Tijdverdelen Bangkok

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
doantj

Tijdverdelen Bangkok

Bericht door doantj »

Hoi,

3 oktober vlieg ik van Amsterdam naar Bali. Na 3/4 weken vlieg ik dan door naar Bangkok.
Ik zit een beetje met mijn tijd, ik ga namelijk ook nog een maand Laos doe en 19 december komt mijn vriend
aan op Bangkok ( *O* ) en hebben we nog 3 weken samen in Bangkok.

Nu ben ik dus al eerder in Bangkok en wil daarom vooral in het noorden blijven. Is 3 weken dan niet te lang?
Of zal ik dan na Laos ook nog naar Cambodja/Vietnam gaan?

Thanks!
nroekel

Re: Tijdverdelen Bangkok

Bericht door nroekel »

Hallo Doantj,

Ik ben zelf begin van het jaar een maand naar Thailand geweest en drie weken is zeker niet te lang om in Thailand te vertoeven. Zelf ben ik eerst vanuit Bangkok met de bus en boot naar Koh Tao geweest om te gaan duiken. Koh Tao is zeker een aanrader om 1 a 2 weken te verblijven en te genieten van de vele duik en snorkel mogelijkheden. Het beste en goedkoopste kun je reizen met de bus en boot van Lomprayah http://www.lomprayah.com/. Met deze maatschappij reis je voor +/- 25 euro in 12 uur van Bangkok naar Koh Tao. Na mijn verblijf in Koh Tao ben ik terug gegaan naar Bangkok en heb ik een vlucht van AirAsia http://www.airasia.com/ naar Chang Mai genomen. In Chang Mai heb ik bij het Top North Hostel een 5 daagse jungle tracking geboekt. Bij deze tracking leidt een lokale gids je door de jungle en slaap je onderweg in kleine bamboo hutjes. Mocht je overigens met je eigen auto naar Schiphol reizen en daar lang moeten parkeren dan heb ik nog een goede tip om kosten te besparen. Ik heb begin van het jaar mijn auto een maand bij een goedkoper alternatief van Schiphol Parking geparkeerd via: parkeerprijzen . nl/parkeren-schiphol/. Maak er een mooie reis van.

Met vriendelijke groet,

Nick
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

3 weken voor het noorden van thailand is zeker niet teveel, als je wil kan je je daar prima vermaken, pai, chang mai, en de gouden driehoek! dan zou ik daarna richting het zuiden gaan als je vriend er is.
het is net wat je zelf wil en hoeveel tijd je wil spenderen en wat je wil zien.

Ik vond bijv Koh Tao prachtig maar 4 dagen was meer dan genoeg (als je niet gaat duiken dan heb je t in een paar dagen wel gezien).
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

3 weken in thailand is zeker niet teveel. Je kunt in 3 weken tijd heel goed vanaf bangkok naar het noorden reizen. Bijvoorbeeld via kanchanaburi en ayutthaya naar chiang mai. In kanchanaburi kun je je sowieso 2 a 3 dagen vermaken. Bezoek sowieso de erawanwatervallen, die zijn super! In ayutthaya kun je in 1 tot 3 dagen de oude tempels zien (bijvoorbeeld per huurfiets) In chiang mai kun je je makkelijk meer dan een week vermaken. Er zijn veel opties voor meerdaagse trektochten, homestays etc. Er zijn nog meer leuke plaatsen in het noorden, bijvoorbeeld Pai.

Vanuit chiang mai kun je een trein of vlucht terug naar bangkok pakken.

Tip: plan niet al je tijd in bangkok aan het begin van je verblijf in thailand. Plan ook wat dagen aan het einde, zodat je nog wat kunt sightsee-en en souvernirs in kunt slaan!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
doantj

Bericht door doantj »

Super bedankt allemaal.
Ik kan niet wachten! Ik ga zeker verschillende tochten maken en die trek door de jungle lijkt me super!
Plaats reactie