Geboekt 2 maanden Azie + aantal vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
kevinmp
Reisexpert

Geboekt 2 maanden Azie + aantal vragen

Bericht door kevinmp »

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden hebbik al eens een topic geopend en nu gaat het dan toch echt gebeuren! 2 Maanden Thailans maleisie Singapore en cambodja!
Inmiddels zin de tickets geboekt en wordt het van 24 mei tot 24 juli een groot feest:D!

Dankzij dit forum echt heel veel te weten gekomen! Super bedankt ervoor:D!

Ik heb hier de ''planning'' die we ONGEVEER willen gaan doen!
Het lijkt of het echt per dag gepland is maar dit is in excel meer een richtlijn voor onszelf! Waarschijnlijk zullen we ergens langer blijven of juist niet(weersafhankelijk bij phiphi bijvoorbeeld)! In de laatste kolom staat wat er te doen is en wat we willen zien in de periode dat we op de plek zijn! Het hoort dus niet echt bij de specifieke dag want sommigen kunnen gewoon op 1 dag tegelijk b.v.!

Ik heb alleen een aantal kleine vraagjes:

- Hoe denken jullie over deze route? Logisch op deze manier? Er zijn alleen wel twee vaste datums waar we aan vast moeten houden! 3 juli moeten wij in iedergeval wel in Koh Phangan zijn voor de full moon party! en 23 juni voor een ander feest!

- Zijn er nog dingen die wij absoluut moeten doen die we niet hebben geplanned of juist niet?

- Wat is de beste manier om van de Perhentians naar koh phangan te komen?

- ik zie vanaf chiang mai naar bangkok alleen een middagtrein en geen nachttrein! Klopt dit of kijk ik verkeerd?

Datum plaats doel te bezoeken sights
24-mei Amsterdam >> Bangkok Vlucht Vlucht verblijf Kao San Road
25-mei Bangkok Niks
26-mei Bangkok >> kanchanaburi Minivan
27-mei Kanchanaburi River Kwai/death end railway
28-mei Kanchanaburi Erawan Falls
29-mei Kanchanaburi >> Ayutthaya Minivan Tiger Temple
30-mei Ayuthaya
31-mei Ayuthaya >> Chiang Mai Nachttrein
01-jun Chiang mai tempelberg Doi Suthep
02-jun Chiang mai 3 daagse jungle trekking
03-jun Chiang mai 3 daagse jungle trekking
04-jun Chiang mai 3 daagse jungle trekking
05-jun Chiang mai Gouden Driehoek
06-jun Chiang mai Gouden Driehoek
07-jun Chiang mai >> Bangkok trein???
08-jun Bangkok >> Siem Reap Minivan
09-jun Siem Reap Ankor Wat
10-jun Siem Reap Ankor Wat / Zonsondergang / Tempels
11-jun Siem Reap
12-jun Siem Reap >> Phnom Penh Bus
13-jun Phnom Penh Killingfields
14-jun Phnom Penh
15-jun Phnom Penh
16-jun Phnom Penh >> Singapore Vliegtuig
17-jun Singapore City Tour
18-jun Singapore Shoppen
19-jun Singapore >>> Kuala Lumpur Minivan
20-jun Kuala Lumpur Milkclub
21-jun Kuala Lumpur Dagtrip Melakka
22-jun Kuala Lumpur City Tour
23-jun Kuala Lumpur Batucaves
24-jun Kuala Lumpur >> Camaron Highlands Minivan
25-jun Camaron Highlands Theeplantages
26-jun Camaron Highlands >> Perhentian Islands Minivan
27-jun Perhentian Islands Mira Beach
28-jun Perhentian Islands
29-jun Perhentian Islands
30-jun Perhentian Islands
01-jul Perhentian Islands
02-jul Perhentian Islands >> Koh Phangan ?
03-jul Koh Phangan
04-jul Koh Phangan
05-jul Koh Phangan
06-jul Koh Phangan
07-jul Koh Phangan Full Moon Party
08-jul Koh Phangan
09-jul Koh Phangan >> Khao Sok Minivan Khao Sok National Park
10-jul Khao Sok
11-jul Khao Sok
12-jul Khao Sok >> Koh Phi Phi Minivan
13-jul Koh Phi Phi Phang-nga / james bond eiland
14-jul Koh Phi Phi Bamboo Island / Monkey Island
15-jul Koh Phi Phi Phi Phi Ley / Hoogste Punt
16-jul Koh Phi Phi
17-jul Koh Phi Phi >> Bangkok Minivan
18-jul Bangkok Vlucht verblijf Kao San Road
19-jul Bangkok Niks
20-jul Bangkok Bangkok City Tour / cycle tour
21-jul Bangkok Wat Arun & Wat Pho /Tempel
22-jul Bangkok Floating market (ochtend of middag excursie)
23-jul Bangkok
24-jul Bangkok >> Amsterdam Vliegtuig

Nogmaals bedankt voor alle adviezen, echt top dat jullie er zoveel tijd insteken om andere ''onzekere''reizigers te helpen! Mag ook wel eens gezegd worden! _O_

Alvast bedankt:D!

Groetjes
Jenny
Reisexpert

Re: Geboekt 2 maanden Azie + aantal vragen

Bericht door Jenny »

Het ziet er inderdaad veel te gedetailleerd uit. :)

De globale route kan prima zo. Je moet even kijken of je rechtstreeks van Cambodja naar Singapore kan vliegen, of dat dat goedkoper is met Air Asia via Kuala Lumpur.

Wat niet logisch is, is dat je van Singapore naar KL wilt, en dan 'terug' naar Melakka. Dat ligt nl precies halverwege tussen die twee plaatsen...

Houd er ook rekening mee dat je met een retourticket van 2 maanden geen recht hebt op een visumvrije entree in Thailand. Zie een van de veel te vele topics over dat onderwerp op dit forum.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Ziet er goed uit opzich! Het enige wat ik eventueel nog zou kunnen zeggen is dat 7 dagen koh phangan wel echt veel is. misschien kan je eerst 3 dagen koh tao doen voor je naar de full moon party gaat! Een ding zorg dat je je accomodatie ruim op tijd boekt rond de fullmoon party want alles zit dan echt vol!

zelfde voor koh phi phi, je kan een hoop dingen met elkaar combineren en eventueel nog wat anders gaan doen/zien
ik zou in die dagen koh phi phi en bangkok nog een 3e plek er bij doen.
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Thanks voor jullie reacties

@ Jenny Melakka wilde we eigenlijk als dagexcursie gaan doen waarschijnlijk maar misschien is het inderdaad wel handig om het gewoon op de route zelf te doen!

vwb het visum:
Ik ben net even langs de ambassade gegaan, omdat ik toch uit den haag kom! En ze zeiden daar in het slechte nederlands dat ze spraken dat ik een dubbele entry moet hebben! Het was een beetje moeilijk uitleggen daar maar inprincipe kan je toch ook een enkele entry hebben omdat de eerste keer de entry eigenlijk 30 dagen vrij is?
Of zit ik er nu helemaal naast?

@ Ceska Ik zie nu dat er een foutje in staat, de fullmoonparty is op 3 juli en niet op 7, dus dagen ervoor gaat dan niet lukken denk ik! Erna zou idd wel een optie zijn!

Met de accomodatie zijn we inderdaad al bezig om een leuke te vinden! Dat is de enige die we van te voren boeken ivm de drukte inderdaad!
Als je nog een aanrader hebt hoor ik het graag:D!

vwb tussen phiphi en bangkok, ik zou eigenlijk niet echt weten wat daar nog in de buurt ligt wat nog de moeite waard is! Als jij een idee of advies hebt ben ik heel benieuwd:D! ^O^

Thanks voor jullie reacties _O_
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Erna is nog beter, iedereen gaat dan namelijk een paar dagen lekker bijkomen op Koh Tao bij de Lotus bar ;)
ik zou lekker in de buurt van de full moon party verblijven scheelt je weer transport enzo, kan je een scooter huren om het eiland rond te crossen, verder is phangan niet echt heel veel bijzonder.

ligt er aan hoe je van phi phi naar bkk gaat, phuket of krabi 2/3 dagen kan ook altijd wel even leuk zijn
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Ik ben geen visum expert maar als ik het goed heb heb je alleen voor je tweede keer Thailand een visum nodig, omdat je dan langer dan 15 dagen blijft.

Een double entry is niet nodig... In principe krijg je als je in Thailand per vliegtuig vanuit Nederland aankomt 30 dagen 'cadeau', maar dan moet je wel een bewijs hebben dat je binnen 30 dagen het land weer uit bent. Je ticket van Phnom Penh naar Singapore is dit bewijs. Als je nog geen ticket hebt geboekt bij binnenkomst, moet je inderdaad wel een double entry aanvragen.

tip: Koh chang is ook erg leuk!! Eilandje onder bangkok.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

lisette-van-beek schreef:Ik ben geen visum expert maar als ik het goed heb heb je alleen voor je tweede keer Thailand een visum nodig, omdat je dan langer dan 15 dagen blijft.

Een double entry is niet nodig... In principe krijg je als je in Thailand per vliegtuig vanuit Nederland aankomt 30 dagen 'cadeau', maar dan moet je wel een bewijs hebben dat je binnen 30 dagen het land weer uit bent. Je ticket van Phnom Penh naar Singapore is dit bewijs. Als je nog geen ticket hebt geboekt bij binnenkomst, moet je inderdaad wel een double entry aanvragen.

tip: Koh chang is ook erg leuk!! Eilandje onder bangkok.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

lisette-van-beek schreef:Ik ben geen visum expert maar als ik het goed heb heb je alleen voor je tweede keer Thailand een visum nodig, omdat je dan langer dan 15 dagen blijft.

Dit klopt niet. Een ticket vanuit Cambodja is geen bewijs dat je Thailand verlaat. En daarom heb je bij aankomst in Thailand óf een ticket het land uit nodig, óf een visum.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Bedankt weer voor de reacties

@ Ceska

Koh Tao/ Koh Chang zou een optie kunnen zijn! Eigenlijk nog niet echt naar gekeken, maar zodra er strand is en die ziet er goed uit is het al prima zo aan het einde van de reis! Even kijken welke het mooiste is dan!

Vanaf phi phi gaan we denk ik met de bus/minivan

@ Lisette

Thanks! Probleem is alleen dat we het ticket nog niet hebben en pas daar kopen! Dan wordt het dus een dubbele entry haha jammer:P! Zou schelen in kosten anders haha

@ Jenny

Ok Ja denk dat het sowieso een dubbele entry moet worden!
Wel raar dat ze eht niet accepteren dan! Zeker gezien je natuurlijk vanuit cambodja vliegt en dus uit Thailand bent!
Maar goed om te weten, ook voor de meedelezers denk ik!
Alleen wij boeken het zeker pas daar dus dan moet het dubbele entry worden dus, helaas:P
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Jenny schreef:
Dit klopt niet. Een ticket vanuit Cambodja is geen bewijs dat je Thailand verlaat. En daarom heb je bij aankomst in Thailand óf een ticket het land uit nodig, óf een visum.
zoals ik al zei, ik ben dus geen visum expert ;)! ik heb echter wel mensen gesproken die op deze manier wel gewoon het land in zijn gesneakt maar er gebeuren wel vaker opmerkelijke dingen aan de grens bij thailand :D

Reisagenda '15:
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Passport required.
- Nationals of Netherlands can enter with passports and/or

passport replacing documents valid for the period of
intended stay.
Passport Exemptions:

- Holders of emergency or temporary passports.

Visa required, except for A touristic stay of max. 30 days:

- for holders of normal, emergency or temporary passports,
issued to nationals of Netherlands;

Minors:
- When arriving in, or departing from Thailand, minors aged

under 16 yearsFor details, click here
Additional Information:

- Visitors who are visa exempt are required to hold documents
for their next destination.

- Visitors over 12 years of age are required to hold
sufficient funds to cover their stay (at least THB 10,000.-
per person or THB 20,000.- per family).
For details, click here
- For those who do not require a visaFor details, click here
Warning:
- Visitors who are visa exempt but do not hold return/onward
tickets could be refused entry.

Dit is de officiele timatic die gebruikt wordt door airlines. een onward ticket is in principe voldoende.
Het is echt allemaal lastig. ik zelf heb alles met een enkeltje gevlogen zonder onward of return tickets en heb geen problemen gehad.

Aan de andere kant heb ik 5 jaar als stewardess gewerkt, ik kan me gevallen herinneren dat mensen niet eens een transit visa hadden en niet mee mochten.
Over het algemeen houden ze zich vaak streng aan de regels, meer op schiphol dan bij aankomst. Maar in de gevallen met het backpacken verschilt het ook weer allemaal. Het is ook maar net wie je aantreft bij de check-in.

ps; Koh Tao is echt een chill eiland ik kreeg er echt het relax gevoel :)
JeroenB
Vakantieganger

Bericht door JeroenB »

Ik vond Ko Tao inderdaad ook een heel relaxt eiland, denk omdat het komt doordat je er relatief weinig families en pure zontoeristen ziet zoals dat met name op Koh Samui het geval is. Bijna iedereen die er komt is ook aan het duiken!
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

Ik zou denk ik naar de tiger kingdom in Chiang Mai gaan ipv de tiger temple in Ayutthaya.. Daar lopen de tijgers los en ik hoor er betere verhalen over. Ben er zelf ook geweest je mag kiezen of je naar baby, kleine, middel, of grote tijgers wil ofzo, daar mag je dan 15 min met ze zijn, heb ook flesje gevoerd aan de kleine.. super leuk. Leek echt alsof ze goed verzorgd werden. Ze waren gek op de verzorgers in elk geval. Steeds kopjes geven enzo haha. En de grote tijgers hadden een mooi verblijf met zwembad enzo..
In Chiang Mai is sowieso heel veel te doen. Night safari bijvoorbeeld was ook leuk, als je in de avond niks te doen hebt. Daar ook nog op de foto geweest met een grote en baby witte tijger (die ik ook een flesje mocht geven) er is echt enorm veel te doen in Chiang Mai. Naar mijn mening in elk geval. Dus daar ben je zeker wel een week zoet ja.
Wij hebben op het station in Bangkok iets geregeld. Als je naar boven gaat heb je een soort toeristen bureautje. We verbleven iets van 6 nachten ergens, en ontbijt, diner en alle tripjes waren inbegrepen (alles was dus al geregeld, wel fijn) en als je n beetje goed kan afdingen kan je het echt heel goedkoop krijgen. Kaartjes van de trein e.d. was ook inbegrepen. Er rijden gewoon nachttreinen.

Goed inderdaad dat je een tijdje van te voren naar PhaNang gaat, anders vind je geen hotel meer, maar je kan ook gewoon boeken natuurlijk. En is wel leuk om tussendoor misschien dagtrips naar andere eilanden te doen.. Snorkelen op Koh Tao bijvoorbeeld.
Koh Chang is wel cute maar heel weinig te doen.. Als je je rust zoekt is t leuk, of om 100 kmph te cruisen op scooter/motor, want er is toch bijna niemand anders. Je kan er ook écht niet de weg kwijt raken. T is eigenlijk gewoon een lange weg.. Maar we verveelden ons al snel daar. Koh Samui was meer te doen.

Dat van dat visum begrijp ik niet. Ik ging 7 weken, (waarvan 5 in Thailand) en heb geen visum hoeven betalen.) Vloog 5 juli naar Bangkok, 24 juli naar Vietnam, 5 augustus terug naar Bangkok en toen 23 augustus terug naar Nederland, geen probleem. Ik dacht dat t zo was dat je niet 4 weken aaneengesloten in Thailand mocht zijn.

Veel plezier in elk geval alvast! Ga je een blog bijhouden?
Plaats reactie