als vrouw alleen veilig door Rusland?

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
Myrle
Vakantieganger

als vrouw alleen veilig door Rusland?

Bericht door Myrle »

Ik ben een reis aan het plannen en wil die beginnen met ongeveer twee weken voor St. Petersburg, Moskou en tussenliggende attracties en vervolgen met de TME. Tijdens de treinreis wil ik (dat is nu het idee) uitstappen in Irkutsk en Ulaan Baator. Is dit veilig om als vrouw alleen te doen (met name Rusland)?
Kims
Reisexpert

Re: als vrouw alleen veilig door Rusland?

Bericht door Kims »

Hi,

Wij hebben met 3 vrouwen door Rusland gereisd en totaal geen problemen gehad. Voor de veiligheid kun je in hostels in dorms slapen voor alleen vrouwen en in de trein een bed in een coupe voor alleen vrouwen boeken mits je 2e of 1e klas reist. Soms kunnen de Russische mannen nogal wat drinken in de treinen en wat vervelend worden, zo voorkom je eventuele problemen. Wij vonden de mensen in eerste instantie wat stug, maar 1 op 1 erg vriendelijk over het algemeen.

Aanrader is het plaatsje Suzdal (treinstop Vladimir) een paar uur ten Oosten van Moskou. Ook vonden wij Olkhon eiland in het Baikalmeer (stop Irkutsk) schitterend.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
bolletjeom
Reisexpert

Re: als vrouw alleen veilig door Rusland?

Bericht door bolletjeom »

ik had in rusland ook niet het gevoel onveiliger te zijn dan in nl. Alleen inderdaad de dronken mannen. Die ga ik in nederland ook uit de weg en zal je in rusland ietsje vaker tegen het lijf lopen (en wat eerder op de dag)
de stede lijken mij geen probleem en ik zou de tip voor de trein volgen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie