Ticket Vietnam, Cambodja en Laos
Ticket Vietnam, Cambodja en Laos
Hoi allemaal,
ik wil vanaf half september heel graag 6-7 weken gaan reizen door Vietnam, Cambodja en Laos. Ik ga dit samen met een vriendin doen.
Ik wil inmiddels graag een ticket gaan boeken, maar vroeg me het volgende af. Het beste lijkt mij natuurlijk om een retourticket te boeken. Welke stad/land is het makkelijkst om op te vliegen??? En als je op Vietnam heen en terug vliegt, hoe doe je dit dan met je visum?? (is dit lang genoeg geldig?)
Alle tips zijn welkom!! Ook wat betreft bezienswaardigheden (de minder toeristische)...
Alvast bedankt!! Gr. Linda
ik wil vanaf half september heel graag 6-7 weken gaan reizen door Vietnam, Cambodja en Laos. Ik ga dit samen met een vriendin doen.
Ik wil inmiddels graag een ticket gaan boeken, maar vroeg me het volgende af. Het beste lijkt mij natuurlijk om een retourticket te boeken. Welke stad/land is het makkelijkst om op te vliegen??? En als je op Vietnam heen en terug vliegt, hoe doe je dit dan met je visum?? (is dit lang genoeg geldig?)
Alle tips zijn welkom!! Ook wat betreft bezienswaardigheden (de minder toeristische)...
Alvast bedankt!! Gr. Linda
Re: Ticket Vietnam, Cambodja en Laos
Airoflot heeft soms goedkope tickets naar Vietman. Nauwelijks duurder dan bijvoorbeeld naar Bangkok. Andere optie zou dus zijn om naar Thailand te vliegen, en daar vandaan verder te reizen. Dat kan je soms veel geld schelen.
Vliegen naar Laos en Cambodja is vaak duurder, en een open-jaw ticket (vliegen naar stad A en terug vanuit stad B)kost vaak nog meer.
Wat het visum betreft: als je het land uit gaat, en weer in gaat, dan heb je een nieuw visum nodig. Dat geldt zowel voor Laos, Cambodja als voor Vietnam. Misschien loont het om voor vertrek voor dat land een multiple enty visum aan te vragen, dat zou ik even navragen bij de desbetreffende ambassade.
Vliegen naar Laos en Cambodja is vaak duurder, en een open-jaw ticket (vliegen naar stad A en terug vanuit stad B)kost vaak nog meer.
Wat het visum betreft: als je het land uit gaat, en weer in gaat, dan heb je een nieuw visum nodig. Dat geldt zowel voor Laos, Cambodja als voor Vietnam. Misschien loont het om voor vertrek voor dat land een multiple enty visum aan te vragen, dat zou ik even navragen bij de desbetreffende ambassade.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Ticket Vietnam, Cambodja en Laos
voor vietnam heb je een visum nodig waarvoor je moet betalen en waarmee je 1 keer het land in kunt. Dus je moet dit visum 2 keer halen en betalen of uitzoeken of een double entry een mogelijkheid is. Het kan dus heel goed zijn dat het goedkoper is om een retour bangkok te kopen en 1 goedkope vlucht naar hanoi. Dan ga je eerst heel vietnam door en dan cambodja en omhoog loas in. En dan richtin bangkok. Vanaf de grens met noord laos kan dit in 1,5 dag ( met nachttrien of bus)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika