Het Australië kletstopic
Re: Het Australië kletstopic
Heftig zeg!
- Kims
- Reisexpert
Whale sharks worden niet alleen rond Exmouth gezien dit jaar, maar zelfs zo zuidelijk als Albany 2 weken geleden, bizar!!
A WHALE shark was sighted by a sardine fisherman off Albany on Saturday and confirmed by a police plane - thousands of kilometres from its Ningaloo Reef home.
This is the most southern record for the normally warm water species, according to WA marine biologist Brad Norman, a world recognised whale shark expert.
And it's timely - the whale shark tourism season is about to kick off at Ningaloo, with the first whale sharks sighted there this week.
In January a whale shark was seen just 200m off Floreat Beach, just north of Perth, which was then thought to be the most southern sighting.
Read more: http://www.news.com.au/travel/news/whal ... z1qJMiiIfo
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Jensje, lekker hoor, een vriezer vol vis! Wat voor vis zit daar zoal tussen? Enne, tiger sharks? Oeii.. Gelukkig is het goed afgelopen! Toen ik voor het eerst ging snorkelen, kwam er een witpuntrifhaai aanzwemmen. Je weet wel, daar ergens helemaal onder bij het rif, en het was nog een vrij kleine ook.. Maar je wilt niet weten hoe snel ik weer in de boot was hahahaha. Na een geruststellend gesprek met mijn hostdad was ik niet zo'n 'skieter' meer. Wist ik veel dat niet alle haaien zich zo gedragen als die uit Jaws..
Kims, wauw!! Het lijkt me zo bijzonder om zo'n vis van dichtbij te zien!

Kims, wauw!! Het lijkt me zo bijzonder om zo'n vis van dichtbij te zien!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
-
- Reisexpert
Over een paar weekjes hoop ik ook een van die gelukkigen te zijn...Reismeis schreef: Kims, wauw!! Het lijkt me zo bijzonder om zo'n vis van dichtbij te zien!
Ik heb er al een keer een gemist, zat aan de andere kant van de rots, de stiekemerd (de andere groep, die de andere kant op was gegaan, heeft haar en haar baby dus wel gezien

Als het zover is, doe ik nog wel even een duim-oproepje : ))
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Dat is balen zeg, dat je ze net had gemist.. Als het zover is, ga ik voor je duimen! Kun je ook onderwaterfoto's maken?
-
- Reisexpert
Ik zelf niet, maar de vriendin die me in mei komt bezoeken wel!Reismeis schreef:Kun je ook onderwaterfoto's maken?
- Kims
- Reisexpert
Wanneer ga je die kant op Travelator?
Wij gaan in mei met schoonouders ook richting het Noorden (Shark Bay, Ningaloo en misschien halen we Karijini ook nog wel...), al doe ik geen whale shark trip meer. Heb het 2 keer gedaan en 2 keer geen walvishaai gezien...
Groetjes
Wij gaan in mei met schoonouders ook richting het Noorden (Shark Bay, Ningaloo en misschien halen we Karijini ook nog wel...), al doe ik geen whale shark trip meer. Heb het 2 keer gedaan en 2 keer geen walvishaai gezien...
Groetjes
-
- Reisexpert
Haha ik zit in Thailand en hoop ze op de Similan/Surin Islands te gaan zien.Kims schreef:Wanneer ga je die kant op Travelator?
Groetjes
Heb die expres overgeslagen toen ik er laatst langs sjeesde.
Ga daar nu over een week of twee een kijkje nemen als alles goed gaat.
Eerst nog even naar Tarutao Marine National Park voor een duikje... of twee... of....
Maar dat hoort allemaal niet in het Australië kletstopic : )
- Kims
- Reisexpert
Aha, goed plan!
Veel plezier!
Veel plezier!

Wel even komen showen hè, op het ATG fotohoekje?Travelator schreef:Ik zelf niet, maar de vriendin die me in mei komt bezoeken wel!Reismeis schreef:Kun je ook onderwaterfoto's maken?

- Jensje
- Reiziger
- Contacteer:
Hey reismeis, ik heb shark, pink snapper, tuna in de vriezer. Zowel filet als hele vissen
heerlijk, kan ze helaas niet bakken... zit de komende 4 weken bijna tot mijn oksel met mijn arm in het gips...
ben jaloers op degenen die allemaal nog lekker rondreizen nu!!!! Veel plezier allemaal!!!

ben jaloers op degenen die allemaal nog lekker rondreizen nu!!!! Veel plezier allemaal!!!
17 november naar Thailand, 6 december terug naar Australie op zoek naar een huurwoning en aanvragen van de facto visum!!!!
- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Wij komen ook net terug van de Westkust en ik zwom tijdens het snorkelen ook vrolijk tegen een 2 meter lange haai aan. Gezwommen voor mijn leven natuurlijk, weet ik veel of die vegetarisch was of niet??? Een paar momenten later kwam er een zeekoe heel dicht bij de kust en toen zijn we ondanks alle schrik van daarvoor toch maar weer de zee ingegaan om met hem te snorkelen. Geweldig!
Helaas moesten we onze westkust trip afbreken vanwege visa-gezeik, dus zullen we alsnog een keer terug moeten om het Kimberlys gedeelte fatsoenlijk over te doen.... Het visa is nu geregeld, mijn vriend wordt gesponsord en dus kunnen we alvast gaan dromen van een huisje in Bondi voor komend jaar.. Hopelijk laten de haaien ons daar dan wel met rust!
Helaas moesten we onze westkust trip afbreken vanwege visa-gezeik, dus zullen we alsnog een keer terug moeten om het Kimberlys gedeelte fatsoenlijk over te doen.... Het visa is nu geregeld, mijn vriend wordt gesponsord en dus kunnen we alvast gaan dromen van een huisje in Bondi voor komend jaar.. Hopelijk laten de haaien ons daar dan wel met rust!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Jee, dat is minder zeg! Wat is er gebeurd? Beterschap, in ieder geval!Jensje schreef:Hey reismeis, ik heb shark, pink snapper, tuna in de vriezer. Zowel filet als hele vissenheerlijk, kan ze helaas niet bakken... zit de komende 4 weken bijna tot mijn oksel met mijn arm in het gips...
![]()
Nienke, ik herken het helemaal, dat wegzwemmen hihi. Weet je ook wat voor haai het was? Heel dapper dat je daarna toch het water nog bent ingegaan! Ahhhh, huisje in Bondi.. *sigh*
- Jensje
- Reiziger
- Contacteer:
Thanx! Was aan het ouwehoeren geweest met mijn vriend en dat liep af met een gebroken arm
niet meer stoeien dus, nu zit ik me thuis ontieglijk te vervelen, kan niet autorijden of fietsen...alles mag lopend
.
Die haai was waarschijnlijk een ongevaarlijke reefshark, die zijn meestal vrij relaxed en trekken zich niet veel van je aan doorgaans. Western Australia is de meest gevaarlijke staat wat betreft shark attacks was laatst in het nieuws...

Die haai was waarschijnlijk een ongevaarlijke reefshark, die zijn meestal vrij relaxed en trekken zich niet veel van je aan doorgaans. Western Australia is de meest gevaarlijke staat wat betreft shark attacks was laatst in het nieuws...
17 november naar Thailand, 6 december terug naar Australie op zoek naar een huurwoning en aanvragen van de facto visum!!!!
Oh, wat lastig zeg! Zit je echt tot je schouder in het gips? Hoelang moet je nog, voordat het eraf mag? Was het een gecompliceerde breuk, of viel dat enigszins mee? Eerlijk gezegd.. Ik zie het hier ook nog wel eens gebeuren..Jensje schreef:Thanx! Was aan het ouwehoeren geweest met mijn vriend en dat liep af met een gebroken armniet meer stoeien dus, nu zit ik me thuis ontieglijk te vervelen, kan niet autorijden of fietsen...alles mag lopend
.