Californië, bus of trein?
Californië, bus of trein?
Hallo,
Ik ben van plan over een jaar op reis te gaan, en wil als laatste naar Californië. Ik wil graag een wereldticket, heb er al een op het oog waarbij ik aankom in LA en daar ook weer vertrek. Maar ik wil ook graag naar San Francisco. Nou vraag ik me af of ik daar beter de bus of trein voor kan nemen? Klein probleempje is dat ik halverwege ook nog iemand wil opzoeken (in Coalinga, ter hoogte van Fresno). Heeft iemand ervaring met het reizen tussen die twee steden met het openbaar vervoer? En hoe ben ik het goedkoopste uit?
Oh ik had ook al even gekeken op de site van Amtrack, maar daar moet ik behoorlijk vaak overstappen en in sommige delen is alleen handbagage toegestaan, en ik heb dan mijn backpack bij me.
Ik ben van plan over een jaar op reis te gaan, en wil als laatste naar Californië. Ik wil graag een wereldticket, heb er al een op het oog waarbij ik aankom in LA en daar ook weer vertrek. Maar ik wil ook graag naar San Francisco. Nou vraag ik me af of ik daar beter de bus of trein voor kan nemen? Klein probleempje is dat ik halverwege ook nog iemand wil opzoeken (in Coalinga, ter hoogte van Fresno). Heeft iemand ervaring met het reizen tussen die twee steden met het openbaar vervoer? En hoe ben ik het goedkoopste uit?
Oh ik had ook al even gekeken op de site van Amtrack, maar daar moet ik behoorlijk vaak overstappen en in sommige delen is alleen handbagage toegestaan, en ik heb dan mijn backpack bij me.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Californië, bus of trein?
Kijk ook eens op de site van Greyhound busssen. Het busnetwerk is veel uitgebreider dan dat van de Amtrak.
Misschien is een buspass een optie http://www.discoverypass.com/products.asp
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
- bolletjeom
- Reisexpert
Ik heb gebruik gemaakt van Megabus. Die waren een stukje goedkoper dan greyhound.
http://us.megabus.com/
Ik vond reizen met de bus prima te doen en het ook erg vermakelijk om te zien dat er vreetstops gemaakt worden. Sorry dat ik ze zo noem. Wacht........stukje van mijn reisverslag:
http://us.megabus.com/
Ik vond reizen met de bus prima te doen en het ook erg vermakelijk om te zien dat er vreetstops gemaakt worden. Sorry dat ik ze zo noem. Wacht........stukje van mijn reisverslag:
Halverwege de rit word er gestopt met de mededeling: " jullie hebben 15 minuten om jullie eten te kopen. Je mag het in de bus op eten". Ik ben in de eerste plaats verbaasd omdat het niet echt een tijd is voor een maaltijd, we zijn net 2 uur onderweg en we vertrokken rond lunchtijd en we gaan ruim voor het avondeten aankomen. Ten tweede omdat er in de bus gegeten mag worden. Mijn verbazing is nog groter wanneer blijkt dat ik de enige ben die niet met een supersize menu weer aan boord stap. Wat zijn die maaltijden immens groot zeg!!! Ik vind het helemaal niet vreemd dat iedereen moddervet is.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dus liever de bus dan de trein volgens jullie.
Bedankt voor de tips, ga er eens goed naar kijken!
Aan de oostkust van de USA hebben we veel met de bus gereisd (Greyhound) en dat is ons goed bevallen, toen wij er waren was Greyhound het goedkoopst, maar dat is alweer bijna 2 jaar geleden.
Aan de westkust hadden we een auto tot onze beschikking. Heb je een rijbewijs? Ik weet niet wat je budget is, maar anders zou ik een auto huren. De weg van LA naar SFO is namelijk schitterend om te rijden Je komt dan door de Big Sur, via de Highway 1 (provinciale weg), niet de I5 (snelweg), waar je otters en zeehonden kunt zien. En je kunt dan eventueel nog via Santa Cruz gaan, leuk plekje om even langs te gaan. Je hebt hier, naast het strand,de Santa Cruz Beach Boardwalk, een soort pretpark aan het water. En je kunt dat terug via de I5, die vlak langs Coalinga loopt. Of het geheel visa versa natuurlijk
.
Aan de westkust hadden we een auto tot onze beschikking. Heb je een rijbewijs? Ik weet niet wat je budget is, maar anders zou ik een auto huren. De weg van LA naar SFO is namelijk schitterend om te rijden Je komt dan door de Big Sur, via de Highway 1 (provinciale weg), niet de I5 (snelweg), waar je otters en zeehonden kunt zien. En je kunt dan eventueel nog via Santa Cruz gaan, leuk plekje om even langs te gaan. Je hebt hier, naast het strand,de Santa Cruz Beach Boardwalk, een soort pretpark aan het water. En je kunt dat terug via de I5, die vlak langs Coalinga loopt. Of het geheel visa versa natuurlijk

Laatst gewijzigd door Dee op 25 jan 2012 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Met de auto zou natuurlijk het leukst zijn, kan je ook stoppen wanneer je wil.
Ik ben op het moment bezig met m'n rijbewijs halen, dus tegen de tijd dat ik vertrek heb ik die wel.
Alleen ben ik op het moment dat ik in CA ben nog 20, en heb begrepen dat je minimaal 21 moet zijn en een aantal jaren rij-ervaring moet hebben? Dus dan valt die optie helaas al af.
Denk dat het dan toch de bus wordt, rijd die echt hele lange stukken aan een stuk door of heb je regelmatig stops?
Ik ben op het moment bezig met m'n rijbewijs halen, dus tegen de tijd dat ik vertrek heb ik die wel.
Alleen ben ik op het moment dat ik in CA ben nog 20, en heb begrepen dat je minimaal 21 moet zijn en een aantal jaren rij-ervaring moet hebben? Dus dan valt die optie helaas al af.
Denk dat het dan toch de bus wordt, rijd die echt hele lange stukken aan een stuk door of heb je regelmatig stops?
Jammer dat ze vaak zo moeilijk doen over leeftijd, want geloof me, als je in Nederland je rijbewijs hebt gehaald, dan kun je zeker in de USA wel rijden, Daar is het 100 keer rustiger op de weg. Zelfs LA is vergelijkbaar met een gemiddelde spits in NL, maar ja.. regels he!
Wij stopten toen met de bus op meerdere plekken, maar dat is verschillend per busroute dacht ik. Je kunt vaak op de website van de busmaatschappij zien waar je precies stopt dacht ik.
Wij stopten toen met de bus op meerdere plekken, maar dat is verschillend per busroute dacht ik. Je kunt vaak op de website van de busmaatschappij zien waar je precies stopt dacht ik.
Rose schreef:Dus liever de bus dan de trein volgens jullie.
Wat een advies om iemand 1-2-3 Greyhound te adviseren. Greyhound stations liggen bijna altijd op de verkeerde plekken in de stad: danwel buiten het centrum of in ruige buurten. Het type persoon dat met de bus reist in vergelijking tot een treinreiziger (dan praat ik niet over Acela/Megabus/Boltbus in het oosten: dat zijn zakelijke reizigers -m.u.v. PeterPan e.d. "China Town" bussen) mag IMO geclassificeerd worden als onprettig. AMTRAK stations zijn vrijwel altijd midden in de steden en met overig OV goed bereikbaar. Leuk zo'n Greyhound Pass, maar met ISIC korting valt AMTRAK ook mee. Wel vroeg boeken. Mijn advies voor Roos: overweeg AMTRAK in je reis. Bekijk ook vliegtarieven via Kayak.com. Let op: er is één luchtvaartmaatschappij die niet in deze zoekmachines voorkomt, nml. Southwest Airlines. Bij hun moet je op de site kijken.goedkoopvliegenclub schreef:Kijk ook eens op de site van Greyhound busssen. Het busnetwerk is veel uitgebreider dan dat van de Amtrak.
Het spijt me goedkoopvliegenclub, maar ik ben graag risicomijdend. Roos lijkt me een vrouwelijke reiziger (alleen?) - AMTRAK is veel meer aan te raden dan Greyhound in een ruige buurt.
Het is goed om verschillende opties te belichten en met de informatie en ervaring die iemand heeft iemand verder te helpen. Het is aan Roos om haar "beste" keuze te maken. Maar laten we het niet te persoonlijk maken 

Erik, in dit geval wil ik haar die keuze liever niet zelf laten maken. Ik weet op basis van ervaring dat je Greyhound prima op kleine stukken kan gebruiken, maar NIET (en helemaal niet als vrouw) op langere stukken.
Amtrak of vliegtuig is een beter alternatief, vaak ook goedkoper. Er zijn ook veel ongelukken gebeurd op langere stukken door slechte staat van bussen of vermoeidheid van passagiers. Als de reistijd de 4,5 uur overgaat, geen Greyhound meer nemen.
Amtrak of vliegtuig is een beter alternatief, vaak ook goedkoper. Er zijn ook veel ongelukken gebeurd op langere stukken door slechte staat van bussen of vermoeidheid van passagiers. Als de reistijd de 4,5 uur overgaat, geen Greyhound meer nemen.
- bolletjeom
- Reisexpert
ik heb als vrouw alleen meerdere keren gebruik gemaakt van Greyhound bussen en begrijp eigenlijk niet wat het probleem is. Heb me niet onveilig gevoeld. Had ook niet het idee dat er "andere" mensen in de bus zaten dan wat ik in Nederland tegen kom in bus of trein.
Qua onderhoud van de bussen weet ik dan niets, dus daar kan ik niet over in discussie gaan.
Qua onderhoud van de bussen weet ik dan niets, dus daar kan ik niet over in discussie gaan.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl