Tour Yogyakarte - Bromo - Kawah Ijen - Bali
-
Tour Yogyakarte - Bromo - Kawah Ijen - Bali
Goedemorgen,
Ik ben een nieuwe forummer en vooral een meelezer. Nu heb ik zelf een vraag, dus tijd voor een topic.
In mei/juni ga ik met mijn vriend een rondreis maken door Maleisisch Borneo en een deel van Indonesië. We boeken alleen een ticket en gaan op de bonnefooi reizen.
Veel info heb ik gevonden in de Lonely Planet en op internet. Ik kom er alleen niet uit hoe ik nu het beste van Yogyakarta naar de Bromo en vervolgens de Kawah Ijen vulkaan kan reizen. Op internet zijn aardig wat Indonesische organisaties die tours aanbieden, startend in Yogya en eindigend op Bali. De tours die aangeboden worden vind ik nogal prijzig. Ik heb er meerdere van rond de $300 p.p. gevonden. Ik heb het idee dat het goedkoper kan. Wie heeft een soortgelijke tour terplekke in Yogya geboekt? Hoe beviel dit? Wat waren de kosten en wat kreeg je voor dat bedrag?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Alvast bedankt.
Groetjes van Vrouwtje Theelepel
Ik ben een nieuwe forummer en vooral een meelezer. Nu heb ik zelf een vraag, dus tijd voor een topic.
In mei/juni ga ik met mijn vriend een rondreis maken door Maleisisch Borneo en een deel van Indonesië. We boeken alleen een ticket en gaan op de bonnefooi reizen.
Veel info heb ik gevonden in de Lonely Planet en op internet. Ik kom er alleen niet uit hoe ik nu het beste van Yogyakarta naar de Bromo en vervolgens de Kawah Ijen vulkaan kan reizen. Op internet zijn aardig wat Indonesische organisaties die tours aanbieden, startend in Yogya en eindigend op Bali. De tours die aangeboden worden vind ik nogal prijzig. Ik heb er meerdere van rond de $300 p.p. gevonden. Ik heb het idee dat het goedkoper kan. Wie heeft een soortgelijke tour terplekke in Yogya geboekt? Hoe beviel dit? Wat waren de kosten en wat kreeg je voor dat bedrag?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Alvast bedankt.
Groetjes van Vrouwtje Theelepel
- LadyHeather
- Reisexpert
Re: Tour Yogyakarte - Bromo - Kawah Ijen - Bali
Ik heb idd zo'n tourtje Yogya - Bromo - Bali gedaan 2 jaar terug. Geboekt in Yogya bij Anna's (heet het volgens mij.. of iets wat er op lijktVrouwtje_Theelepel schreef:Op internet zijn aardig wat Indonesische organisaties die tours aanbieden, startend in Yogya en eindigend op Bali. De tours die aangeboden worden vind ik nogal prijzig. Ik heb er meerdere van rond de $300 p.p. gevonden. Ik heb het idee dat het goedkoper kan. Wie heeft een soortgelijke tour terplekke in Yogya geboekt? Hoe beviel dit? Wat waren de kosten en wat kreeg je voor dat bedrag?

We gingen met zo'n klein busje met 7 mensen naar Bromo, prima chauffeur, stoppen bij van die standaard restaurantjes waar je dan kunt/moet eten, maar echt niet belachelijk duur ofzo. Eenmaal bij Bromo in de buurt wordt iedereen over gehevelt in van die lokale busjes en naar je hotel gebracht. Daar kun je of bedenken dat je langer wil blijven of gewoon mee gaan in de massa. Uiteindelijk wordt je met grote bussen naar Bali gebracht waarbij je volgens mij kunt kiezen tussen eindbestemming Lovina of Den Pasar (ik ben uitgestapt direct na de veerboot bij aankomt op Bali). Ik moet de exacte prijs ff voor je opzoeken als je dat wil weten maar dat was zeker geen $300, zo uit mn hoofd denk ik iets van 50 of 60 euro.. en dat was dan vervoer en overnachting, maar dat is zo uit mn hoofd en weet niet zeker of t klopt!
Selalu mencari...
-
Bedankt voor je reactie! Heb je enig idee of je een soortgelijke tour ook kunt boeken met bezoek aan de Bromo en de dag erna een bezoek aan de Kawah Ijen vulkaan?LadyHeather schreef:Ik heb idd zo'n tourtje Yogya - Bromo - Bali gedaan 2 jaar terug. Geboekt in Yogya bij Anna's (heet het volgens mij.. of iets wat er op lijktVrouwtje_Theelepel schreef:Op internet zijn aardig wat Indonesische organisaties die tours aanbieden, startend in Yogya en eindigend op Bali. De tours die aangeboden worden vind ik nogal prijzig. Ik heb er meerdere van rond de $300 p.p. gevonden. Ik heb het idee dat het goedkoper kan. Wie heeft een soortgelijke tour terplekke in Yogya geboekt? Hoe beviel dit? Wat waren de kosten en wat kreeg je voor dat bedrag?iig in Jl. Prawirotaman niet aan de kant van ViaVia maar aan de overkant van de straat). Vriendelijke mensen.
We gingen met zo'n klein busje met 7 mensen naar Bromo, prima chauffeur, stoppen bij van die standaard restaurantjes waar je dan kunt/moet eten, maar echt niet belachelijk duur ofzo. Eenmaal bij Bromo in de buurt wordt iedereen over gehevelt in van die lokale busjes en naar je hotel gebracht. Daar kun je of bedenken dat je langer wil blijven of gewoon mee gaan in de massa. Uiteindelijk wordt je met grote bussen naar Bali gebracht waarbij je volgens mij kunt kiezen tussen eindbestemming Lovina of Den Pasar (ik ben uitgestapt direct na de veerboot bij aankomt op Bali). Ik moet de exacte prijs ff voor je opzoeken als je dat wil weten maar dat was zeker geen $300, zo uit mn hoofd denk ik iets van 50 of 60 euro.. en dat was dan vervoer en overnachting, maar dat is zo uit mn hoofd en weet niet zeker of t klopt!
- bolletjeom
- Reisexpert
in yogja zitten tientallen burotjes die tourtjes aanbieden. Ze hebben het liefste dat je de massa volgt. Wij waren nogal eigenwijs. We wilde alleen vervoer naar Bromo. Met wat moeite hebben we ze kunnen overtuigen om ons af te zetten bij het hostel van onze keuze. Verder werden we onder lichte druk een burotje in gestuurd om een jeeptoer te boeken. We zijn gewoon demonstratief op de stoep gaan zitten tot ze door hadden dat we niet gingen boeken. De andere mensen uit ons busje deden dat wel.
We zijn 2 nachten gebleven zodat we overdag lekker de tijd hadden bij Bromo.
We hebben ook geen gebruik gemaakt van vervoer naar Bali. We hebben lokaal vervoer genomen naar een treinstation en toen de ferry. Was ook allemaal prima te doen.
Voor het transport hebben we iets van 25 euro ofzo betaald. Zeker niet meer
We zijn 2 nachten gebleven zodat we overdag lekker de tijd hadden bij Bromo.
We hebben ook geen gebruik gemaakt van vervoer naar Bali. We hebben lokaal vervoer genomen naar een treinstation en toen de ferry. Was ook allemaal prima te doen.
Voor het transport hebben we iets van 25 euro ofzo betaald. Zeker niet meer
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
Dat klinkt een beetje als wat wij ook willen gaan doen. Wij vertrekken morgen van KL naar Surabaya en hopen dat we over een weekje toch iets van de Bromo kunnen zien.
Rudi: jij hebt dus ergens bij de vulkaan zelf overnacht? Zijn daar een aantal goede plekken om te overnachten of kun je beter Probollingo als uitvalsbasis nemen? En jullie hebben alles dus voornamelijk zelf geregeld, kun je ook zelf daar een beetje rondlopen of heb je een gids/tour nodig?
Tot slot nog een laatste vraagje,
Weet een van jullie of het vanuit bromo/omgeving ook makkelijk te regelen is om door te reizen naar Kawah Ljen en daarna naar Bali?
Thnx!
Rudi: jij hebt dus ergens bij de vulkaan zelf overnacht? Zijn daar een aantal goede plekken om te overnachten of kun je beter Probollingo als uitvalsbasis nemen? En jullie hebben alles dus voornamelijk zelf geregeld, kun je ook zelf daar een beetje rondlopen of heb je een gids/tour nodig?
Weet een van jullie of het vanuit bromo/omgeving ook makkelijk te regelen is om door te reizen naar Kawah Ljen en daarna naar Bali?
Thnx!
Ik heb exact dezelfde vraag, nu zie ik wel dat deze reactie inmiddels al wat oud is. Maar heb je het destijds nog ondernomen Miranda? Ik wil namelijk ook via Surabaya, naar Gunung Bromo en 't Ijen plateau, vanwaar ik doorreis naar Bali (Labuhan lalang). Ik ben van mening als ik het allemaal ter plekke zelf moet regelen ik er 3x zo lang over doe dan wanneer het 'georganiseerd' is, maar ik wil ook niet dat het zo georganiseerd is dat zij letterlijk iedere stap die ik neem bepalen. (Dus eigenlijk alleen het transport geregeld).mirandasilvius schreef:Dat klinkt een beetje als wat wij ook willen gaan doen. Wij vertrekken morgen van KL naar Surabaya en hopen dat we over een weekje toch iets van de Bromo kunnen zien.
Thnx!
Ik heb vorig jaar de trip met een tourtje gemaakt. In eerste instantie wilde ik alles zelf doen, maar het was niet mogelijk om in het hoogseizoen (juli/aug) betaalbare accommodatie bij Ijen te vinden. Zelfs de duurdere dingen van meer dan 60 euro per nacht zaten vol!
Ik heb in Probolinggo overnacht voor mijn bezoek aan de Bromo. Dat heb ik daar geregeld. Ik heb de vulkaan bezocht, en het uitzichtpunt (en de tempel). Daarna kon ik even terug naar het hotel, en toen werd ik opgehaald om richting Ijen te gaan.
Sommige mensen rijden met een man of 10-15 in de bemo (weinig ruimte), maar ik zat samen met 1-2 andere reizigers in een auto. (De mensen in het volle busje kwamen allemaal uit Yogya.) We konden zelf aangeven waar we stopten, en hoe lang we ergens wilde blijven.
Uiteindelijk was mijn trip maar een heel klein beetje duurder (5 tot 10 euro) dan de mensen die alles samen deden.
Ik heb in Probolinggo overnacht voor mijn bezoek aan de Bromo. Dat heb ik daar geregeld. Ik heb de vulkaan bezocht, en het uitzichtpunt (en de tempel). Daarna kon ik even terug naar het hotel, en toen werd ik opgehaald om richting Ijen te gaan.
Sommige mensen rijden met een man of 10-15 in de bemo (weinig ruimte), maar ik zat samen met 1-2 andere reizigers in een auto. (De mensen in het volle busje kwamen allemaal uit Yogya.) We konden zelf aangeven waar we stopten, en hoe lang we ergens wilde blijven.
Uiteindelijk was mijn trip maar een heel klein beetje duurder (5 tot 10 euro) dan de mensen die alles samen deden.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Thnx Jenny! Denk dat ik dan ook gewoon met de bus vanuit Surabaya naar Probolinggo ga en daar zelf de 'tour' verder regel zoals jij hebt gedaan.
Zo is het georganiseerd maar heb je toch redelijke vrijheid!
Zo is het georganiseerd maar heb je toch redelijke vrijheid!