14 dagen zuid Thailand
14 dagen zuid Thailand
Hallo allemaal,
ik vlieg over een maand naar Phuket en 14 dagen later moet ik daar weer terug zijn om naar huis te vliegen.
Ik wil een of twee nachten in Phuket blijven om vandaaruit verder te reizen naar Koh Phangang.
In de tussen tijd wil ik ook nog het een en ander zien.
Ik dacht zelf aan Khao Sok national park, Koh Tao, Khao Lak. Misschien even Phiphi zien, asl ik toch in de buurt ben.
Heeft iemand hier ervaring mee, andere opties of tips?
En waar kan ik het beste verblijven in Phuket om makkelijk verder te reizen?
Alvast bedankt!!
ik vlieg over een maand naar Phuket en 14 dagen later moet ik daar weer terug zijn om naar huis te vliegen.
Ik wil een of twee nachten in Phuket blijven om vandaaruit verder te reizen naar Koh Phangang.
In de tussen tijd wil ik ook nog het een en ander zien.
Ik dacht zelf aan Khao Sok national park, Koh Tao, Khao Lak. Misschien even Phiphi zien, asl ik toch in de buurt ben.
Heeft iemand hier ervaring mee, andere opties of tips?
En waar kan ik het beste verblijven in Phuket om makkelijk verder te reizen?
Alvast bedankt!!
Re: 14 dagen zuid Thailand
Met slechts 2 weken te gaan, zou ik niet helemaal naar Koh Phangang en Koh Tao reizen. Koh Tao ben ik 2x geweest, en behalve het duiken is daar niet veel te zien.
Phuket zelf skip je ook beter. Té toeristisch. Wandel bij aankomst op de luchthaven gewoon naar de straat en neem het openbaar vervoer richting Phang Nga Bay (dat is dus naar links). Eerste nacht regel je in een paalwoning bij de sea gypsies. Zalig begin van je reis. Daarna de baai verkennen. Eventueel een rafting daar in de buurt.
Dan verder naar 't zuiden met een bezoek aan het Than Bokkharani National Park.
Ao Nang bij Krabi is ondertussen ook al erg toeristisch, maar de eilanden tours zijn wel de moeite.
Van daar kan je verder naar Phi Phi en zo weer naar Phuket.
Je zal je 2 weken wel vol krijgen op die manier.
Phuket zelf skip je ook beter. Té toeristisch. Wandel bij aankomst op de luchthaven gewoon naar de straat en neem het openbaar vervoer richting Phang Nga Bay (dat is dus naar links). Eerste nacht regel je in een paalwoning bij de sea gypsies. Zalig begin van je reis. Daarna de baai verkennen. Eventueel een rafting daar in de buurt.
Dan verder naar 't zuiden met een bezoek aan het Than Bokkharani National Park.
Ao Nang bij Krabi is ondertussen ook al erg toeristisch, maar de eilanden tours zijn wel de moeite.
Van daar kan je verder naar Phi Phi en zo weer naar Phuket.
Je zal je 2 weken wel vol krijgen op die manier.
Dank je wel voor je reactie!
Dus Phangan is te ver? Dacht zelf vanuit Phuket met minivan van 4 uur naar Khao Sok te gaan en daar even blijven en dan met de ferry van 2,5 uur naar Koh Phangang.
Dan terug naar Phuket via Samui met het vliegtuig. Mmmmmm.......
Ik hou enorm van snorkelen, dus dat is een pre en ook scooter rijden vind ik heerlijk en dat dacht ik in Phangang te gaan doen.
Verder niet te touristisch, maar wel genoeg te zien, lekker chillen!!
Die paalhutten klinken erg interessant! En dat national park is dus ook de moeite waard? Ben echt een natuurfreak en met alleen zon, zee en strand wordt ik niet gelukkig. En op olifanten rijden doe ik niet.
Hoop dat iemand nog tips heeft!
Dus Phangan is te ver? Dacht zelf vanuit Phuket met minivan van 4 uur naar Khao Sok te gaan en daar even blijven en dan met de ferry van 2,5 uur naar Koh Phangang.
Dan terug naar Phuket via Samui met het vliegtuig. Mmmmmm.......
Ik hou enorm van snorkelen, dus dat is een pre en ook scooter rijden vind ik heerlijk en dat dacht ik in Phangang te gaan doen.
Verder niet te touristisch, maar wel genoeg te zien, lekker chillen!!
Die paalhutten klinken erg interessant! En dat national park is dus ook de moeite waard? Ben echt een natuurfreak en met alleen zon, zee en strand wordt ik niet gelukkig. En op olifanten rijden doe ik niet.
Hoop dat iemand nog tips heeft!
- bolletjeom
- Reisexpert
ik vond khao sok np mooi. Neem zo'n drijvend hutje. Super basic maar als je 's ochtends zo het glas heldere water in kan duiken dan is dat heerlijk.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dat dijvende hutje zat ook zeker in de planning!! 
Vraagje voor kohraya: Phang Nga Bay is toch best een touristische plaats niet? En daar waar die paalhutjes zijn lijkt me ook erg touristisch.
Wie heeft nog wat tips? Alvast bedankt!

Vraagje voor kohraya: Phang Nga Bay is toch best een touristische plaats niet? En daar waar die paalhutjes zijn lijkt me ook erg touristisch.
Hallo,
Ik ga van de zomer naar Thailand. Khao Sok lijkt mij heel leuk om te bezoeken. Weten jullie hoe je die drijvende hutjes kan boeken (moet je die reserveren eind augustus?) en hoe duur is het om daar te overnachten?
Alvast bedankt!
Ik ga van de zomer naar Thailand. Khao Sok lijkt mij heel leuk om te bezoeken. Weten jullie hoe je die drijvende hutjes kan boeken (moet je die reserveren eind augustus?) en hoe duur is het om daar te overnachten?
Alvast bedankt!
Overal in Khao Sok kun je overnachtingen en trekkings door de jungle boeken. De prijzen zijn als ik me niet vergis allemaal hetzelfde. Zelf heb ik 65 euro betaald voor een nacht op een drijvend hutje en twee dagen jungle trekking.
En het is me elke euro waard geweest. Super mooie ervaring!
Groetjes Mo
En het is me elke euro waard geweest. Super mooie ervaring!
Groetjes Mo
Hallo Mo,
Bedankt voor je snelle antwoord.
Wel prijzig, maar ik denk inderdaad dat het een hele mooie ervaring is.
Zuid Thailand is zowiezo best duur vergeleken met ander landen in Azië
Groetjes Lieke
Bedankt voor je snelle antwoord.
Wel prijzig, maar ik denk inderdaad dat het een hele mooie ervaring is.
Zuid Thailand is zowiezo best duur vergeleken met ander landen in Azië
Groetjes Lieke
Het zuiden van Thailand is zeker duurder dan het noorden en midden.
En drukker!
En drukker!
-
- Reisexpert
Ik slaap in Zuid-Thailand gemiddeld voor 200-350 Baht (5-9 euro) per nacht en eet gemiddeld een hele maaltijd voor 30-80 Baht (0,75-2 euro).
Valt wel mee toch?
Valt wel mee toch?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Je kunt zeker goedkoop in zuid Thailand verblijven en eten, maar wat ik betaalde in het noorden voor eenzelfde accomodatie als in het zuiden vond ik een groot verschil van prijs.
Maar het ligt natuurlijk ook aan de plaats waar je bent.
Maar het ligt natuurlijk ook aan de plaats waar je bent.
-
- Reisexpert
Ben benieuwd naar het noorden dan. Goed nieuws voor m'n budget! : )
Druk is het alleen op sommige plaatsen, er zijn ook nog genoeg plekjes waar je ook in het hoogseizoen rust kunt vinden.
Als je twee weken Zuid-Thailand doet en van Phuket naar Phi Phi naar Lipe hopt, is het inderdaad druk.
Zo'n beetje alles daar tussenin valt reuze mee hoor!
Dat het maar even gezegd is.
Druk is het alleen op sommige plaatsen, er zijn ook nog genoeg plekjes waar je ook in het hoogseizoen rust kunt vinden.
Als je twee weken Zuid-Thailand doet en van Phuket naar Phi Phi naar Lipe hopt, is het inderdaad druk.
Zo'n beetje alles daar tussenin valt reuze mee hoor!
Dat het maar even gezegd is.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
Ik vond het toerisme wel erg meevallen daar. De meeste mensen bezoeken Phang Nga met een dagtrip vanuit Phuket en die zie je dus enkel op de boten of bij James Bond eiland.sniek schreef: Vraagje voor kohraya: Phang Nga Bay is toch best een touristische plaats niet? En daar waar die paalhutjes zijn lijkt me ook erg touristisch.
Toen ik er was (kerstperiode) waren wij zelfs de enige gasten in de paalwoningen waar wij verbleven.
Verdere tips:
Indien je nog nooit geraft hebt, kan je dat regelen vanuit Phang Nga. Je vertrekt vanaf een dam, die ze open zetten om meer watervolume te krijgen. Als je wel al hebt geraft, zal de kick niet zo groot zijn.
Op weg naar Krabi ligt Than Bokkarani NP. Ook wel de moeite voor een uurtje of 2. Badpak meenemen!
En de eilandentourtjes bij Krabi (erg toeristisch) blijven de beste manier om de drukte te ontlopen en je even Robinson Crusoë te wanen. Mooie snorkelmogelijkheden ook.
Van hieruit kan je met de boot naar (must see maar toeristisch) Phi Phi en zo weer terug naar Phuket.
Met dit rondje krijg je je 2 weken wel vol (deed het zelf ooit in 9 dagen, dus Khao Sok kan er nog bij).