum nodig indien je geen vliegtivcket naar buiten Thailand hebt met vertrek binnen 30 dagen na aankomst.

Dat betekent dat je voor je eerste entree een visum nodig hebt, voor je tweede entree niet, want dan vlieg je weer terug. Om het visum te vermijden kun je ook doorvliegen naar buiten Thailand in plaats van met de bus te gaan, dan voldoe je namelijk wel aan de eisen voor een visumvrije entree.

Daarnaast speelt nog: immigratie in Thailand krijkt (vrijwel) nooit naar het ticket voor een visumvrije entree wordt gegeven, maar de luchtvaartmaatschappij waarmee je naar Thailand vliegt doet dat mogelijk wel. Dus aan de grens heb je geen problemen zonder visum, maar mogelijk wel met inchecken in Amsterdam/Burssel/Duesseldorf of vanwaar je ook vliegt.
doenski

Bericht door doenski »

Mocht je toch naar Vietnam willen: regelen via Ambassade in Den Haag is het makkelijkst.
mariaap

Bericht door mariaap »

stevenl schreef:Officieel is de regelning: je hebt een visum nodig indien je geen vliegtivcket naar buiten Thailand hebt met vertrek binnen 30 dagen na aankomst.

Dat betekent dat je voor je eerste entree een visum nodig hebt, voor je tweede entree niet, want dan vlieg je weer terug. Om het visum te vermijden kun je ook doorvliegen naar buiten Thailand in plaats van met de bus te gaan, dan voldoe je namelijk wel aan de eisen voor een visumvrije entree.

Daarnaast speelt nog: immigratie in Thailand krijkt (vrijwel) nooit naar het ticket voor een visumvrije entree wordt gegeven, maar de luchtvaartmaatschappij waarmee je naar Thailand vliegt doet dat mogelijk wel. Dus aan de grens heb je geen problemen zonder visum, maar mogelijk wel met inchecken in Amsterdam/Burssel/Duesseldorf of vanwaar je ook vliegt.
Hmkay, dus jij zegt eigenlijk dat ik sowieso geen visum met double entry nodig heb, als ik het goed begrijp?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Nee dat zegt hij niet :)

Hij zegt dat het probleem voor het al dan niet hebben van een visum vooral ligt bij de luchtvaartmaatschappijen. Officieel met je als je langer dan 30 dagen in Thailand verblijft (en wanneer je puur en alleen naar je ticket kijkt is dat het geval) je een visum nodig hebt. Dit omdat luchtvaartmaatschappijen verantwoordelijk zijn voor jou als ze je meenemen en opdraaien voor de kosten controleren ze of je langer dan 30 dagen in Thailand blijft (dat antwoord voor de luchtvaartmaatschappij is ja want je vliegt op 5 juni heen en op 31 juli terug) en vervolgens of je dan een visa hebt. Heb je die niet dan kunnen ze je weigeren (maar dat hoeft niet). Aan jou dus de vraag wil je de prijs van je ticket riskeren voor de prijs van een visa.
Gino

Visum Thailand. Ambassade of consulaat?

Bericht door Gino »

Hallo,

Ik moet morgenochtend mijn visum gaan aanvragen voor Thailand.
Ik moet om 12 uur werken en dus op tijd terug zijn.
Voor mij zou het qua tijd veel schelen als ik mijn visum bij de ambassade in den haag zou kunnen aanvragen.
Ik lees dat iedereen het bij het consulaat in Amsterdam aanvraagt en vraag me af wat het verschil is?
Als ik morgen ochten naar den haag ga moet ik dan ergens rekening mee houden en is het überhaupt mogelijk?

Hopelijk hoor ik vanavond nog iets!

Gr. Gino
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum Thailand. Ambassade of consulaat?

Bericht door Moira »

Hallo,

Er is geen verschil er zijn gewoon 2 lokaties. Je kunt het prima in Den Haag aanvragen. Ik heb het altijd in Amsterdam aangevraagd omdat ik daar in de buurt woonde.
Gino

Re: Visum Thailand. Ambassade of consulaat?

Bericht door Gino »

Bedankt voor de snelle reactie!
Den haag it is!
Plaats reactie