Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Wie van de lieve (Australië) bezoekers wil me helpen?

Erik
Site Admin
» 20 mar 2013 15:37
Een aantal artikelen onder de Australië informatie moeten nagekeken worden op b.v. prijs. Wie o wie heeft een paar minuutjes tijd om eens te kijken of de prijzen nog kloppen en of er nog dingetjes in staan die inmiddels (sterk) veranderd zijn?

https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... si251.html
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si39.html
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si23.html

Ik geef graag Karma als beloning :)

Deze lijst zal ik waarschijnlijk updaten.
Reismeis
Reisexpert
» 20 mar 2013 18:05
Ik wil het artikel van Whitsunday en Airly beach sowieso wel even nakijken, mits het geen haast heeft..?
Erik
Site Admin
» 20 mar 2013 19:14
Dank je wel! Het gaat vooral om recente prijzen die aangepast moeten worden, weet je die toevallig?
Michelle89
Reisexpert
» 20 mar 2013 19:27
De prijzen van het eerste artikel kloppen nog steeds :Y
Reismeis
Reisexpert
» 20 mar 2013 19:51
Erik schreef:Dank je wel! Het gaat vooral om recente prijzen die aangepast moeten worden, weet je die toevallig?
Nee, maar met google kom ik vast een heel eind, of niet?
Erik
Site Admin
» 20 mar 2013 20:19
Goed punt!
Kims
Reisexpert
» 21 mar 2013 00:16
Hi,

Over hoeveel karma hebben we het hier eigenlijk?? _O-

Ik ben ook lief dus kijk later wel even naar het artikel over bellen.

Groetjes
Reismeis
Reisexpert
» 21 mar 2013 19:47
Wat het artikel over Airlie Beach betreft: McCaffertys valt inmiddels onder Greyhound. Verder kan ik alleen maar prijzen vinden op de site van Greyhound zelf, en dat zijn behoorlijke prijzen (lees: dik 200 AUD voor een enkeltje Brisbane-Airlie Beach eind april!). Ik vraag me af of er nog een goedkopere site is voor bustickets??
Je kunt ook Mini Traveller Passes kopen (https://www.greyhound.com.au/australia- ... netocairns). Het is een hop on hop off idee, je koopt een ticket voor een bepaald traject welke een x aantal dagen geldig is. Zo kun je bijvoorbeeld van Brisbane naar Cairns en weer terug reizen (en uitstappen bij Airlie Beach!) voor 324 AUD en kun je op het hele traject in en uitstappen en ben je flexibel in welke richting je op wilt. Is dat iets om te vermelden, in plaats van de busfares? Of ik heb niet goed genoeg gezocht en iemand anders heeft wel lage (vaste?) prijzen kunnen vinden?
Globeskater
Reisexpert
» 22 mar 2013 16:34
Ik ben destijds naar Airlie Beach gereisd met een buspas van Cairns naar Brisbane waarbij je dus maar in 1 richting kan reizen.

je hebt ook nog http://www.premierms.com.au/newhome/home.asp full fare van airlie beach naar Brisbane is 144 dollar..Premier is langs de oostkust voor enkeltjes over algemeen goedkoper dan greyhound alleen ze rijden ook iets minder vaak!
Daan
Wereldreiziger
» 22 mar 2013 23:09
Hoi Erik,

Met de bus prijzen e.d. kan ik je helaas niet verder helpen. Met betrekking tot hostels, hebben wij alleen maar in doubles en twins geslapen. Aan de oostkust bedroegen de prijzen tussen de 55 en 70 dollar per nacht voor 2 personen (YHA, dus dit moet wellicht nog wat goedkoper kunnen). Brisbane was duurder; verder richting Cairns werd het goedkoper. Dit gold overigens ook voor de campings. In de omgeving van Melbourne, GOR, Philips Island lagen de prijzen van doubles en twins in een hostel hoger. Hier waren wij circa 70-80 dollar per nacht per kamer kwijt.

Wat betreft bellen in het buitenland. Voor de reizigers onder ons die helaas niet de luxe kennen langer dan 4 á 5 weken in Australië te reizen en een NL Vodafone abonnement hebben, valt te denken aan de alles-in-1-op reis blox. Als je van plan bent op één dag een paar minuten te bellen, te sms-en en internetten (what's app), kost dat binnen € 2,- (maximaal aantal minuten). Zo hebben wij onze abonnementskosten redelijk in de perken gehouden. Daarbij moet je wel rekening houden met het tijdsverschil. Het is bij ons voor gekomen dat de blox 2x in rekening is gebracht, terwijl wij (Australische tijd) op één dag gebruikt werd.

Wellicht heb je hier nog wat aan?
Iefjo
» 24 mar 2013 05:52
Ik heb een buspas van Sydney naar Cairns gekocht met de Greyhound bus. Dat kostte ongeveer 350 AD en hiermee kon ik zo vaak als ik wilde en waar dan ook uitstappen, maar ik kon maar in 1 richting reizen. Deze buspas is 90 dagen geldig.
Ik ben ook mensen tegengekomen die een railpas hadden. Daarmee konden ze door heel Australië onbeperkt met de trein reizen voor 3 maanden. Ik weet niet precies hoe duur dat is, maar het zal tegen de 800 AD aan zitten, denk ik. Of dit een fijne manier van reizen is weet ik niet. Als ik met de bus ergens aankwam, dan stonden daar meestal medewerkers van hostels je op te wachten. Heel handig als je nog niets had geboekt en je hoeft niet naar je hostel te zoeken. Ik vraag me af of dat bij de stations ook zo is als er een trein aankomt. Ik betwijfel het. Daarnaast is mijn ervaring dat de kleine plaatsjes aan de Oostkust erg gezellig zijn en daar is geen treinstation in de buurt te vinden!
Reismeis
Reisexpert
» 26 mar 2013 12:20
Thx voor alle reacties mbt het vervoer naar Airlie Beach! Zodra ik weer wat opgeknapt ben ga ik er even mee aan de slag! ^O^
Reismeis
Reisexpert
» 28 mar 2013 18:47
Ik heb de prijzen van het Whitsundays artikel aangepast.
Reismeis
Reisexpert
» 03 apr 2013 07:03
Is er al iemand bezig met de overige twee artikelen, of moeten die nog aangepast worden?
Erik
Site Admin
» 03 apr 2013 07:36
Ik heb er nog niets aan kunnen doen :@
Gerelateerde onderwerpen
australie wie kan mij helpen
Wie kan mij helpen betreft visum Australië
Drie weken reis Australië, wie kan me helpen?
oproep bezoekers Bundaberg Brouwerij
oostkust van Australie van Byron-bay naar Cairns in 3 weken
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten