Geschreven door .

Iets wat eigenlijk iedereen zou moeten weten die richting Australië gaat is dat er verdeeld over alle grote steden (ook In Nieuw Zeeland) kantoren zitten van het Travellers Contact Point.
 
Hier kunnen ze echt goed op weg helpen met het plannen van je reis en het regelen van alle belangrijke zaken en wat heel belangrijk is, hun adviezen zijn gratis!
 
Op de kantoren kun je gebruik maken van het internet en vind je alle advertenties voor accomodaties, verkoop van auto's ed. Ook hebben ze een grote wand met allerlei banen speciaal voor reizigers. Daarnaast is er een overvloed aan brochures van alle tours en excursies die je kunt doen. Ze kunnen deze ter plekke voor je boeken, maar ook vluchten en tickets voor bv. Greyhound bussen. 
 
Een van de belangrijkste dingen die ze hebben is de Mail & Message service. Dit houdt in dat ze een postadres voor je aan kunnen maken waar al je post naar toe gestuurd kan worden. Dit adres blijft altijd hetzelfde, dus ook wanneer je aan de andere kant van het land zit. Ze sturen namelijk je post achter je aan, du sof naar het dichtsbijzijnde Travellers Contact Point of naar je hostel, tijdelijk adres of familie etc.
 
Dit lijkt misschien niet zo heel belangrijk, maar voor het aanvragen van een bankrekening of een taxfilenummer o.i.d. heb je een postadres nodig en daar kun je dit dan ook voor gebruiken. Daarbij komt dat het voor familie en vrienden erg jandig is om een vast postadres te hebben voor brieven en cadeautjes met je verjaardag of zo. De dienst kost AUD$ 50 (ca. € 30) voor een heel jaar en je kunt het terplekke in orde maken of vooraf op www.travellers.com.au . Hierbij krijg je ook nog eens AUD$ 20 aan gratis internet!
 
Ook erg handig zijn de informatiemiddagen die ze organiseren. In Sydney is dit iedere dinsdag om 4 uur. Hier wordt alles verteld over het vinden van werk, accomodaties, de belasting, tourmogelijkheden en Medicare. Ook dit is gratis.
 
Naar mijn idee ondervangen deze kantoren een hoop van de diensten die normaal in een starterspakket zitten bij de verschillende reisorganisaties en kun je aardig wat besparen als je op eigen houtje gaat en gebruik maakt van het Travellers Contact Poin. Maar goed, dat is mijn idee, dat moet iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk.