Credit card/visum

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
Karlien

Credit card/visum

Bericht door Karlien »

Hello,

Om een visum aan te vragen via internet heb je een credit card nodig, nu heb ik deze zelf niet, maar bij de reisorganisatie waar ik mijn ticket geboekt heb (backpackers.nl) zeiden ze dat het sowieso handig is om een credit card aan te schaffen.
is dat zo?
En het duurt dan nog 2 tot 3 weken voordat ik die heb, ik 21 oktober weg, ben ik dan nog op tijd om een visum aan te vragen?
En wat is het verschil tussen een visa en permit, ik vroeg het al aan de ambassade maar werd er niet veel wijzer van..
xx Karlien
bolletjeom
Reisexpert

Re: Credit card/visum

Bericht door bolletjeom »

dag Karlien

hoe lang ga je naar N-Z?
wil je er ook werken. als je wilt werken heb je een working holiday visum nodig dat ook wel eens een permit genoemd word.
Ik kan me niet herinneren dat wij een visum aangevraagd hebben, volgens mij kregen we die gewoon voor 3 maanden op het vliegveld bij aankomst. we hadden een 3 maanden permit. je moest dan wel een ticket hebben dat laat zien dat je binnen 3 maanden weer vetrekt.

wat betreft een CC...ik vraag me ook altijd af waarvoor je die in godesnaam nodig hebt...maar goed. heb er dus wel 1. schijnt handig te zijn voor noodgevallen ofzo :)
hoewel mijn noodgevallen dan meestal te maken hebben met het kwijt zijn van pasjes :mrgreen:

wel is het zo dat online vluchten boeken en het huren van auto's alleen maar kan met een CC...dus daarvoor is het dan handig
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI »

Het hebben van een kredietkaart is sowieso handig. Het dient dikwijls als onderpand voor een tourtje of iets dergelijks. Ikzelf vind het ook wel een veilig voel. Mocht je iets ergs overkomen, je hebt altijd geld achter de hand. (Weliswaar later te betalen, maar ik denk bijvoorbeeld aan een hospital, snel een vlucht boeken, ..) Ik zou die dus zeker meenemen! Sommige banken bieden ook een gratis service voor het afhalen van geld in het buitenland, ik denk aan Argenta in Belgiê ..check dit zeker anders kunnen je kosten aardig oplopen.

Verschil tussen visa en permit? Zijn het niet allebei toelatingen om een land binnen te kunnen?

Ik meen mij te herrineren dat ik na aanvraag op het internet vrijwel direct antwoord kreeg. Kan je voor de veiligheid niet even de kaart van je ouders of van vrienden vragen en dan later terug betalen? Dan ben je zeker.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik heb ook geen visum aangevraagd ofzo (3 jaar geleden). Formuliertjes invullen en je krijgt ter plekke 90 (denk ik) dagen. Permit zal idd wel voor werken zijn (misschien ook wel wonen enzo. Maar wie koopt er nou een huis als hij binnen 90 dagen het land weer uit moet :-)). Geld afhalen in buitenland is Western Union money transfer (voor het geval je echt alles kwijt raakt). Het zou idd best kunnen dat deze dienst bij een credit card zit. Of dat het heel goedkoop is in vergelijking met de werkelijke kosten.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

afhalen van geld....hmmm..bedoelt ze niet gewoon pinnen? Dat kan met de rabobank gratis en zeker de moeite waard want je bespaard flink.

ik heb nog never nooit een CreditCard neer moeten leggen bij het boeken van een toertje, dus daarvoor lijkt zo'n ding me niet nodig. maar het kan ook geen kwaad om er 1 mee te hebben. Als je hem niet gebruikt kost het je ook niets.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik ook niet, maar heb hem wel eens gebruikt als pin backup. Bv. in Brazilie, waar Cirrus niet altijd te vinden is. Ook bij cash betalen van Galapagos (max pinnen met pinpas én credit card :-)). Ook een keer een boot mee geboekt (www.navimag.com). Vluchten iha gewoon cash afgetikt bij reisbureaus trouwens. Voor mij vooral pin backup voor het geval mijn pinpas gejat wordt. Bijna gebeurt trouwens, credit card zat in money belt om mijn enkel.......
Plaats reactie