Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

zuiden of noorden van Perth?

Deb28
» 01 sep 2012 16:13
Hoi,
Wij gaan in januari oa naar Perth en hebben voor 5 dagen een auto gehuurd, erg kort maar kan niet anders.
maar welke route is mooier om te doen, naar het zuiden of naar het noorden?
alvast bedankt,
groetjes Deb
Kims
Reisexpert
» 02 sep 2012 03:29
Hi,

Het ligt er helemaal aan wat je wil gaan doen. Ten Noorden is er niet heel veel tussen Perth en Geraldton. De afstanden zijn (heel) groot tussen dingen te zien.

Aangezien jullie maar 5 dagen hebben zou ik naar het Zuidwesten gaan. De afstanden zijn veel kleiner tussen bezienswaardigheden. Ik zou kiezen om een deel van het Zuidwesten te zien, bijvoorbeeld langs de kust naar Margaret River en terug via Bridgetown ofzoiets, maar wederom ligt het eraan wat je wil doen/zien. Persoonlijk zou ik niet alleen maar in de auto willen zitten, vandaar.

Veel plezier!
Deb28
» 02 sep 2012 11:07
Kim, bedankt voor je reactie...
nee we willen inderdaad niet de hele tijd in de auto zitten...
maar wilde eigenlijk wel graag naar the pinnacles en kalbarri...
maar misschien is dat net even teveel van het goede..
is het niet ontzettend druk ten zuiden van perth ivm vakanties en koelere temperaturen?

groetjes Deb
Kims
Reisexpert
» 02 sep 2012 12:25
Hi,

Aha, ik had de maand gemist. Ja, het zal inderdaad wel wat druk zijn. Maar minder dan rond Kerst en Oud & Nieuw. Wanneer in januari ben je er? Op zich kun je nog wel je plekje vinden hoor, alleen zul je misschien wat moeten plannen.

Naar het Noorden toe zal het zeer waarschijnlijk bloedheet zijn in die maand (afgelopen januari had Perth 4 hittegolven achter elkaar...), en naast het vele rijden is dat dus niet zo aantrekkelijk... De Pinnacles liggen niet heel ver van Perth, "maar" zo'n 200 km. Kalbarri is echt wel een stuk tuffen met niet veel ertussen. Geraldton is weinig bijzonder. Kalbarri is een leuk kuststadje, maar bijvoorbeeld wandelen in het Kalbarri national park is in die maand ronduit gevaarlijk door de extreme temperaturen die makkelijk oplopen tot 45+ graden.

Het zuidwesten is veel diverser en voor ieder wat wils. En de temperaturen inderdaad veel aangenamer, maar nog wel goed warm.

Groetjes
Deb28
» 02 sep 2012 12:30
wij komen 14 januari, 16u, aan in Perth en hebben dan t/m de 19de een auto gehuurd...

groetjes
Kims
Reisexpert
» 02 sep 2012 12:41
Hi Deb,

Oke, dan loopt het al tegen het einde van de zomervakantie dus zal het wel meevallen. Vooruit boeken als je zeker wilt weten dat je ergens kunt verblijven is wel essentieel. Mocht je gaan kamperen, dan zal het wel loslopen.

Veel plezier!
Deb28
» 02 sep 2012 12:44
Hai Kim,

super bedankt voor je reacties.
Wij gaan inderdaad kamperen...vooruit boeken zou ik normaal wel doen maar vind het juist in australie wel zo fijn om gewoon te zien waar we terecht komen....
Globeskater
Reisexpert
» 03 sep 2012 12:26
Ik heb in de hitte in februari de wandeling in Kalbarri gedaan.. werd wel ontraden maar met rustig aan doen en heeeeeel veeeel drinken was het wel te doen!

Ik denk dat als je maar 5 dagen hebt dat je ook beter naar zuiden kan gaan. Kalbarri is toch al snel een dag rijden.. The pinnacles zijn wel leuk om mee te pakken en goed te doen! Probeer daar ook de zonsondergang mee te pakken die is erg mooi!
Deb28
» 16 sep 2012 11:53
Dank je wel voor je reactie!!! we gaan kijken of we de pinnacles mee kunnen pakken en anders gewoon gauw weer terug naar oz...
Gerelateerde onderwerpen
Beste reistijd Noorden van Australie
Van Perth naar Broome
Van Darwin naar Perth?
Van Sydney naar Perth
Trein van Perth naar Adelaide
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten