Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

WHV vraag! (langer dan 3mnd in TBC gebied)

Rosa
Vakantieganger
» 14 nov 2013 11:42
Hoi,

Ik zit met een dilemma. Bij de aanvraag van mijn WHV voor Australië wordt gevraagd of ik langer dan 3 mnd aangesloten in een ander land ben geweest? Ja, in India. India is een land met een hoog TBC risico, dus als ik dit invul...weet ik zeker dat ik een x-ray en gezondheidsverklaring moet gaan laten maken. Daar heb ik natuurlijk helemaal geen zin in!

Maar, wat als ik de vraag met ''nee'' beantwoord, komen ze er dan alsnog achter?
Ik heb namelijk net een nieuw paspoort dus mijn stempels/ visa voor India staan er niet in. Ik neem echter aan dat ze dit digitaal wel kunnen terug vinden.

Lastig lastig... Iemand advies of zelf ervaring mee gehad?

Dankje,

Rosa.
Erik
Site Admin
» 15 nov 2013 16:36
Lastig inderdaad, maar mochten ze er achter komen dat je in India bent geweest en je hebt dit niet aangegeven, heb je waarschijnlijk een groter probleem.
Quvac
Reiziger
» 15 nov 2013 18:47
als ik border security Australia moet geloven gaan ze er wel achter komen:)

ze kunnen iig checken dat je er bent geweest maar ik weet niet of ze kunnen checken hoe lang..
Rosa
Vakantieganger
» 17 nov 2013 21:24
Hm....voor de zekerheid dan denk ik toch maar die testen laten doen. Ik wil liever niet riskeren dat ik terug gestuurd word..
Springwoei
» 23 feb 2014 15:54
Hi Rosa,

Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal is afgelopen met je visumaanvraag. Wij gaan binnenkort starten met de visumaanvraag en zitten met hetzelfde TBC-dilemma...
Rosa
Vakantieganger
» 23 feb 2014 20:31
Hoi, is allemaal gelukt hoor! Toch die tbc test gedaan, kost 60 euro en kan echt alleen op die locatie in Amsterdam (op site van gov staat lijst adressen). Ziekenhuis stuurt alles door (digitaal) en ze vertellen je gelijk uitslag van de fotos. Al heel snel daarna mail genegen dat alle gegevens binnen zijn en goedgekeurd.

Ik denk wel dat ze t kunnen nagaan of je langer dan 3 mnd in een risicogebied was..
Veel succes!
Springwoei
» 24 feb 2014 10:21
Goed om te horen dat het uiteindelijk goed is gekomen! En voor die 60 euro kan je maar beter zo'n 'keuring' ondergaan, dan 40 uur gestresst in een vliegtuig zitten lijkt me!

Wij wachten op onze nieuwe paspoorten en gaan dan ook het visum aanvragen, spannend!
Gerelateerde onderwerpen
Langer dan 6 mnd dezelfde werkgever WHV
Planningsadvies 3mnd rondreis
In sept/okt/nov naar Australië, welk gebied
kaart van het gebied tussen sidney en Melbourne
WHV Australië
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten