Ipad mee op reis [ Ervaringen ]?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
El Niño
Reisexpert

Re: Ipad mee op reis [ Ervaringen ]?

Bericht door El Niño »

Goed om te horen :-). Het nadeel van zo'n ding lijkt me wel dat je er dan ook weer snel een 3G abo bij wilt voor in de trein enzo....

He, zo'n dure iPad hoeft van mij niet, maar wat betaal je nou voor een goede tablet van een ander merk (samsung ofzo)?

ps. Ik heb zelf zo'n Blackberry, maar om daar iets op te boeken zie ik echt niet zitten hoor...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

El Niño schreef:Goed om te horen :-). Het nadeel van zo'n ding lijkt me wel dat je er dan ook weer snel een 3G abo bij wilt voor in de trein enzo....
De meeste treinen van en naar mijn werk hebben (gratis) Wifi :@

Ik heb wel eens naar de tablets van Samsung gekeken. Zijn er mooi uit, maar met een beetje geheugen zit je ook zo aan 350-400 euro. Dat is nog altijf het dubbele van de prijs van een notebook. (En voor mezelf: een notebook heb ik al, dus dan is een tablet al helemaal 'overbodig'.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ik heb sinds december ook een Ipad 2 gekregen als kadootje. Ik heb zelf hem op 1 weekje meegenomen op vakantie op het zuidereiland Nieuw Zeeland en vond het geweldig om lekker te kunnen gaan zitten en lezen.
Wij gaan volgend jaar naar Azie weer terug voor 5 weken en ik ga hem zeker meenemen. Mijn man neemt een laptop mee omdat ie ook nog moet werken tijdens deze trip. Ik denk dat het voor mij voornamelijk is voor social media en ebooken lezen dat werkt echt als een speer, leest ook erg lekker. Daarnaast speel ik er wat spelletjes op ook erg relax. Wat ik het voordeel vind van een Ipad is toch wel lekker op de bank liggen en alles kunnen doen.

Groetjes van Moira
Tamaraa
Reiziger

Bericht door Tamaraa »

Hallo allemaal,

Ik wil dit topic graag nieuw leven inblazen! Ik ga in februari 2013 voor 6 maanden in Azië backpacken in mijn eentje. Nu zit ik er over te twijfelen om een Ipad / tablet mee te nemen. Ik wil 'm vooral gaan gebruiken om contact te kunnen houden met het thuisfront (skype). En het lijkt me een veilig gevoel dat je eventueel heel gemakkelijk vluchten, hostels etc kunt boeken in onvoorziene omstandigheden. Ik ben in 2007 in Thailand geweest en de internetcafe's waren daar niet al te best..

Nu zou dat wel veranderd zijn, maar het lijkt mij ook dat er anno 2012 in de meeste hotels en restaurants (gratis) wifi is. Of heb ik dat mis?

Daarnaast twijfel ik nog wel of het geen "last" wordt (los van het gewicht), omdat je er telkens op moet letten waar je de tablet laat. En ik kan me voorstellen dat ik me een beetje ongemakkelijk (en wellicht bedreigd) ga voelen als ik een local- of backpackerscafé zit met zo'n duur apparaat.

Iemand hier onlangs ervaring mee? Ben benieuwd!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik had dezelfde bedenkingen, maar ben achteraf er blij dat ik hem mee had (heb trouwens een Samsung Galaxy Tab 2, geen iPad). In Zuid Amerika had je idd bijna overal gratis WiFi. Ik gebruikte hem alleen in hotel/hostel. Op terrasje enzo ben ik idd bang dat iemand je spot, gaat achtervolgen....en beroven.
Saladin

Bericht door Saladin »

Is het kwa gewicht de moeite om voor een tablet te gaan in plaats van een notebook volgens jullie? Tegenwoordig is het bij de nieuwere tablets mogelijk om er een externe hdd aan te hangen en bijvoorbeeld foto's hier naartoe te kopieren. (usb hub/ externe kaartlezer) Een kleinere laptop weegt toch al gauw 1.5 kilo.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Externe HDD gaat niet, tenzij het er eentje is met externe/eigen voeding. Zowel de samsung als de iPad leveren niet genoeg stroom op de USB-poort. Daar komt trouwens nog bij dat het filemanagement van de iPad waardeloos is; alles moet via iTunes. Bij Samsung kun je wel met windows-achtige filemanager kopieren.

ps. een 16GB usb-stick werkt bij mij op de samsung. Bij de iPad is dit dubieus.....officieel ondersteunt de iPad niet eens USB. Schijnt wel te kunnen, maar is hit or miss.....
sasssss
Vakantieganger

Bericht door sasssss »

Ik ben ook zo aan het twijfelen....wel of niet eentje kopen!? Een verkoopster in de Apple store vertelde me wel dat er een dingetje is wat je op je Ipad kon zetten om foto's over te zetten. Dat zou dan wel handig zijn.

Het is natuurlijk wel diefstalgevoelig zo'n ding, als je hem meeneemt moet je er zeker niet mee te koop lopen denk ik (ik ga naar zuid en midden Amerika)

Hmm...ik weet het nog niet!
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Dat kan met een kit. En verzekeren kan ook geen kwaad. Dan is het wat 'veiliger'. En je kan nog kijken naar tablets van 7". Die zijn makkelijk mee te nemen in de binnenzak en zijn ook iets goedkoper.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Precies, daarom liet kwam mijn Samsung ook nooit het hostel uit :-). Samsung is trouwens veel meer waar voor je geld hoor, ...... en let bij Apple ook op wat erbij zit. Bij Samsung tab 2 zit wel een traveladapter bv, maar iPad volgens mij niet.....

@Rick: ik heb ook naar die 7 inch dingen gekeken. Ze lijken me idd handig voor op reis, maar ik had het gevoel dat ik daar thuis weer minder mee zou doen....
Tamaraa
Reiziger

Bericht door Tamaraa »

Daar heb ik wat aan! Zit nog steeds een beetje te twijfelen maar zie wel veel voordelen inderdaad. Bedankt voor de reacties!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Als je een Ipad koopt dan krijg je een kabel en een plug voor in de muur om op te laden. De Ipad die ik heb gekregen kwam uit Nederland en dus had ik ook een plug voor NL. Ik woon zelf in Nieuw Zeeland en heb via een soort marktplaats die we hier hebben, voor 2 euro een andere plug gekocht die je er zo op kunt schuiven.

Het klopt inderdaad dat je geen USB uitgang hebt. Ik heb het zelf nooit al vervelend ervaren. Je kunt er inderdaad een kit voor kopen om van SD kaart naar Ipad te laden. Ze hebben die ook zeg maar niet van het merk Apple. Hier in Nieuw Zeeland worden die al aangeboden vanaf omgerekend 5 euro dus zullen ze die via marktplaats ook wel vast in Nederland verkopen. Diegene die ze hier hebben zijn 5 in 1 en dan ook met een USB uitgang.
Moreno
Vakantieganger

Bericht door Moreno »

Vergeet de veel te dure ipad rommel.

Ik heb een Asus Transformer gekocht en is erg geschikt voor reizen. Hier een paar voordelen tov ipad:

-Beter besturings systeem (android)
-SD kaart sleuf
-2 USB ingangen
- micro sd kaart sleuf
-Keyboard (Zeer handig voor als je een hoop gaat typen, voor bijv. een blog of lange emails naar thuisfront)
-dankzij opzet keyboard heeft dit apparaat een lange levensduur. Ik zelf heb hoogste gemeten, 14 uur. Of als ik films kijk kan ik bij wel 4 films 150 min. bekijken

Dit apparaat lijkt erg veel op een normale laptop omdat hij ook gewoon een keyboard heeft. Maar gebruik is makkelijker bij navigeren omdat je ook touchscreen hebt, en als je lange verhalen wilt typen heb je een keyboard.

Nadeel is dat hij toch wel redelijk zwaar door de grote battery.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Haha, lijkt net een pleidooi voor de samsung galaxy tab2 :-). Los keyboard kun je voor de samsung ook kopen hoor. De samsung kost nu 325 omgeveer (en is veel beter dan de iPad2 die minimaal 399 kost). Wat kost die Asus?
Moreno
Vakantieganger

Bericht door Moreno »

Prijs van asus transformer serie is niet goedkoop. Als je de meest nieuwe model wil ben je toch wel rond de 500 euro kwijt of meer. Het eerste model Tf101 (1.5 jaar oud) die ik heb zal wel goedkoper zijn.

Al hoewel het een oudje is, ben ik er nog steeds blij mee en gebruik op moment op reis ook. Hij voelt niet aan als een tablet(keyboard), maar bedient wel zo lekker makkelijk als een tablet ;)
Plaats reactie