Wanneer ben je backpacker en wanneer een reiziger?
Re: Wanneer ben je backpacker en wanneer een reiziger?
Een label kan b.v. handig zijn voor communicatie. In het begin gebruikte wij vaak het woord "backpacker", dat blijkbaar bij sommige een negatieve bijsmaak heeft.
Tjonge, een hele discussie! Misschien kan ik opheldering bieden haha
Volgens Wikipedia:
Backpacker
Rugzaktoerisme (Engels: backpacking) is een vorm van reizen, waarbij met name jongeren met een rugzak of backpack de wijde wereld intrekken. Vaak zijn de reizen van langere duur en wordt slechts korte tijd op een vaste locatie verbleven. Rugzaktoeristen reizen meestal met een beperkt budget en liften of gebruiken het openbaar vervoer. Vaak verblijven rugzaktoeristen in een jeugdherberg of goedkope hotels. Deze toeristen maken vaak gebruik van specifieke reisgidsen, zoals de Lonely Planet, de Rough Guide, Let's Go, de Trotter of de Footprint.
Soms worden toeristen die een fietsvakantie maken waarbij ze steeds elders overnachten ook tot rugzaktoeristen gerekend, hoewel ze hun bagage niet op de rug dragen.
Reiziger
Een reiziger is iemand die zich verplaatst van een herkomst naar een bestemming. Reizen kan te voet, door gebruik te maken van een eigen vervoermiddel, of door gebruik te maken van een vervoersdienst die geleverd wordt door een vervoerder.
Vakantieganger
Niet bekend bij Wikipedia.

Backpacker
Rugzaktoerisme (Engels: backpacking) is een vorm van reizen, waarbij met name jongeren met een rugzak of backpack de wijde wereld intrekken. Vaak zijn de reizen van langere duur en wordt slechts korte tijd op een vaste locatie verbleven. Rugzaktoeristen reizen meestal met een beperkt budget en liften of gebruiken het openbaar vervoer. Vaak verblijven rugzaktoeristen in een jeugdherberg of goedkope hotels. Deze toeristen maken vaak gebruik van specifieke reisgidsen, zoals de Lonely Planet, de Rough Guide, Let's Go, de Trotter of de Footprint.
Soms worden toeristen die een fietsvakantie maken waarbij ze steeds elders overnachten ook tot rugzaktoeristen gerekend, hoewel ze hun bagage niet op de rug dragen.
Reiziger
Een reiziger is iemand die zich verplaatst van een herkomst naar een bestemming. Reizen kan te voet, door gebruik te maken van een eigen vervoermiddel, of door gebruik te maken van een vervoersdienst die geleverd wordt door een vervoerder.
Vakantieganger
Niet bekend bij Wikipedia.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
-
- Reisexpert
Nou, jullie noemen het maar hoe je het noemen wilt. Ik blijf bij m'n standpunt 

You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Klinkt mij als een backpacker, behalve dat de rugzak/ho(s)tels weggelaten zijn in het stukje tekst. En wie zegt dat een reiziger geen rugzak om mag hebben?Reismeis schreef:Reiziger

Ik bemoei me verder niet met deze discussie haha. Als je beide teksten vergelijkt, kom je volgens mij tot de conclusie dat het allemaal één pot nat is. Wat Travelator zegt, dus 

..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Whahaha GOEDE QUOTE... echter mij ervaring is dat het grootste gedeelte van de maatschappij niet zo denkt.Travelator schreef:Live now, work later

-of trek ik het nu uit zijn verband zoals jij het bedoelde...
Veel mensen hebben dromen, veel mensen maken hun dromen NIET waar, stellen ze uit tot overmorgen. Feit blijft dat je nu leeft. En je dromen vaak makkelijker te verwezenlijken zijn dan men denkt. (boek: timothy ferris, the four hour workweek) Menigeen word "klein" gehouden door zijn directe omgeving, vaak door mensen die datgene wat jij denkt/zegt te willen doen zelf nog nooit/niet hebben gedaan.
Bijvoorbeeld:
IK: "Ik wil naar Alaska.".

Mijn omgeving: "Zou je dat wel doen", "Ga eerst maar eens sparen." "Wat denk je daar te vinden."

Allemaal terechte punten, die enigzins het overdenken waard zijn, maar vaak worden geuit door mensen die (in mijn ogen) zelf ook niet veel waar maken van hun eigen dromen en wensen.

Dus laat ik een mening van iemand die al naar Alaska is geweest en alle voor en nadelen heeft mee gemaakt, zwaarder wegen dan de meesten uit mijn directe omgeving.
Lees mijn vraag: "iemand nog een medicijn tegen een ongezouten mening" in de rubriek algemeen ook eens door.
met de quote Live now, work later, sla ik bij mijn directe omgeving vaak behoorlijk wat glazen in, ipv de spijker op zijn kop.
Weinig mensen uit mijn directe omgeving komen werkelijk uit hun "comfort-zone" en durven datgene te doen waar anderen alleen maar van dromen. Meestal worden de mensen die uit hun comfort-zone willen komen afgeschilderd als geschift, durf-als en roekeloos, geen gevoel voor verantwoordelijkheid en rekening houdend met hun directe omgeving.
Jammer, juist daar ligt het succes, als je the guts hebt om te doen wat je wilt
Doen wat je wilt doen, Nu.
En het is eenvoudiger te behalen dan we denken.
Tis maar om het gezegd te hebben.
Ik ga naar Alaska.

Als dat zou zijn, zou het dan niet mnder discussie moeten opleveren? Persoonlijk ben ik het jullie eens, maar er lijkt wel verschil te zijn bij mensen die niet reizen of backpacken.Reismeis schreef:Ik bemoei me verder niet met deze discussie haha. Als je beide teksten vergelijkt, kom je volgens mij tot de conclusie dat het allemaal één pot nat is. Wat Travelator zegt, dus
It's all about the attitude.
Voor mijn gevoel doen backpackers het meer om de hele ervaring en het gevoel dat reizen je geeft. Inclusief de crappy hostels en lange uren op het station. Een reiziger is dan meer iemand die voornamelijk veel interesse heeft in andere culturen en omgevingen. Zelf val ik dan in de categorie 'van allebei een beetje'.
Voor mijn gevoel doen backpackers het meer om de hele ervaring en het gevoel dat reizen je geeft. Inclusief de crappy hostels en lange uren op het station. Een reiziger is dan meer iemand die voornamelijk veel interesse heeft in andere culturen en omgevingen. Zelf val ik dan in de categorie 'van allebei een beetje'.

Laugh and enjoy!
Welke twee dingen combineer je dan? Culturen en omgevingen maar wel verblijven in crappy hotels?
Haha, als echte backpacker kan ik sowieso niet zonder kakkerlakken. Die mis ik hier echt.
Maar de beleving van een andere cultuur vind ik wel het mooiste aan reizen.
Wat is jullie main reason om te backpacken?
Maar de beleving van een andere cultuur vind ik wel het mooiste aan reizen.
Wat is jullie main reason om te backpacken?
Laugh and enjoy!
De vraag is of ik "backpack"
? Maar ik reis inderdaad ook regelmatig op een klein budget, naast dat je dus meer kunt doen voor hetzelfde geld voegt het in mijn beleving ook iets toe aan de ervaring. Ik reis in ieder geval niet alleen voor de cultuur, ook voor natuur.