lucy122: Geld is helaas wel een issue, maar ik hoop mijn verblijf in een aantal landen te kunnen rekken door af en toe te werken. Daarom is het ook een optie om die laatste 2 maanden op één plek te blijven en misschien te werken, kan ook tegen kost en inwoning. Hier is heel veel over te vinden op internet, maar toch is het allemaal net niet doorslaggevend. Zowel Zuid-Afrika als Nepal lijken me erg mooi.
Tikva: Ik heb momenteel nog geen ticket, de eerste paar maanden van de reis zal ik samen met een vriendin doen, dus het is nog veel overleggen. Je kunt binnen zo'n RTW nog wel binnenlandse vluchten bijboeken toch? In Azië en Australië is het toch wel de bedoeling om veel rond te trekken en grote afstanden af te leggen. Natuurlijk graag zo veel mogelijk met lokaal vervoer, maar af en toe is er dan ook een vlucht nodig waarschijnlijk. Vanuit Los Angeles zou ik het liefst richting midden VS reizen, waar ik dan graag op een ranch o.i.d zou willen werken. Het enige wat ik daar jammer aan vind is dat het redelijk westers en relatief duur is daar. Midden en zuid Amerika trekken me wel, ik ben een paar jaar terug in Suriname geweest, wat geweldig was, maar ik wil het niet nóg ingewikkelder maken om te kiezen en daarom heb ik in ieder geval besloten nu niet die richting op te gaan

Het probleem is dus eigenlijk dat ik heel veel leuk vind en dat er ook heel veel kan. Het is natuurlijk wel zo dat ik niet heel veel geld heb en dus eigenlijk iets zou moeten doen in die maanden waarbij ik niet veel geld uitgeef (dus geld verdienen, tegen kost en inwoning werken of naar een super goedkoop land)
In ieder geval bedankt voor de tips tot nu toe!