Reis boek, lonely planet?
Reis boek, lonely planet?
Hoi hoi,
Ik ben van plan volgend jaar zo'n 5/6 maanden door Azië te reizen, maar ik heb eigenlijk nog geen idee naar welke landen ik wil, laat staan wat ik er precies wil zien. Dus ik zoek goede boeken van een aantal landen (o.a. Indonesië) om te kijken wat er allemaal te beleven valt e.d. voornamelijk. (adressen van restaurantjes e.d. heb ik niet zo veel aan want dat doe zie ik allemaal daar wel)
Toen ik vorig jaar naar Thailand en Vietnam ging had ik van Thailand de discover Thailand LP, een wereldreisgids van anwb voor Vietnam en een LP Southeast Asia on a shoestring.
Ik vond de discover Thailand LP veeel handiger dan die van zuid oost Azië. Truth be told, ik hou gewoon van plaatjes kijken. Dan zie ik iets moois en dan weet ik dat ik daar heen wil. Picture is worth a thousand words ey.
Maar goed mijn vraag is dus, weten jullie misschien andere goede boeken? Want er bestaat geen discover versie van Indonesië, Laos, Cambodja, Maleisië, Birma, Nepal, Filipijnen..)
Alvast bedankt!!
Gr. Renee
Ik ben van plan volgend jaar zo'n 5/6 maanden door Azië te reizen, maar ik heb eigenlijk nog geen idee naar welke landen ik wil, laat staan wat ik er precies wil zien. Dus ik zoek goede boeken van een aantal landen (o.a. Indonesië) om te kijken wat er allemaal te beleven valt e.d. voornamelijk. (adressen van restaurantjes e.d. heb ik niet zo veel aan want dat doe zie ik allemaal daar wel)
Toen ik vorig jaar naar Thailand en Vietnam ging had ik van Thailand de discover Thailand LP, een wereldreisgids van anwb voor Vietnam en een LP Southeast Asia on a shoestring.
Ik vond de discover Thailand LP veeel handiger dan die van zuid oost Azië. Truth be told, ik hou gewoon van plaatjes kijken. Dan zie ik iets moois en dan weet ik dat ik daar heen wil. Picture is worth a thousand words ey.
Maar goed mijn vraag is dus, weten jullie misschien andere goede boeken? Want er bestaat geen discover versie van Indonesië, Laos, Cambodja, Maleisië, Birma, Nepal, Filipijnen..)
Alvast bedankt!!
Gr. Renee
Re: Reis boek, lonely planet?
Als je plaatjes wilt, dan zou ik voor een Periplus gids gaan of voor een Insight Guide. Voor onderweg zou ik een andere gids kiezen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Insight Guide was ook het eerste wat in me op kwam als ik denk aan mooie plaatjes.
Ja of vooraf gewoon lekker veel weblogs met foto's lezen, of ter plekke in een internet café en dan wel een praktische reisgids mee.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ter plekke doe ik sowieso internet café's inderdaad. En surf ook heel veel op internet. Maar had ook wel veel aan die discover LP dus wilde voor mn verjaardag nog wel 1 of 2 reisboeken vragen
bedankt voor de reacties!!

Zelf kijk ook wel eens op flickr of google images als ik wil weten wat ik ongeveer mag verwachten. Maar dan is het meer om een beeld te krijgen bij bepaalde teksten die ik gelezen heb.
Precies ja. Maar ik vind het vooral heerlijk om in de zomer buiten boeken te lezen, en dan heb je niet altijd internet bij de hand
dan kan je samen met je reispartner de boeken een beetje doorbladeren. Herken t gevoel nog van vorig jaar, hoe veel zin we er in kregen! Dus dan lees ik die boeken, krijg ik een beetje een idee wat ik wil, en dan zoek ik daarna veel meer informatie op t internet
heb periplus/insude guide op m'n verlanglijstje gezet! 

Periplus is niet altijd makkelijk te krijgen. Kijk vooral ook eens in tweedehands zaken als de Slegte. Er zijn verschillende delen, van eiland tot eiland.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie