Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

WHV en een one-way ticket

Ceska
Wereldreiziger
» 20 mei 2011 13:27
Beste allen,
Graag zou ik wat info willen krijgen over het reizen met een one way ticket naar australie. Ik heb zojuist een WHV aangevraagd en ik wil afreizen op een enkele reis. Gezien ik eerst van plan ben om in Azie rond te reizen en daarna naar Australie te reizen weet ik dus niet precies hoelang alles gaat duren. Een open ticket is maar een jaar geldig en hetzelfde geldt val ik buiten dat jaar. Buiten dat om weet ik nog niet wat mijn weg wordt na Australie... misschien reis ik nog wel door naar andere landen.
Nu dus de ham vraag; Kom je australie binnen met een one-way ticket.
Ik hoor namelijk dat de ene het wel zo heeft gedaan en de ander raad weer aan om wel een ticket te hebben.
alvast bedankt
Kims
Reisexpert
» 20 mei 2011 14:19
Hi Ceska,

Dat is zeker mogelijk, check even de informatie gegeven bij dit bericht.

one-way-kan-dus-wel-t9177.html

Veel plezier! ^O^
Kims
Reisexpert
» 20 mei 2011 14:25
Heb t bericht even aangepast...
Ceska
Wereldreiziger
» 20 mei 2011 19:16
Dank je wel, dus als ik het goed begrijp is het dus niet nodig...

Ik heb vanmorgen mn visum aangevraagd en heb nu al een mailtje gehad dat hij goedgekeurd is (dat is snel).
Nu kan ik namelijk mn ticket eindelijk gaan boeken :)
Moira
Reisexpert
» 20 mei 2011 23:44
Hallo,

Ik ben zelf ook met een one way ticket Australie binnen gekomen. Je moet alleen wel een bewijs bij je hebben waarop staat dat je ongeveer 3200 euro op je rekening hebt staan. Dit kan een recent bankafschrift zijn. Het is niet gezegd dat ze er om vragen maar zorg wel dat je dat bij je hebt want het kan maar zo zijn dat ze het checken.

gr van Moira
Ceska
Wereldreiziger
» 22 mei 2011 21:32
Ja ik zorg wel voor bewijs dat ik voldoende geld heb, daarnaast staat mijn tante in Sydney garant voor me en zal me een brief sturen waarin staat dat ik bij haar kan wonen etc...

Nu zei ze wel tegen mij dat ze het vreemd vond dat mijn visum zo snel goedgekeurd was en begon er een beetje argwaan over te krijgen... Ik had hem rond 12 uur opgestuurd en rond 19 uur dezelfde dag had ik al een goedkeuring... is dit altijd zo snel?
tamararuben
Vakantieganger
» 26 mei 2011 07:24
Het is niet nodig om hier argwaan over te hebben. Het komt vaak voor dat mensen al zo snel hun visum voor australie binnen hebben. Eigenlijk is dit nog best wel lang...ik hoor vaak genoeg dat mensen hun visum binnen een half uurtje binnen hebben.

veel reisplezier!

groetjes tamara
Gerelateerde onderwerpen
WHV en ticket
enkel ticket WHV
Toeristen visum na 2x een WHV?
Stage lopen wanneer je al een WHV visum hebt gebruikt
Jaarticket of een enkel ticket
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast