Regenseizoen Thailand en zwanger
Regenseizoen Thailand en zwanger
Wij vliegen begin oktober naar Thailand om daar 22 dagen rond te trekken. Nu begreep ik dat dit nog in het regenseizoen is, maar iemand ook ervaring met reizen in oktober? In het ene gidsje lees ik dat het dan erg regent, in de ander dat het juist een redelijk goede maand is om te reizen. 't word er niet echt duidelijker op. Kan ik nu elke dag een bui verwachten, of valt het wel mee?
Verder ben ik als we vertrekken een aantal maanden zwanger. Iemand nog tips of adviezen voor een zwangere? Hoe is bv de hygiene, en het eten? Loop je redelijke kans op een infectie? Ik mag gelukkig wel gewoon de inentingen halen voor DKTP en Hepatitus A, dus ben wel een beetje beschermd.
Alvast bedankt voor de adviezen en info!
Verder ben ik als we vertrekken een aantal maanden zwanger. Iemand nog tips of adviezen voor een zwangere? Hoe is bv de hygiene, en het eten? Loop je redelijke kans op een infectie? Ik mag gelukkig wel gewoon de inentingen halen voor DKTP en Hepatitus A, dus ben wel een beetje beschermd.
Alvast bedankt voor de adviezen en info!
- bolletjeom
- Reisexpert
regenseizoen valt over het algemeen wel mee. je hebt dan vaak wel iedere dag regen maar daar kan je dan wel de klok op gelijk zetten.
Het begint ergens tussen 15.00 en 16.00 en duurt een uurtje
heel soms regent het langer.
zwanger ....geen ervaring mee( gelukkig..haha) maar ik zou in iedergeval extra voorzichtig zijn met het kraanwater. Hoewel je officieel niets kan krijgen van tandenpoetsen met het water zou ik dat misschien toch maar niet doen.
Eten op straat is mij altijd goed bevallen. Het is vlees van de grill en dat is vaak door en door gaar.
Let vooral op met westers eten. en dan inhet bijzonder in kleine plaatsjes waar ze het niet vaak klaar maken. Ga dan liever voor locaal.
Let op chocolade en koekjes van merken die wij kennen op de houdbaarheids datum want die is er vaak overheen.
Let op bij verpakte ijsjes. is de vorm nog oorspronkelijk of kan het zijn dat het ooit ( of meerdere keren) ontdooit is geweest? zoja...laten liggen!
En salades enzo. dingen die afgespoeld kunnen zijn met kraanwater
niet dat je vreselijk zorgen moet maken maar je kunt wat extra voorzichtig zijn. Ik doe bovenstaande dingen lang niet altijd en heb daar nooit problemen mee gehad....maar ben dan ook nooit zwanger geweest
Het begint ergens tussen 15.00 en 16.00 en duurt een uurtje
heel soms regent het langer.
zwanger ....geen ervaring mee( gelukkig..haha) maar ik zou in iedergeval extra voorzichtig zijn met het kraanwater. Hoewel je officieel niets kan krijgen van tandenpoetsen met het water zou ik dat misschien toch maar niet doen.
Eten op straat is mij altijd goed bevallen. Het is vlees van de grill en dat is vaak door en door gaar.
Let vooral op met westers eten. en dan inhet bijzonder in kleine plaatsjes waar ze het niet vaak klaar maken. Ga dan liever voor locaal.
Let op chocolade en koekjes van merken die wij kennen op de houdbaarheids datum want die is er vaak overheen.
Let op bij verpakte ijsjes. is de vorm nog oorspronkelijk of kan het zijn dat het ooit ( of meerdere keren) ontdooit is geweest? zoja...laten liggen!
En salades enzo. dingen die afgespoeld kunnen zijn met kraanwater
niet dat je vreselijk zorgen moet maken maar je kunt wat extra voorzichtig zijn. Ik doe bovenstaande dingen lang niet altijd en heb daar nooit problemen mee gehad....maar ben dan ook nooit zwanger geweest
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Wij zijn vorig jaar eind september naar Thailand geweest, dan is het ook nog regenseizoen. Hoe verder naar het einde van september hoe beter het weer werd.
Wat je kunt verwachten? Het weer is vrij wisselen maar op zich best droog. Wij gingen er van uit dat je iedere dag één bui had, vaak was deze in de avond of nacht. Dus hadden we er geen last van. Ook is het wat benauwder heb ik begrepen.
Over het algemeen is het goed reizen en je hebt ook wel zon, maar dus ook bewolking en af en toe een bui die je vaak al wel aan ziet of voelt komen (gaat harder waaien, koelt snel af ), maar echt last hebben we er niet veel van gehad. Hoe het dit jaar is ... dat blijft dan weer afwachten
Wat de hygiëne tips... ik sluit me bij bolletjeom aan, ook op letten dat flessen gesloten zijn en frisdrank geopend wordt waar je bij staat.
Waar ga je allemaal naar toe? En wat is je plan?
Wat je kunt verwachten? Het weer is vrij wisselen maar op zich best droog. Wij gingen er van uit dat je iedere dag één bui had, vaak was deze in de avond of nacht. Dus hadden we er geen last van. Ook is het wat benauwder heb ik begrepen.
Over het algemeen is het goed reizen en je hebt ook wel zon, maar dus ook bewolking en af en toe een bui die je vaak al wel aan ziet of voelt komen (gaat harder waaien, koelt snel af ), maar echt last hebben we er niet veel van gehad. Hoe het dit jaar is ... dat blijft dan weer afwachten

Wat de hygiëne tips... ik sluit me bij bolletjeom aan, ook op letten dat flessen gesloten zijn en frisdrank geopend wordt waar je bij staat.
Waar ga je allemaal naar toe? En wat is je plan?
We zijn nog heel erg bezig met de planning rond maken. Maar we blijven de 1e 3 nachten in bangkok waar we onze reis grotendeels willen regelen. Het zijn een beetje de dingen die iedereen doet denk ik:
Bangkok
Kanchanaburi
Ayutthaya
een national park (bv Khao)
Chiang Mai
En de laatste paar dagen op een mooi eiland doorbrengen.
Maar we zijn nog erg bezig met hoe we gaan en welke volgorde. Ik wil in iedergeval met de trein reizen, het meeste zal met de bus gaan. We willen graag een korte jungle trek doen, (maar dat ligt een beetje aan hoe ik me op dat moment voel), olifanten zien, naar de tijger tempel, de drijvende markt bij Bangkok, avondmarkt van Chiang Mai, etc..
Het is voor mij voor het eerst dat ik zo'n soort reis maak, dus ik lees me suf op dit moment!
Ik heb net een aanvraag voor Lamphu House verstuurd voor de 1e 3 nachten in bangkok. Prijzen zijn toch altijd per kamer, niet per persoon?
Bangkok
Kanchanaburi
Ayutthaya
een national park (bv Khao)
Chiang Mai
En de laatste paar dagen op een mooi eiland doorbrengen.
Maar we zijn nog erg bezig met hoe we gaan en welke volgorde. Ik wil in iedergeval met de trein reizen, het meeste zal met de bus gaan. We willen graag een korte jungle trek doen, (maar dat ligt een beetje aan hoe ik me op dat moment voel), olifanten zien, naar de tijger tempel, de drijvende markt bij Bangkok, avondmarkt van Chiang Mai, etc..
Het is voor mij voor het eerst dat ik zo'n soort reis maak, dus ik lees me suf op dit moment!

Ik heb net een aanvraag voor Lamphu House verstuurd voor de 1e 3 nachten in bangkok. Prijzen zijn toch altijd per kamer, niet per persoon?
- bolletjeom
- Reisexpert
of prijzen per persoon of per kamer zijn hangt ervan af. Ik meen dat Lamphu per kamer was
Let even goed op dat je een bevestiging krijgt van de reservering. Ze zijn er wat arrogant en hebbenje niet nodig, ze komen namelijk altijd vol.
Als ze vragen naar je aankomst tijd kan je het ook maar beter ruim nemen. Als je door vertraging te laat komen geven ze je kamer gewoon weg. Dit is niet alleen bij Lamhu maar bij ongeveer alle guesthouses en hotels in die buurt. Er is gewoon meer vraag dan aanbod voor de goedkope en mooie plekjes.
ga zeker naar Khao yai np. voor mij het hoogtepunt van Thailand!
Let even goed op dat je een bevestiging krijgt van de reservering. Ze zijn er wat arrogant en hebbenje niet nodig, ze komen namelijk altijd vol.
Als ze vragen naar je aankomst tijd kan je het ook maar beter ruim nemen. Als je door vertraging te laat komen geven ze je kamer gewoon weg. Dit is niet alleen bij Lamhu maar bij ongeveer alle guesthouses en hotels in die buurt. Er is gewoon meer vraag dan aanbod voor de goedkope en mooie plekjes.
ga zeker naar Khao yai np. voor mij het hoogtepunt van Thailand!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
- jmksprangers
- Reisexpert
- Contacteer:
hahaha. Klinkt allemaal goed en precies in lijn met wat wij gaan doen! Wij vertrekken 8 sept. naar Thailand en hebben al gereseveerd bij Lamphu House voor onze eerste nacht in Bangkok.
We hebben Bangkok al gezien en blijven daar niet lang hangen. Effe snel weer Koh San Road opzoeken en misschien nog wat rondfietsen.
Willen we doen met: http://www.bangkokbiking.com/programmes-nl.php
We gaan 3 1/2 week en hebben veel op het programma staan. We zien wel wat lukt daar ter plaatse.
Ons reisschema ziet er ongeveer zo uit:
Dusseldorf - Bangkok
Bangkok - Kanchanaburi
Kanchanaburi - Pak Chong
Kao Yai
Pak Chong - Ayuthaya
Ayuthaya - Chiang Mai
Chiang Mai - Pai
Pai - Chiang Mai - Chiang Rai
Chiang Rai - Mae Sai
Chiang Rai - Chiang Mai - Bangkok
Bangkok - Koh Chang
Koh Chang - Bangkok
Bangkok - Dusseldorf
We hebben Bangkok al gezien en blijven daar niet lang hangen. Effe snel weer Koh San Road opzoeken en misschien nog wat rondfietsen.
We gaan 3 1/2 week en hebben veel op het programma staan. We zien wel wat lukt daar ter plaatse.
Dusseldorf - Bangkok
Bangkok - Kanchanaburi
Kanchanaburi - Pak Chong
Kao Yai
Pak Chong - Ayuthaya
Ayuthaya - Chiang Mai
Chiang Mai - Pai
Chiang Rai - Mae Sai
Bangkok - Koh Chang
Koh Chang - Bangkok
Bangkok - Dusseldorf
- bolletjeom
- Reisexpert
Wij zijn met : "Co van Kessel" door bangkok gefietst. Ook een aanrader.
- jmksprangers
- Reisexpert
- Contacteer:
Dat is idd ook weer een mooie route. Zo krijg ik steeds meer een idee over hoe ons schema er uit zal gaan zien. Ik heb van bolletjeom's site ook een schema gepikt, en op dit forum stond er nog ergens 1 die mij wel goed in de oren klonk. Ik denk dat het uiteindelijk een combi van deze 3 word. Binnenkort ga ik een gedetailleerde kaart van Thailand halen, dan is het ook weer wat duidelijker voor te stellen. We hebben nu boekje van de ANWB en Capitool, waar ook veel in staat over busverbindingen en treinen. 'T is nog even puzzelen, maar dat maakt het extra leuk!jmksprangers schreef:hahaha. Klinkt allemaal goed en precies in lijn met wat wij gaan doen! Wij vertrekken 8 sept. naar Thailand en hebben al gereseveerd bij Lamphu House voor onze eerste nacht in Bangkok.
Dusseldorf - Bangkok
Bangkok - Kanchanaburi
Kanchanaburi - Pak Chong
Kao Yai
Pak Chong - Ayuthaya
Ayuthaya - Chiang Mai
Chiang Mai - Pai
Chiang Rai - Mae Sai
Bangkok - Koh Chang
Koh Chang - Bangkok
Bangkok - Dusseldorf
Voor Bangkok hebben we 3 dagen genomen, de 1e dag zal vooral bijkomen zijn na de vlucht, 2e dag rondkijken, en 3e dag rondkijken en excursies boeken.
-
Re: Regenseizoen Thailand en zwanger
hoi wij gaan ook in oktober naar thailand en toevallig zat ik ook met die vraag van jou idd in de ene reisgids staan dat het regen tij is maar in de andere weer niet hee vreemd. maar ik had nog een vraag ik ben ook zwanger maar ik las op internet dat je beter de eerste 3 maanden niet in thailand kan komen weet jiojdaar iets meer van???
en wanneer gaan jullie wij gaan 2-10- vliegen met china airways om 14:45.
en wanneer gaan jullie wij gaan 2-10- vliegen met china airways om 14:45.
Re: Regenseizoen Thailand en zwanger
Ik las deze vraag ook als prive bericht, en heb hem via die weg beantwoord.