Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

zelf samenstellen: Kruger/Drakensbergen

HenkJan81
Vakantieganger
» 24 okt 2015 20:20
We zitten volgend jaar erover te denken naar Zuid Afrika te gaan. Twee jaar terug in Botswana geweest, maar gezien het budget kiezen we nu voor Zuid Afrika.

Vrienden van ons zijn ook in de Drakensbergen geweest, dat zag er super uit. Blyte Canyon staat ook wel op het lijstje, maar natuurparken mag echt wel 1,5 week in totaal zijn (van drie weken in totaal).

Nu een paar vraagjes:
- twee jaar terug hebben we in een gemeubileerde tent geslapen. Was echt super. Hoe vind je makkelijk deze locaties?
- Game drives: waren echt blij dat we twee jaar terug een gids hadden. Maar ik ken Kruger niet zo goed. Haal je er meer uit met een gids, of is het prima zelf te doen?
- auto keuze: In Botswana was een 4x4 een noodzaak. Hoe is dit met Kruger?
- de lastigste vraag: Wat zijn ongeveer de kosten van accomodaties en gamedrives?
kohraya
Reisexpert
» 29 okt 2015 14:28
Afgelopen zomer met huurwagen en eigen tent geweest. 4x4 Is niet nodig in Kruger.
Geen ervaring met gamedrives en luxe accomodatie. We deden alles individueel en zo low budget mogelijk.
Drakenbergen is een aanrader als je van stevige wandeltochten houdt. Campings zijn zéér basic.
Blyde Canyon, met de Escarpment Route is leuk voor 2 dagen of zo.
bolletjeom
Reisexpert
» 20 dec 2015 17:56
Als africaguide kan ik niet anders dan aanbevelen om met een gids een natuurpark in te gaan. Om verschillende redenen. Als je met gids gaat dus een safari hoekt hoef je voor de rest van de reis alleen maar een normale auto te huren. Een 4x4 is geen noodzaak in Kruger maar zo kom je wel van de toeristenhighway af. En in eenhuur auto zit je over het algemeen te laag om iets te zien. Het geld dat je dus niet uit geeft aan een grote wagen kan je gebruiken voor een safari.
En een gids kan je vertellen wat je ziet, hoe het zich gedraagt, spot dingen die jij over het hoofd ziet en weet waar gister dingen gespot zijn.
Ik weet precies in welk gebied ik waarop moet letten, dat maakt de kans dat je het spot een stuk groter.

Van die tenten met bedden heb ik niet vaak gezien in zuid afrika om eerlijk te zijn..
Prijzen van een hostelbed 220 rand ongeveer. Prive kamer in een hostel 450 en een hotel kamer 800. Even uit het blote hoofd maar als je zelf even kijkt op booking.com dan vind je de antwoorden zo.
Geen idee wat de gamedrives op dit moment kosten in kruger. Kan het opzoeken in mījn administratie maar als je zelf even googled naar de pagina van het nationale park ben je sneller.

Zoals ik al zei, ik werk in die regio. Dus veaag maar raak. Of check mijn website voor wat reisverslagen

Groetjes Rudi
Gerelateerde onderwerpen
zelf rondreizen zuid afrika veilig?
In totaal zijn er 2 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 2 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten