Panama

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Marleen1251

Re: Oud en nieuw in Panama City (hostel gezocht)

Bericht door Marleen1251 »

Komt trouwens vaak voor dat er niet gezeild wordt vanuit de sanblas naar colombia in die periode, omdat het erg onrustig kan zijn qua weer en wind. dan weten ze in luna's castle ook hele goedkope tickets naar colombia, en daar hebben ze altijd up to date info over of er wel/niet gezeild wordt.
Irma Oomen

Bericht door Irma Oomen »

Hi,

Zeker weten naar Luna's Castle. Super hostel, waar je alles kunt vinden. Van een lekker potje pingpongen tot een film kijken of lekker aan de bar hangen. Ook de wijk is mooi en alles is dichtbij, qua goedkope eetgelegenheden etc.
In dit hostel/ deze wijk moet je 2012 goed kunnen beginnen.
Mocht je nog uit willen wijken van de stad, dan raad ik je Bocas del Toro aan. Hier heb ik 2011 ingeluid en dit was werkelijk mijn beste jaarwisseling ooit! In een bar OP zee met schommels en een zwembad......heerlijke feest/party locatie. Ook het dorp ging helemaal los, veel backpackers en één groot feest.

Alvast veel plezier, maar dat gaat daar geen probleem voor je worden.

Groetjes Irma
Marleen1251

Bericht door Marleen1251 »

Goed dat Irma het noemt! Vergeet helemaal te vertellen dat ik zelf ook met oud en nieuw op Bocas was en idd!! het dak ging eraf daar. zorg dat je wat eerder op het eiland bent, dan kan je al een beetje aansluiten bij wat mensen voor het feestje met oud en nieuw. als je er toch bent...neem dan op bocas, op het grote eiland, een bootje naar een superdeluxe cocktailbar aan het water. 2 minuutjes aan de overkant. een cocktailkaart die je nog nooit hebt gezien! :) the crazy crab heet het volgens mij!
El Niño
Reisexpert

Panama

Bericht door El Niño »

Zelf ook eens een vraag stellen :-). Ik ben van plan om 3 weken naar Panama te gaan. Nu trekt Costa Rica me niet heel bijzonder, maar als ik toch in de buurt ben....

Weet iemand een bestemming in de buurt van de grens met Panama die het de moeite waard maakt om een stukje Costa Rica mee te pikken?
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Re: Panama

Bericht door hildo »

Voordat ik mijn ticket naar Colombia geboekt had, was ik ook nog even naar Panama aan het kijken. En kwam toen op het idee om van Bocas del Toro via Costa Rica terug te gaan naar David & Boquete. Maar ik weet niet of je dat red in drie weken omdat je een iets lange loop door Costa Rica moet maken.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik heb daar zelf ook al naar gekeken. Of bv. van Bocas even naar Cahuita of Puerto Viejo. Zit nu toch weer te kijken naar combi met noord colombia, maar heb de indruk dat die vluchten naar Cartagena veel duurder geworden zijn.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Als je naar Panama gaat moet je de reisbladen (en kranten) in de gaten houden. Ze zijn het land flink aan het promoten, dus misschien zit er wat tussen om algemene ideeën op te doen.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

El Niño schreef:Ik heb daar zelf ook al naar gekeken. Of bv. van Bocas even naar Cahuita of Puerto Viejo. Zit nu toch weer te kijken naar combi met noord colombia, maar heb de indruk dat die vluchten naar Cartagena veel duurder geworden zijn.
Ik ga er maar even vanuit dat je de vlucht van panama city naar cartagena en v.v. bedoeld? Ik had dat toen ook al. De vluchten die ik zo kon vinden waren flink aan de prijs. Maar je zou eens bij Copa Airlines kunnen kijken. Heb daar een vlucht van bogota naar santa marta voor +-50 euro geregeld (enkeltje) en dat ongeveer 3 weken voordat ik hem nodig heb.
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

Vlak bij de grens is Boquete gelegen (in Panama) ik vond het een zeer aangename plaats om een paar dagen te verblijven. David was niet echt wat bijzonders als je het mij vraagt. Bocas del Toro schijnt geniaal te zijn, maar wegens tijdgebrek heb ik het overgeslagen. Zowel Panama als Costa Rico zijn niet de goedkoopste landen van Centraal America, maar Panama is een stuk minder toeristisch en daarom een stuk aangenamer om te verblijven.

Geniet ervan!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik bedoel idd Panama City-Cartagena. Alternatief is misschien met Iberia Adam-Madrid-Bogota-Cartagena. Relatief goedkoop, maar zo'n drama vlucht van 20+ uur...

Ik ga COPA en Avianca in de gaten houden, maar echt goedkoop zijn ze niet geloof ik...

@Jos: Boquete en Bocas del Toro staan sowieso op het programma *O* . Weet jij hoe het prijsniveau in Panama is t.o.v. Colombia? Als Noord Colombia nou een stuk goedkoper is, dan "loont" het wellicht toch om die vrij dure vlucht naar Cartagena toch te doen.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

El Niño schreef:Ik bedoel idd Panama City-Cartagena. Alternatief is misschien met Iberia Adam-Madrid-Bogota-Cartagena. Relatief goedkoop, maar zo'n drama vlucht van 20+ uur...
Iberia was bij vrij prijzig met tarieven boven de 1000 euro, maar misschien op langere termijn dat het goedkoper is. Wanneer wilde je ongeveer gaan?
El Niño schreef:Ik ga COPA en Avianca in de gaten houden, maar echt goedkoop zijn ze niet geloof ik...
Voor nationaal vliegen zijn de eco promo tarieven echt spotgoedkoop. Ik had iets van 20 dollar kale vlucht. Alleen de belasting en fuel charge tikt hard aan.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Voor zover ik weet zijn de opties alleen KLM (rechtstreeks) en Iberia....tenzij je vanuit Duitsland vliegt ofzo.
Enkeltje Iberia (Adam, Madrid, Bogota, Cartagena) is iets goedkoper dan KLM Adam-Panama. Dan zit je al in Cartagena, en heb ik dus alleen nog maar enkeltje Cartagena-Panama nodig......maar Iberia vlucht is wel zo'n eindeloos verhaal!

Nationale acties heb je niet zoveel aan als je van Panama naar Colombia wilt vliegen he :-). Maar ga wel eens bij die lui snuffelen hoor.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Als je alleen een enkeltje nodig hebt dan kun je ook kijken of je met de boot van cartegena naar colon kunt. De meeste mensen die die overtocht regelen gaan van colon naar cartegena. Maar de boten moeten natuurlijk ook weer terug. Misschien kan dat voor een schappelijk tariefje en het is een hele leuke trip via de san blas eilanden (heb ik uit verhalen begrepen :) ). Je zou het beste dat bij een hostel in panama kunnen nagaan. Wil het ook het wel ff vragen als ik in Cartegena ben, maar dan moet je nog een ruim maandje wachten.

Copa air colombia was kort geleden nog aero republica. Maar is gefuseerd met Copa air (die volgens mij in Panama zitten). Het zijn nog twee aparte maatschappijen, dus misschien komen er nog leuke tarieven voorbij.
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

El Niño schreef:Ik bedoel idd Panama City-Cartagena. Alternatief is misschien met Iberia Adam-Madrid-Bogota-Cartagena. Relatief goedkoop, maar zo'n drama vlucht van 20+ uur...

Ik ga COPA en Avianca in de gaten houden, maar echt goedkoop zijn ze niet geloof ik...

@Jos: Boquete en Bocas del Toro staan sowieso op het programma *O* . Weet jij hoe het prijsniveau in Panama is t.o.v. Colombia? Als Noord Colombia nou een stuk goedkoper is, dan "loont" het wellicht toch om die vrij dure vlucht naar Cartagena toch te doen.
In financieel opzicht weet ik niet, maar het loont altijd om noord Colombia te bezoeken :)

Ik heb de prijzen niet bijgehouden, maar het belangrijkste verschil voor ons was dat de bussen in Colombia een stuk duurder zijn dan in bijvoorbeeld Panama. Daar staat weer tegenover dat ze ook een stuk beter zijn. Over het algemeen zullen de prijzen elkaar niet veel maken. Maar Colombia is een stuk specialer dan de landen in Centraal Amerika, met name omdat het er minder toeristisch is en de mensen daardoor opener en vriendelijker zijn. En aan het einde van de middag trekt iedereen eropuit met mobiele frituurpannen die de meest lekkere dingen voor je klaar maken, volgens is is dat alleen al het ticket waard :) en vergeet niet al die lekker sapjes en shakes te drinken, daar zijn ze super goed in in Colombia!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Jos, dank voor de info. Ik ben ook al in Colombia geweest hoor, maar heb toen de Caribische kust overgeslagen. Ik vind Colombia ook speciaal, en dat is ook de reden dat ik eraan denk Cartagena etc. nu mee te nemen. Op zich is er in Panama genoeg te zien om 3 weken vol te maken, maar als ik deze keer Cartagena weer oversla kom ik daar misschien wel nooit meer....
Plaats reactie