Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Zuid-afrika, malawi, zambia, vic-falls (jan-mei2016)

ninya89
» 11 nov 2015 22:59
Hoi allemaal,

Ik ga vanaf 21 januari 4 maanden naar zuidelijk afrika. Ik begin in kaapstad en wil vanaf daar meteen met de bazbuz naar durban (kennissen bezoeken) of johannesburg (doorvliegen/reizen naar andere bestemming). Vooral zo min mogelijk in grote steden zijn en veel de natuur in. Ik ga in me eentje maar ontmoet graag mensen die ook in die tijd gaan rondreizen. Na de Zuid-Afrika wil ik graag Malawi, Mauritius (beide 1 van meest veilige afrikaanse landen) of door Zambia reizen en vervolgens naar de Victoria falls.

In mei vlieg ik terug naar Amsterdam dus heb veel ruimte en vrijheid.

Ik hoor graag reacties van mensen met reistips, plannen etc.!
Evavanmelis
» 02 dec 2015 20:18
Hey!

Ik ga vanaf 16 februari naar Mauritius voor 10 maanden en ben van plan ook nog naar zuid Afrika te gaan in die tijd. Een vriendin van mij zit rond april in Durban dus ben van plan daar langs te gaan en misschien nog wat meer van zuid Afrika te bezoeken. Daarna weer terug naar mauritius.

Laat maar weten als je iets samen wilt doen eventueel!

Groetjes, Eva
ninya89
» 07 dec 2015 12:32
Hoi Eva,
Thanks voor je berichtje! Misschien kunnen we wat mailcontact houden en zien of onze paden ergens kruisen :)
Mn mail adres is ninya89@hotmail.com

Groetjes, Ninya
bolletjeom
Reisexpert
» 20 dec 2015 17:24
Ik wil je ook aanraden om deels iets georganiseerd te doen. En daar heb ik geen enkel commercieel belang bij. Ik ben reisbegeleider in die regio en weet hoe de infrastructuur in die regio. En eigenlijk is die nagenoeg afwezig voor mensen die zelfstandig reizen zonder eigen vervoer. Wat je met het openbaar vervoer kunt doen brengt je juist van stad naar stad.

Kijk eens bij zogenaamde overland organisaties. Korte en lange trips die je wel in de buurt van natuur brengen.
Google eens op Nomad adventure Africa, drifters, sunways, atc etc.

Ik ken de regio....best wel goed... dus stel maar gerichte vragen.

Gr, Rudi
Www.bolletjeom.nl
ninya89
» 21 dec 2015 21:10
Hoi Rudi,

Dank voor je reactie en tips! Ik was al een tijdje aan het rondkijken naar overland tours. Zoveel keus! Ik heb natuurlijk voorkeuren, bepaald budget en wat ik tot nu toe heb gepland. Wat ik lastig vind is dat ik niet iets wil vastleggen qua data nu omdat ik niet precies weet wanneer ik waar zal zijn (en hou het graag zo flexibel). Dus is mn vraag, kan ik makkelijk daar terplekke overland tours boeken? Of is het toch aan te raden dat redelijk van te voren te doen?

Daarnaast ga ik reizen met de Baz Buz, heb je daar nog tips voor? Ik begin in kaapstad ticket naar johannesburg en ertussen ben ik me nog aan het inlezen

Gr, Ninya
bolletjeom
Reisexpert
» 07 jan 2016 10:46
Hi Ninya
Sorry voor het late antwoord. had je reactie gemist.
Ter plekke een overland tour boeken kan soms. Het hangt van het seizoen af. afgelopen oktober wilde ik een dormgenoot helpen maar zat bij mijn organisatie echt alles vol. Je hebt bij kampeerreizen meer kans om nog laat te kunnen boeken omdat een extra tent inpakken geen moeite is. Maar hotels of dormbeds boeken lukt de organisaties meestal niet meer vlak voor vertrek.
Maar...overall....kans op boeken wat je wilt en last minute is niet heel groot. als je het tot last minute wilt laten wachten moet je er rekening mee houden dat je niet kunt gaan. En het is bijna altijd duurder.

De bazbuss....tja, het is soms ideaal en soms nogal beperkend. Ze rijden op vaste dagen dus je zit soms dus vast aan vertrekdagen. Ik wilde afgelopen jaar met de bazbuss 2 weken van Joburg naar Kaapstad maar kreeg door hun rijdagen mijn planning niet in 2 weken gepropt. Ik moest dan 2 dagen achter elkaar "bussen" om ergen waar ik wel graag wilde zijn langer dan 1 nacht te kunnen verblijven. Kijk dus eens goed naar hun rijschema's
Cindynguyen94
» 23 jan 2016 20:24
Hoi!

Ik ga zelf in april rondreizen in Zuid-Afrika. Heb jij al vaste plannen in die periode? Ik hoor het graag als je eventueel een deel samen wilt reizen!

Groetjes,
Cindy
Gerelateerde onderwerpen
Zambia, zimbabwe, Mozambique of Zuid-Afrika
Vakantie zuid-afrika
trip zuid-afrika
Zuid Afrika of Indonesië
Zuid-Afrika reisroute
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten