Working Holiday Visum 18-30 jaar

Iriske
» 03 jun 2008 20:00
Hey

Ik had een vraagje over bovenstaand onderwerp.

Er wordt vermeld: 18-30 jaar

Wilt dit nu zeggen dat je TOT HET JAAR WAARIN JE 30 WORDT, nog kunt vertrekken of dat je TOT EN MET het jaar waarin je 30 wordt nog kunt vertrekken?

Ik kan pas achter een 4tal jaren vertrekken en dan zit ik rond mijn 30ste verjaardag. maar ik heb dan nog niet zo veel kunnen sparen en nu zou ik pas in september willen vertrekken, terwijl ik in februari al 30 ben geworden, is dit mogelijk of niet?

en gaat het dan ook dat ik pas in september het jaar erop pas terug kom, ook al ben ik dan 31 geworden?

Wie weet hier iets meer over?

Graag advies....

Gaat mijn droom een droom blijven of toch niet...

Groetjes

een bijna wanhopig meiske!!!
Ad
tijn1980
Reisexpert
» 03 jun 2008 20:34
Op deze pagina staat:
Je moet minimaal 18 en maximaal 30 jaar oud zijn. Als je boven de 30 jaar bent kan je alleen nog een Toeristenvisum aanvragen.

Wat betreft de leeftijd:
Je kunt dit visa ook nog op je 30ste aanvragen. Op het moment dat je je visa ontvangt moet je binnen een jaar tijd van dit visa gebruik maken en je moet 30 of jonger zijn op het moment dat je Australië binnenkomt. Vanaf dat moment gaat het jaar werken/vakantie in en mag je zo vaak Australië in en uit als je wilt gedurende die periode. Zo kun je een uitstapje maken naar bijvoorbeeld Indonesië voor 3 weken om vervolgens zonder problemen het land weer in te komen.
Het kan dus
Iriske
» 04 jun 2008 18:45
Dus ik heb geluk!

Maar stel dat ik bv ook naar Nieuw-Zeeland ga en ik vertrek daar in januari en 3 maand later kom ik terug. ondertussen ben ik 31 geworden, kan ik dan nog Australië terug binnen?

Zoals ik het hier lees, wel...

Even zeker zijn....

Alvast bedankt voor de reactie!!!

Groetjes!
tijn1980
Reisexpert
» 04 jun 2008 19:23
volgens mij wel:zoals ik het lees kan het namelijk wel, maar misschien dat er een ervaringsdeskundige is die het precies weet??
bolletjeom
Reisexpert
» 06 jun 2008 23:48
na je 30ste kom je australie binnen op een TOERISTENVISUM
Een workingholyday visum zit er dan niet meer in.

dat was zo toen ik controleerde maar dat is alweer een jaartje of 3 geleden.
Erik
Site Admin
» 07 jun 2008 08:35
[quote="bolletjeom"]na je 30ste kom je australie binnen op een TOERISTENVISUM
Een workingholyday visum zit er dan niet meer in.
[quote]
En wat als je dit visum al hebt? Dan toch wel?
Ad
Gerelateerde onderwerpen
Working holiday visum aanvragen voor nieuw zeeland
2 jaar weg, niet uitschrijven uit gba
Rondreizen over een paar jaar!
Huis verhuren voor 1 jaar
Paspoort 10 jaar geldig vanaf 2013
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten