Backpacken USA
Backpacken USA
Een tijdje zit ik al met het idee naar Amerika te gaan om te backpacken en Amerika te leren kennen. Dit zal dan uiteraard zich niet beperken tot de kustplaatsen maar ook het binnenland.
Ik lees er veel over en kom regelmatig berichten tegen dat als je Amerika wilt zien, je eigenlijk een auto nodig hebt daar het OV slecht is en dan met name in het binnenland. Ook schijnen er weinig hostels te zijn maar motels tegen een iets hogere prijs. Met kamperen heb ik totaal geen problemen maar dan dien je wel tent+slaapzak+backpack mee te sleuren.
Er zijn hier vast genoeg mensen die hier ervaring mee hebben. Ik heb nu veel stedentrips gedaan maar dit moet mijn 1e reis voor langere tijd worden. Dus geen ervaring.
Is het te doen om alleen naar Amerika te gaan of is het misschien beter om met iemand samen te gaan en auto te huren/kopen.
Mark
Ik lees er veel over en kom regelmatig berichten tegen dat als je Amerika wilt zien, je eigenlijk een auto nodig hebt daar het OV slecht is en dan met name in het binnenland. Ook schijnen er weinig hostels te zijn maar motels tegen een iets hogere prijs. Met kamperen heb ik totaal geen problemen maar dan dien je wel tent+slaapzak+backpack mee te sleuren.
Er zijn hier vast genoeg mensen die hier ervaring mee hebben. Ik heb nu veel stedentrips gedaan maar dit moet mijn 1e reis voor langere tijd worden. Dus geen ervaring.
Is het te doen om alleen naar Amerika te gaan of is het misschien beter om met iemand samen te gaan en auto te huren/kopen.
Mark
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Backpacken USA
Alles kan. Het hangt er alleen vanaf hoeveel tijd en geld je hebt en hoeveel je wilt zien. De afstanden zijn enorm. Zelf heb ik een rondje LA, Las Vegas, San Diego gedaan en dat was met het openbaar vervoer prima te doen en hostels waren er ook wel. In Miami ( waar ik een paar jaar later was) waren de hostels zo duur dat een hotel goedkoper uitpakte en in NY zijn er ook wel wat hostels te vinden maar flink aan de prijs.
ik weet niet hoe het zit met kamperen maar mocht je dat gaan doen dan kan je overwegen om je spullen pas daar aan te schaffen. Dat scheelt gesleep.
ik weet niet hoe het zit met kamperen maar mocht je dat gaan doen dan kan je overwegen om je spullen pas daar aan te schaffen. Dat scheelt gesleep.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Als ik daar eenmaal ben ik alle tijd van de wereld. Momenteel werk ik fulltime en dan zal ik mijn baantje opzeggen en vertrekken. Het budget wat ik ongeveer bij elkaar wil hebben voordat ik vertrek is 8 tot 10 duizend euro, dat lijkt mij wel aardig en maakt het mogelijk om een tijdje te verblijven, wel zo low budget als mogelijk is
.
Verder heb ik nog niet echt ervaring met backpacken maar wel met kamperen. Het schijnt dat reizen met backpack, slaapzak, slaapmat, tent en kookgerei te doen is (vraag me niet hoe je alles mee moet nemen). Maar dan met OV of liftend?? en misschien zelfs wel fietsend.. je weet maar nooit.
Natuurlijk wil ik toeristische trekpleisters bekijken zoals de Grand Canyon, Niagra Falls, Yosemite National Park, New York, Washington, Florida, Texas, California maar daarnaast ook het binnenland en daar verblijven. Misschien nog wat werk tegen gratis onderdak en dergelijke.
Uiteindelijk misschien zelfs nog iets naar beneden naar Zuid Amerika

Verder heb ik nog niet echt ervaring met backpacken maar wel met kamperen. Het schijnt dat reizen met backpack, slaapzak, slaapmat, tent en kookgerei te doen is (vraag me niet hoe je alles mee moet nemen). Maar dan met OV of liftend?? en misschien zelfs wel fietsend.. je weet maar nooit.
Natuurlijk wil ik toeristische trekpleisters bekijken zoals de Grand Canyon, Niagra Falls, Yosemite National Park, New York, Washington, Florida, Texas, California maar daarnaast ook het binnenland en daar verblijven. Misschien nog wat werk tegen gratis onderdak en dergelijke.
Uiteindelijk misschien zelfs nog iets naar beneden naar Zuid Amerika
Mijn ex-vriend heeft 3 maanden door Amerika gereisd; is gestart in New York en van daaruit via de kust naar beneden richting San Francisco. Heeft het merendeel met de Greyhoundbus gedaan en heeft volgens mij bijna alleen maar in hostels geslapen....Het was toen, lees begin 2007, aardig goed te doen. Maar de reisafstanden zijn idd wel erg groot.
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik heb in Washington State met het OV gereisd maar was vooral in het Olympic National Park wel blij dat mijn CS host mij met de auto nog wat mooie plekjes heeft laten zien die ik met alleen OV nooit had kunnen bezoeken.. een voordeel van eigen vervoer is dat je veel flexibeler bent in waar je heen gaat en wat je wilt zien.. je zou op craigs list kunnen kijken of er veel rideshare wordt aangeboden op je globale route, mss kan je op die manier ook leuke ervaringen opdoen door met andere mensen mee te reizen!
- bolletjeom
- Reisexpert
heb je al gekeken hoe het zit met visumvereiste in de VS? Over het algemeen zijn ze niet zo happig op mensen die lang willen blijven. Je zult waarschijnlijk ook een ticket het land uit moeten hebben dus van te voren wel weten hoe lang je er kunt en wilt zijn. Als je flexibel wilt zijn moet je op zoek naar een ticket waarvan de terugreis datum te wijzigen is(check wat wijzigen kost)
zonder tent etc reizen is makkelijker. Je zult toch ook veelal steden aandoen waar hostels zijn. het binnenland is nogal een breed begrip. Ook daar zijn de steden enorm en zal er wel budget accomodatie zijn. In de vorm van motels bijvoorbeeld en de ouderwetse youth hostels waar veel amerikaanse jongeren gebruik van maken.
Ken je couchsurfen?
zonder tent etc reizen is makkelijker. Je zult toch ook veelal steden aandoen waar hostels zijn. het binnenland is nogal een breed begrip. Ook daar zijn de steden enorm en zal er wel budget accomodatie zijn. In de vorm van motels bijvoorbeeld en de ouderwetse youth hostels waar veel amerikaanse jongeren gebruik van maken.
Ken je couchsurfen?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Ik ben bekend met couchsurfen, ook een account aangemaakt maar verder nog niet naar gekeken eigenlijk.
Ik begin bijna te denken dat backpacken in Amerika niet echt een goed idee is haha, dit ook na reacties op ander forum onder andere gebaseerd op de (te) grote afstanden en het slechte openbaar vervoer.
Ik begin bijna te denken dat backpacken in Amerika niet echt een goed idee is haha, dit ook na reacties op ander forum onder andere gebaseerd op de (te) grote afstanden en het slechte openbaar vervoer.
Sommige mensen geven aan dat de trein duur is in Amerika, de bussen vanuit "onveilige" plekken vertrekken, je niet bij bepaalde bestemmingen kan komen met OV, afstanden (te) groot zijn.
Lijkt bijna een betere optie om niet te gaan backpacken in Amerika, maar wel enkele plaatsen te bezoeken. Anders een ander continent maar weet niet wat mij meer trekt, azie of zuid amerika.
Lijkt bijna een betere optie om niet te gaan backpacken in Amerika, maar wel enkele plaatsen te bezoeken. Anders een ander continent maar weet niet wat mij meer trekt, azie of zuid amerika.